Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

oOOo oOOo skrev 2016-07-02 11:26:39 följande:
    Har jag inte heller påstått.

Har inte sett någon påstå att det det finns något sådant förslag. 

Vad som fanns var däremot ett exempel då en MP nisses sedvanliga dumhet. Ett intressant fenomen det där, varför MP verkar dra till sig så många stollar. 
    Ja, det är den här tråden ett utmärkt exempel på.

Jag vet inte varför. Jag gissar att det främst beror på att många stollar behöver en politisk spottkopp och då blandas loskorna från de som inget lyckas förstå med dem från personer som sysslar med faktagrundad kritik.

Det blir liksom en rätt ogenomtränglig smet av det hela. Synd - eftersom MP verkligen har gjort sig förtjänt av seriös kritik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 13:09:36 följande:
    Någon som minns när Fridolin stod i SVT-studion med en kolbit i handen? Det har även Fröken Lövin gjort.

www.svt.se/nyheter/inrikes/vad-blir-nu-kvar-a...

Vad blir nu kvar av Miljöpartiet frågar sig Margit Silberstein. Jag har svaret: islamisterna.
    Haha, tänk om motsvarande hade skrivits om ett borgerligt parti.

Skrikhögerns jämmer skulle ha antagit sådana proportioner att hela jorden hade riskerat att krackelera av oväsendet.

Men nu avser ju åsikterna i publik service att parti som är vuxet nog att kunna hantera kritik och knappast har några synpunkter på att åsikter kan framföras av journalister inom publik service.

Men det verkar vara mycket längesedan jämmervalsen om hur media favoriserar MP drogs.

Jag tror det kommer att gå ganska bra för MP i valet, inte för att jag kommer att rösta på dem men min gissning är att de kommer att belönas av väljarna. Det är väl i stort bara MP, S och i viss mån C och M som är beredda att ta ansvar av våra politiska partier.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-07-02 13:50:44 följande:
    Den där bokstavskombinationens spådomar gällande partisympatier är lika mycket värda som klumparna jag tar bort från kattlådorna. Det är nog fler än jag som minns spådomarna om att ett visst parti snart skulle ha sympatier under 4%. Liknande spådomar har uttolkats från den bokstavskombinerades kristallkula om KD. Månntro att spådomarna har motsatt verkan? densomleverfar.se
    Så du går på lådan. Då ät du snudd på rumsren. Där ser man
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-07-02 15:34:41 följande:
    Så du går på lådan. Då ät du snudd på rumsren. Där ser man smile1.gif
    Inte ät utan är ska det stå.

Annars vore det en smula upprörande.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 13:29:58 följande:
    Att du tror att det kommer gå bra för MP i valet är nog det bästa jag kan läsa, det med tanke på hur fel du ofta har med att tolka saker. Ta bara den där Hans Rosling. När jag skrev att han ger SD rätt så var du snabb med att förneka det och komma på egna slutsatser. Sen när Hans Rosling själv sa att han gav SD rätt så blev det väldigt tyst från dig och andra Rosling-fans.
    Mm, minns den diskussionen, påminner inte så lite om ditt påstående att regeringen förklarat att det inte finns någon svensk kultur.

Bra att du och Rataxes funnit varandra. Är du också för en nattmössestat där skatt är stöld med undantag för skatt som finansierar nattmössornas polis och militär.

Apropå svensk kultur kan man kanske förmoda att nattmössearmén utrustas med knätofs
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 18:09:25 följande:
    Och mitt i den smeten finner man dig dag ut och dag in smile2.gif Lite sorgligt på något sätt.
    Ja, jag förstår att du tycker det - och du är ju inte ensam.

Men vi har inte så mycket gemensamt. I mitt tycke är varianten "du har inget liv som hänger på FL dygnet runt" kanske det mest infantila av alla här på FL.

Tja, jag tror at det har med simultankapacitet att göra. De här personerna utgår från sin egen förmåga och bedömer andra  efter den.

