• Anonym (swinger?)

Partnerbyte?

Har varit tillsammans med min sambo i 5 år&till min förvåning så har JAG i fyllan föreslagit partnerbyte!
    Jag tycker att tanken är kittlande,men jag vet inte om jag fixar tanken på att se honom ha sex med någon annan,fastän jag i fantasins värld blir enormt upphetsad...
    Det var min ide&allrahelst så hade jag bara "nöjt"mig med en extrakille i sängen..men för att vara rättvis så föreslog jag parnerbyte,för då skulle ingen kännas sig utanför...
    Det har tom gått så långt att jag har registrerat mig på en 6sida för att söka andra par...min sambo har inget emot detta bör väl tilläggas.
    Behöver råd&tips från er som gör/gjort det hela som jag funderar på att göra?
    Vad ska jag tänka på?Borde vi inte göra detta?Hur blev ert förhållande efteråt?
    Är jag konstig som tänker på detta?
    HJÄLP!!!

• Svar på tråden Partnerbyte?
  • Anonym

Jag kan fantisera om detta med men jag skulle aldrig kunna göra det i verkligheten, vissa saker ska man ha kvar i fantasin om man inte är 100% säker för förhållandet kan ju spricka efteråt om det blir svartsjuka mm.....Gör vad som känns bäst, ni behöver ju inte lova paret ni träffar någonting utan gå på ett par dejter först fika, festa lite och känn er för...

Hoppas du gör någonting som känns bra för dig!

• Anonym (swinger?)

Tack för ditt svar!
    Men jag vet ju inte hur det blir efteråt?
    Jag vet att vi har ett starkt förhållande...men"kliar mig i huvet"ändå....
    Det är en stark fantasi som jag har...
    Hur ska jag veta vad som borde stanna i fantasins värld?
    Varför vill vi detta?Borde man inte nöja sig med varandra?Varför ska man ha sex med andra om man älskar varandra?
    Känner mig väldigt kluven...

• Anonym (mamma)

Ett par jag känner hade partnerbyte några gånger för att sexlivet skulle bli bättre men allt blev tvärtom...dom började bli misstänksamma mot varann o tänka att "dom andra partnerna kanske är bättre än mig i sängen" mm....
    Dom slutade med partnerbytet men istället va dom otrogna mot varann o nu är dom skilda....tror inte det är bra för ett förhållande att blanda in fler partner...

• Anonym

Jag förstår vad du menar......när jag var i tonåren gjorde jag en dum grej med den killen jag trodde var mitt livs kärlek......bjöd in hans kompis på en trekant och det hände inte bara 1 gång slutade med att vi var med varandra även när min pojkvän inte var med.....usch vad jag ångrar det, var inte alls så häftigt som jag hade trott........Nu är den fantasin iallafall borta Förhållandet stupade efter det.......gradvis men det var väl meningen....

Ni kan inte först kanske ha sex med ett annat par fastän ni inte byter utan att ni kan börja med att bara se på varandra när ni har sex? Kanske nog upphetsande att vistas i samma rum med ett annat par som har sex?

• Anonym (swinger?)

Tack för svaren!
    Är verkligen nyfiken på detta!men vete 17 om jag är villig att riskera vårt förhållande..
    Är också orolig över att att det hela ska leda till otrohet,gränsen är ju egentligen hårfin om man har de tankar vi har.
    Måste nog tänka mer innan det blir något!Kanske ha sex i samma rum som senaste anonym föreslår?

• Anonym (kille)

Hej..

I mitt förra förhållande som varade i 7 år var det tråkigt i sexet och jag var nog inte kär i henne längre.. så jag hade fantasier om partnerbyte..

tänkte att det kunde göra saker lite roligare och sexigare..

Vi pratade med varandra och hon var med på det...

Vi kände några som vi kunde tänka oss och dom var också med på det..

För att göra en lång historia kort så kan jag säga att efter sexet och allt var över kunde jag inte ens ta i min sambo.. jag fick spy kännslor av henne.. allt fina som vi hade var borta.. alla känslor och minnen som funnits var borta..

