Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

Flash Gordon skrev 2017-02-05 13:18:40 följande:
    MP har medvetet vänt sig till islamister med sin identitespolitik.

Jag tror att flera miljarder undrar vad det är för barnungar som arrangerat den bilden.
    Nja, jag tror att du kraftigt överskattar bildens spridning.

Särskilt bland barnungar och i synnerhet barnungar som hojtar för skrikhögern.

Men positiv publicitet blev det ju för Sverige.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-09 22:30:28 följande:
    Miljöpartist briljerar:

www.svt.se/nyheter/inrikes/skattemiljon-gar-t...

Skattemiljon går till gigantiskt kamel-projekt i Göteborg

Kamelmjölk har också funnits för försäljning. En av de som varit engagerad i den verksamheten är Malin Larsson, miljöpartistisk fullmäktigeledamot i Skara.

Larsson anser att kamelmjölken botar autism, och tuberkulos, diabetes, leversjukdomar och Crohns sjukdom, något som specificerats på reklamaffischer som centret satt upp.

Livsmedelsverket och Läkemedelsverket anser dock att detta är olagliga påståenden, då kamelmjölk inte är godkänd som läkemedel.
    Jag utesluter inte att hon har rätt när hon påstår att hon medvetet blivit feltolkad av GP
    Kung Markatta skrev 2017-02-09 22:30:28 följande:
    Miljöpartist briljerar:

www.svt.se/nyheter/inrikes/skattemiljon-gar-t...

Skattemiljon går till gigantiskt kamel-projekt i Göteborg

Kamelmjölk har också funnits för försäljning. En av de som varit engagerad i den verksamheten är Malin Larsson, miljöpartistisk fullmäktigeledamot i Skara.

Larsson anser att kamelmjölken botar autism, och tuberkulos, diabetes, leversjukdomar och Crohns sjukdom, något som specificerats på reklamaffischer som centret satt upp.

Livsmedelsverket och Läkemedelsverket anser dock att detta är olagliga påståenden, då kamelmjölk inte är godkänd som läkemedel.
    Är detta samma Malin Larsson.

KällkritikSkrattande

www.skovdenyheter.se/article/skarabo-slar-hal-pa-marknadsforing-det-ar-olagliga-halsopastaenden/
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-10 14:25:03 följande:
    Ha ha ha. Hon har inte blivit feltolkad. I din artikel står samma saker som i GP:s artikel (förutom att man tagit bort partibeteckningen).

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/miljonbidrag-...

En som hjälpt till med mjölkförsäljningen är Malin Larsson, miljöpartistisk fullmäktigeledamot i Skara, som utöver att ha varit medlem i kamelföreningen också beviljats pengar för att forska om kamelhållning i Sverige. På Facebooksidan "Jag vill ha kamelmjölk NU" som följs av 73 personer, har Malin Larsson lagt ut flera inlägg med reklam för kamelcentrets mjölk. Det populäraste inlägget har gillats av tre personer.

- Det finns forskning som visar att kamelmjölk är extra nyttig. Man har bland annat tagit blodprov på barn med autism och sett att de gynnas av att dricka kamelmjölk, säger Malin Larsson och förtydligar senare att de studier som gjorts har varit i mindre skala.

www.facebook.com/kamelmjolk/posts/10152815635...

"Nu finns holländsk, fryst kamelmjölk att köpa i Angered, Göteborg! Kontaktinfo finns på..."

www.facebook.com/kamelmjolk/posts/67353805942...

"Från Angereds Kamelcenter: Jag vill påminna om att vi har kamelmjölk till salu. Intresserade kan höra av sig till Katharina (0700-xxxxxx) eller Géza (0736-xxxxxx) - eller skriva till xxxx@angeredskamelcenter.se"
    Det är möjligt.

Jag kan väl erkänna att jag mest är nyfiken på vad det är för forskning hon håller på med, om det är på amatörnivå eller som ett projekt inom någon högskola.

Själv föredrar jag kanelmjölk - men bara till risgrynsgröt.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-02-28 11:17:47 följande:
    Det är alltså hitåt blickarna borde riktas:
    www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/1aM2e/a...

Ryssland misstänks ha infiltrerat Miljöpartiet.

Miljöpartister bråkar internt om den aktuella tjänstemannen verkligen var en säkerhetsrisk eller inte.

Partiet har försökt tysta ned historien "för allas skull".

I beg to differ.