Som jag har förklarat några gånger tidigare så är det synd att egoavdelningen på FL tycks ha tynat bort, där kom den typen av kommentarer helt till sin rätt när påfågelflocken tävlade om vem som är bäst på att liksom bara råka befinna sig på FL och händelsevis posta en inlägg.

Om du vill ha mer info om min simultankapacitet så får du inboxa mig - annars kan du lämpligen svassa tillbaka till sandlådeavdelningen.

Ha en bra dag nu O Solig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 18:55:27 följande:
    Nej, det behövs inte. Jag vet ju enligt din egen utsago att du spenderar dagarna på ditt jobb med att producera sådant du anser vara skit för att sedan spendera åtminstone delar av din fritid med att producera en smet av loskor.

Detsamma Solig
    Din fattningsförmåga är kanske inte alltid den bästa. Javisst, jag har producerat en hel del skit på jobbet, men jag har jobbat så pass många år att det har funnits utrymme för annat också.

Dessutom kan det ju vara bra att ha ett jobb som erbjuder möjligheter att skriva ett och annat inlägg på FL: Ska jag berätta en hemlighet bara oss emellan, man kan ha flera fönster öppna på en dator. 

SimultantGlad

Ha det bra nu O, hoppas att din semester är händelserik!
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 19:07:29 följande:
    Vad är det mer du producerar då? Är det på samma tema, skit och loskor? Drömmer

Tänk  om det är där problemet ligger, att du helt enkelt inte behärskar det där  och resultatet blir därefter. Det förklarar ju en hel del faktiskt.

Tack Solig

Det kan diskuteras, men passar ju bättre i sandlådans egoavdelning, alternativt på mitt jobb.Men i det senare fallet då givetvis utan din medverkan

Jag tror att det handlar om självdistans, du har ju inte så gott om den varan så det kan vara lite svårt för dig att förstå att man kan vara kritisk mot en del av det man gör utan att fördenskull företagsledning eller kunder reagerar.

Hursomhelst. Inte ska du vara sur för att du fått semester. Har du inget annat för dig kan du ju skriva berättelsen om O i FL:s sandlåda.

Lycka till och må solen lysa upp dina försök.Solig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 20:46:10 följande:
    Så är det säkert för en hel del. MP politiker gentemot sina väljare tex men kreativa människor ser ju till att byta jobb då och se till att skapa något de finner värdefullt.

Det kan ju vara så att de helt enkelt är ganska värdelösa och inte efterfrågas på något annat jobb än där förväntningarna är så pass låga att skit är acceptabelt.
    Åh, jag tror nog att MP-politiker anser att de det försöker förverkliga är värdefullt. Jag tror till och med att det gäller den stora majoriteten av politiker, och då alldeles oavsett partitillhörighet.

Kreativt kanske det inte är - men utan alla dessa politiker, där de allra flesta är fritidspolitiker skulle demokratin inte fungera.

Det där generella politikerföraktet är för övrigt ett av påfåglarnas tydligaste kännemärken.

Min personliga uppfattning är att påfåglar gör sig bäst i en inhängnad sandlåda tillsammans med likasinnade där de kan få breda ut hela fjäderskruden och pråla riktigt ordentligt lite sådär till synes omedvetet som påfåglar har för vana att göra.

gamla.familjeliv.se/Forum-27-420/

Ha en skön semester nu Solig
  • FDFMGA

För att återgå till trådens ämne.

Förtroendet för Fridolin minskar kraftigt, enligt Ipsos.

Trist att MP inte förmådde göra sig av med Fridolin. Det borde nog finnas en och annan potentiell väljare som inte kan tänka sig att rösta på ett parti med ett språkrör som inte förstod det olämpliga med att välja in en person i partistyrelsen som vägrar skaka hand med kvinnor.

Undersökningen är genomförd innan regeringen gav klartecken till vattenfall om försäljning av brunkolsverksamheten, något som knappast lär höja förtroendet för MP.

www.dn.se/nyheter/sverige/fortroendet-for-fridolin-rasar-efter-partiets-kris/

Svar på tråden Varför hatar folk MP?