Den andra tjejen som vi var med började ringa mig och ville ha mer kontakt..

jag orkade inte ens prata med dom.. ville alldrig mer se dom..

vi separerade en vecka efter det och jag vill alldrig prata med någon av dom igen... det paret separerade kort där efter..

för att summera... Fantasi är sällan motsvarande i verkligheten..

Det är tanken på saker som får oss tända och eggade.. men när verkligheten väl sätter in kan det komma som en smäll.....

bara en varning...

• Karamell222

Jag vet inte, är kluven i frågan. Min man fixar att jag är med andra män, vi har testat det och han har inte mått dåligt. Däremot har jag mått dåligt av det. Fantasier räcker långt för min del i alla fall.

• Anonym (why not)

Jag och min sambo har provat lite partnerbyte fast inte gått "hela vägen". Det var roligt och upphetsande och har inte lett till några tråkigheter. Vi är lika kära och våra minnen är kvar hos oss och eggar oss under våra sex-stunder.
    Jag tror att det viktigaste är att man har ett bra förhållande och att man känner sig säker på det förhållande som det andra paret har också. På så sätt kan man undvika svartsjuka.
    Varken jag eller min man är svartsjuka. Jag tror att man måste lösa problemet med svartsjuka innan man provar partnerbyte.
    Men det är alltid en bra start att börja ha sex i samma rum. Man kan ju alltid stanna där om man inte vill gå längre. Det är häftigt, porr-film live! Rekommenderas!

• Anonym (Swinger!)

Nu var det ganska många negativa erfarenheter här så jag tänkta passa på att svara lite mer positivt. Jag och min fru har mycket positiva erfarenheter och träffar regelbundet andra par som vi umgås och har sex med (inkl partnerbyte).

Ni vet säkert redan själva hur pass svartsjuka ni är. Det är naturligtvis något som kan ställa till det. Har man inget problem med det är det ofta bara härligt att få se sin partner njuta, och det finns ju så mycket mer man kan hitta på när man är 4!

Men börja försiktigt och ta det lugnt. Gå tex till en parklubb det första ni gör. Titta och prata med varandra och ha sex med varandra om det känns ok. Då får ni en första känsla hur det är att ha sex tillsammans med andra. Prata mycket om era känslor och upplevelser när ni kommer hem.

Vill ni sedan gå vidare är det jättemysigt att träffa ett par privat. Me se för guds gull till att bara ta en fika med dem till att börja med. Gå sedan hem och prata igenom det och lägg ner och leta upp ett nytt par om ni inte båda är 100 % överens om att gå vidare.

Sen kan ni naturligtvis börja med att bara ha sex i samma rum innan ni går vidare. Lite hjälpande händer brukar vara mysigt och lagom vågat.

Lycka till och ha så kul och skönt!

• Anonym (swinger?)

Tack ännu en gång för era svar&tips!
    Skall tänka igenom detta noga,för det är nog mer jag som inte skulle fixa att se min sambo med någon annan..
    Ska föreslå parklubb till att börja med.
    Swinger:var träffar ni de par ni har sex med?
    vad har ni för regler?använder ni kondom?

• Anonym (Swinger!)

Vi träffar dem hemma hos oss, hemma hos dem, på parklubb, i fjällen, på våra respektive lantställen, på hotell, en gång på nudiststranden i Melby...

Självklart använder vi kondom. Vad det gäller regler har vi aldrig haft någon diskussion om detta egentligen. Det har mer blivit så att vi provat oss fram lite försiktigt och tagit små steg. Det är jättebra om man kan ha en öppen konversation, då brukar det lösa sig. Sen får man ta det med en nypa salt och mycket humor.

Men om ni känner att ni har några givna regler är det bara att lägga upp dem på bordet. Fast det kan vara lite svårt att veta vad man tycker är ok och vad som inte är ok när man aldrig gjort det förut, så det är viktigt att man är beredd att ändra reglerna.

• eparamonnn
    Sexdejting på nätet - https://hespac.com/sexdatingse.htm Har träffat många kvinnor och även par via sexdatingsiter men, det är helt klart kvinnornas marknad. Har du som man en profil som tydligt uttrycker att du har något att erbjuda annat än "kåt och vill knulla" i både bra bilder och text så nog hittar de dig. 
Svar på tråden Partnerbyte?