Varför hatar folk MP?
oOOo oOOo skrev 2016-07-06 19:57:32 följande:
Mm, jag kan förklara. se det som en god gärning, när du nu lägger ner så mycket tid på FL så är det ju synd att det blir pannkaka av alla dina inlägg. Det här med kausalitet och och korrelation, när du tänker så här
"Till exempel trodde jag initialt att det faktum att ledningen för SD var ute på stan och viftade med järnrör, babblade om horor och babbar och gav sig på kvinnor verbalt och fysiskt inte skulle innebära att SD vann nya anhängare, så jag fick ompröva min inställning till vad som lockar med ett högerpopulistiskt budskap med rasistiska inslag."
Den implikationen håller inte. Eftersom korrelationen järnrörsviftande och ökande väljarantal behöver inte betyda att järnrörsviftandet orsakade uppgången. Det kunde mycket väl vara så att järnrörsviftandet var negativt men andra händelser bidrog med uppgången(som ju också Anton påpekade med att saken kan vara något mer komplicerad än vad du mäktade med).
Nu var jag ju övertydlig, och logiken är inte svårare än vad normala 15 åringar klarar av att förstå så jag hoppas för din egen skull att det klarnar något för dig.
Lycka till och ha en fin sommar

Naturligtvis kan det vara så att SD hade vuxit än mer om inte ledningen visat att de verkligen är rasister och har en kvinnosyn som liknar den de brukar anklaga invandrare för att ha.
Där får man lämna din skolbok och resonera sig fram till vad som är rimligt.
Jag tror att SD själva gör en bra bedömning av detta - marginalväljarna bryr sig inte mycket medan de som aldrig skulle rösta på SD är ointressanta hursomhelst.
Hur går det med kartboken. har du fått fram den än och hittat till sidan med Skandinavien. Med lite god vilja och en gnutta fantasi kan man tycka att Skandinavien ser ut som en pudel på språng på kartan. Om du lyfter blicken från pudelns rygg ser du en ö långt, långt borta - denna ö kallas Island.
Du får nog försöka med storstövlarna om du ska klara dig "torrskodd" när du går över Norges gräns till Island

Hoppas du har en lång semester, det är en gräns som aldrig tycks ta slut. men vad var det Bjørnstjerne Bjørnson sa "kultur börjar med att man tvättar fötterna".
Du kommer nog att vara mångkulturell när du forcerat gränsen mellan Norge och island.