Om ett av Sveriges regeringspartier potentiellt är infiltrerat av främmande makt så är det absolut något vi behöver få veta. "För allas skull".

MP är alltså i princip lika omöjligt i regeringsställning som Vänsterpartiet alltid varit.
    Det verkar ju som MP agerat föredömligt angående misstankarna att en tjänsteman hade kopplingar till Ryssland.

Jämför gärna med Trumpadministrationens bettende eller för den delen våra egna putinister i riksdagen: SD

Där kan man tala om att Putin håller dem i strama tyglar.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-03-05 18:26:58 följande:
    Sista ordet är nog inte sagt om denna rapport..

www.svt.se/opinion/eli-gonder-och-christer-ma...
    Nej, det är nog viktigt att MSB skärper till verksamheten.

Så här står det i artikeln du länkar till:

"Om MSB:s kvalitetsgranskning inte är bättre än att nämnd rapport släppts igenom bör myndigheten se över sina rutiner och sin policy för kvalitetskontroll.

Det duger inte att påstå att man inte har ansvar för de produkter som man betalat för, särskilt inte när rapporten publiceras som en del av deras kunskapsbank."

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-08 08:46:20 följande:
    Socialdemokraternas största ledarsida skriver syniskt om MP:

www.aftonbladet.se/ledare/a/oowAK/knappast-sy...
    Menar du synskt eller cyniskt?

En bra ledare som MP:s ledning verkligen behöver läsa.

Ska partiet komma upp i samma nivå som vid valet till Europaparlamentet duger det inte att lägga sig platt för S i alla miljöfrågor.

Det är väl heller inte osannolikt att MP hamnar i opposition efter valet 2018 om S i stället riktar in sig på formellt eller informellt samarbete med de liberala partierna.

MP skulle kanske inte lida skada av en fyraårig karenstid där de får möjlighet att undera över frågan "Vadan och varthän?" och sedan kanske komma tillbaka i regeringsställning med en tydligare inriktning mot miljöpolitik.
  • FDFMGA
    Enoch skrev 2017-03-07 16:20:29 följande:
    För att den enda "miljön" de tror existerar är stockholms innerstad. De skiter i resten av landet, lägger ned miljarder på att skapa icke hållbar kollektivtrafik i stockholm i form av spårvagnar som ingen vill ha, men höjer skatten för bensin för områden där det inte finns bussar att ta sig till jobbet med.
    I dagsläget verkar de ha glömt miljön på allvar och istället dansar runt med flyktingfrågor som de saknar kunskap i helt.
    Du tycks ha hört talas om ett alternativt Stockholm.

I det verkliga Stockholm så är det det borgerligt skötta landstinget som är ansvarigt för kollektivtrafiken.

Men jag kan ge dig rätt om spårvägen till Djurgården, sannolikt var det väl någon Strandvägsprofil som bad Alliansen att fixa en spårväg så att gästerna till bjudningarna kunde få ett pittoreskt resealternativ om de så önskade.
  • FDFMGA
    Rindikh skrev 2017-03-29 09:41:51 följande:
    Få ut turister till Djurgården kanske var en tanke? Sen var det väl lite av en provsträcka också? Lagom lång.. Fanns redan spårvagnspår stora delar av sträckan så man behövde bara förlänga några hundra meter upp till Gallerian.
    Till en kostnad avSkrattande
  • FDFMGA
    Rindikh skrev 2017-03-29 10:28:29 följande:
    Försvarar inte NK-Expressen! Jag bara försöker resonera kring hur man tänkt.

Kanske var det rätt beslut, kanske inte? Jag vet ärligt talat inte..
    Ja, direktörerna på Strandvägen kan ju behöva lite bättre kollektivtrafik.

Och idag har det konstaterats att ett tidigare språkrör för Grön ungdom blev mördad under FN-uppdrag i Kongo-Kinshasa.

Gillar jag med miljöpartister. Det är många som är beredda att riskera mycket för det de tror på.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-29 11:09:19 följande:
    Frågan är vad som hindrar dem från att köra det i ett uppdrag granskning nu?

De behöver ju inte fokusera på Kaplan.

Eller, tja ...

Drygt hälften på public service sympatiserade ju med MP. Eller nåt. Var det visst.

Nä, det lär nog knappast bli något valrörelsereportage om MP:s islamism mitt i nästa valrörelse.
    Det känns lite fel att just idag när Zaida Catalán mördats att besvara ditt inlägg.

Men jag återkommer.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?