Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

Gert skrev 2015-11-30 19:32:04 följande:
    De har bland annat kallat en mer restriktiv asylpolitik för omänsklig. Miljöpartiet för nu alltså en omänsklig asylpolitik.

Sen att de kallar SD för rasister bara att de vill minska asylinvandringen gör självklart inte MP till rasister. Nej då... Miljöpartiet vill bara flyktingarna väl. Skrattande
    Jag hade inte förväntat mig ett svar från dig på min fråga till Rataxes. Det förvånar mig inte alls att du gör tummen upp för ett påstående där någon klassas som så sjuk att han skulle instämma även om Romson eldade med barn.

Men Rataxes tillhörde länge en mycket exklusiv grupp högerdebattörer som iofs stod ljusår från mig politiskt men som jag inte desto mindre tyckte var konsekventa och stundtals mycket underhållande.

Synd på så rara ärter, liksom.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

Min uppfattning är att det är ganska få som hatar MP däremot rätt många som anser dem vara för idealistiska eller för naiva med undantag för skrikhögern och SD där hatet är påtagligt.

Det är faktiskt riktigt intressant att den här tråden tycks ha evigt liv trots att ingen miljöpartist ids ödsla tid på skrikhögerns excesser. Den här sortens trådar brukar annars ofta självdö då de utpekade inte längre svarar men här gäller uppenbarligen inte detta.

Som jag uppfattar det kan faktorer som att skrikhögern och SD behöver ha gemensamma plattformar och MP-hatet är då en fast grund för en stund av själarnas gemenskap - men jag tror också att hatet har en grogrund i att MP i sig blir ett hån mot såväl brister på karaktär som mänsklighet hos anhängare till skrikhögern och SD.

En minister som gråter när hon tvingas genomdriva ett beslut som hon finner djupt olyckligt men där hon inte ser några alternativ.

Det är sådant som jag finner mänskligt men samtidigt sådant som kan få skrikhögern och SD att skräna av förakt.

• FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-12-01 21:46:52 följande:
    Då är hon fel person på fel post. Krångligare än så är det inte.
    Tycker du ja.

Själv anser jag att det bara är småpojkar som pekar finger när någon gråter.
  • FDFMGA
    Rutgers skrev 2015-12-01 22:41:07 följande:
    Jag?

Säger bara hur det är att vara ledare. Där måste man kunna ta svåra beslut på rätt sätt utan att tänka på sig själv. Titta på hur Thorjörn Fälldin agerade den 2 nov 1981, sa till svenska försvaret att skjuta skarp om ryssarna gick över gränsen. Hade Åsa klarat det?
    Ja, du är sannolikt en representant för skrikhögerns synsätt. Du utgår från att hon tänker på sig själv medan jag snarare tänker på att det är konsekvenserna för andra hon tänker på.

Skrikhögern är väl överhuvudtaget tämligen narcissistisk till sin natur.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2015-12-02 08:07:27 följande:
    Om tårar på en presskonferens anses göra henne "lämplig" så är det dock tyvärr så att allt annat hon gör, det gör henne olämplig.

Framförallt det faktum att de (MP) först tar besluten och sedan inte bara inte-kan-stå för dem utan dessutom aktivt baktalar besluten.

Ett sådant regeringsparti behöver inte Sverige.
    --
    Flash Gordon skrev 2015-12-01 18:55:57 följande:
    https://twitter.com/Ivarpi/status/671642102237954048

"Åsa Romson och Gustav Fridolin är de tydligaste exemplen på radikaler som innerst inne hoppades bli hindrade av någon. Romsons och Fridolins idealism berodde hela tiden på andras realism. När de själva fick inflytande ledde det till katastrof. Det är då man börjar gråta på en presskonferens. Mamma, var är du? Varför hindrade du mig inte, pappa?"
    Något som också ofta är gemensamt för skrikhögern och SD är att representanterna tror sig ha paranormala förmågor.

Som i exemplet ovan där Flash Gordon analyserar och hens slutsats är att Romsons gråt är ett uttryck för känslan "Varför hindrade du mig inte, pappa"

Skrattande
  • FDFMGA

Hm, att somliga aldrig ska lära sig hur man länkar på FLSkrattande

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-12-20 10:35:26 följande:
    Hm, att somliga aldrig ska lära sig hur man länkar på FLSkrattande
    tinyurl.com/h6gttlf
  • FDFMGA

Hm, och ingen miljöpartist som har brytt sig om att kommentera på evigheter - men det hindrar ju inte skrikhögern precis.

Det är nu snart två år sedan Runes startade tråden men skrikhögerns kollektivas tarmtömningar tycks vara lika långvariga som en metangasläcka

Ja herregudSkrattande

• FDFMGA
    KillBill skrev 2016-02-18 22:29:29 följande:

Jag tog dig på orden och kollade hur ofta politiker för Sveriges tredje största parti under de senaste åren har gjort sig skyldig till rattfylleri genom att googla SD + rattfylleri och MP +rattfylleri. På flera olika sätt så verkar det som att det här med rattfylleri inte bara är något som händer för faktum är att man får dubbelt så många träffar på Sverigedemokratiska politiker som har åkt dit på rattfylleri som motsvarande för miljöpartister och då bildades ändå Miljöpartiet flera år före Sverigedemokraterna. Vad tror ni? är Miljöpartisterna malliga för att de tydligen har färre rattfyllerister än vad Sverigedemokraterna?  

Är inte du lite malplacerad i den här tråden, som om Flash, Rataxes och Lagge får vara hyfsat oemotsagda inte bara har ett stort underhållningsvärde utan också utgör ett pedagogiskt exempel på hur sverigedemokrater och skrikhöger formerar sina sanningar.

En av mina absoluta favoriter här på FL iallafall.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-02-20 11:26:18 följande:
    Jo jag vet att jag är malplacerad men när jag insåg att Sverigedemokraterna kanske tycker att Miljöpartisterna är mallgrodor (eftersom de inte verkar vara lika kriminellt belastade sett till rattonykterhet som Sverigedemokraterna) så postade jag ändå ett inlägg.
    Mm, det är en fascinerande tråd hursomhelst. Mer än två år sen nu Jamku/Runes - han som tror på evigt liv för oss svenskar om inte pengarna slösas bort på dem han brukar beskriva som "asylmissbrukare" - initierade spektaklet.

Ja tror på evigt liv för den här tråden och den utgör en fascinerande, om än indirekt, beskrivning av egenskaper som förenar skrikhögern och sverigedemokraterna.

Minst lika underhållande som Gudasänds trådar men till skillnad från dessa så ger ju den här tråden inblick i en hel grupps drivkrafter.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?