Flash Gordon skrev 2016-08-09 07:29:45 följande:
Vad har du fått det ifrån?
Jag hävdar att människan sitter kvar i MP:s partistyrelse och jag förväntar mig att hon med den sortens islamistiska åsikter borde vara borta vid det här laget. Istället blir hon till och med omvald efter Kaplan-affären trots sin uppenbara islamism och sitt personliga engagemang i en öppet islamistisk förening (SMFR).
Haha, känner du inte ens till att dina tidigare inlägg här går att citera. Till exempel det där du länkar till ett intellektuellt utbyte inom skrikhögern på twitter angående hennes debattartikel. Dt är en smula förvånande att ingen av nissarna förstår att de upprörs över en gammal artikel, någon tycker sig känna igen artikeln och förmodar att hon gått ut med exakt samma debattartikel en gång till.
Du däremot länkar till diskussionen där det framstår tydligt att skrikhögern kan vara den mest obegåvade företeelse vi har i Sverige, jämte SD förstås. Du ställer frågan om MP inte dragit lärdom av Kaplanaffären. Med dina ord "MP lärt sig endaste någe av hela Kaplan-historien".
Frågan bör istället formuleras: Har skrikhögern kapacitet att förstå att man inte kan lära något av något som ännu inte inträffat? Artikeln skrevs före Kaplanaffären.
Jag petar dit ditt inlägg från den 6:e augusti här nedan. Och fetar några rader där dina intellektuella ansträngningar blir som tydligast.
Det lustiga är att förr fanns det kunniga högerdebattörer på FL, det verkar som att de inte riktigt vill kännas vid skrikhögern och därmed har lämnat debatten. Synd tycker jag. Det finns ju högerdebattörer som är välformolerade och tänkvärda.
Till exempel Alexander Bard i gårdagens Sommar, där det sades att anhängarna till SD, IS och Trump har det gemensamt att de vill följa sin ledare när han utlovar dem en färd tillbaka till livmodern.
Kanske skrikhögern kan hänga på?
Flash Gordon skrev 2016-08-06 01:32:26 följande:
Ledamot av Miljöpartiets partistyrelse går ut med att könssegregering är frihet och att islamsiska krav på att män och kvinnor inte får bada ihop inte är islamism. Hon är också ledande inom den islamistiska föreningen "Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa", startad av islamisten och tidigare MP-ministern Mehmet Kaplan:
twitter.com/BjorklundVictor/status/7615050815...
Kan vi anta att detta är Ok:at med övriga MP-ledningen och att det därmed är att betrakta som MP:s åsikter?
Har verkligen inte MP lärt sig ett endaste någe´ av hela Kaplan-historien?