Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Varför hatar folk MP?

vänsterpartisten skrev 2018-05-20 22:47:11 följande:
    Precis som jag skrev.

Tror du miljön tar mindre skada om priset är högt?

Påverkar folks körvanor.
    Men många skiter i priset och bara fyller på tanken, den går inte komma ifrån.

hur många meter var det?
  • klyban
    K Markatta skrev 2018-05-25 13:47:26 följande:
    Flygresandet måste minska, menar MP, och hotar bokstavligen med jordens undergång om så inte sker. Nu har man nyligen också drivit igenom en flygskatt.

Lever då MP som de lär? Naturligtvis inte:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

MP betalar mer för flyg i tjänsten

I verksamhetsberättelsen redovisar partiet hur stor andel av resekostnaderna som går till att färdas med bil, buss, båt, taxi, tåg respektive flyg.

Där framgår att flygets andel har ökat under mandatperioden. 2014 stod flyget för 18 procent av resekostnaderna. 2015 låg siffran på 30 procent, och 2016 på 26 procent. Förra året hade andelen ökat till 34 procent.

De totala resekostnaderna ökade under förra året med sju procent, jämfört med 2016.

De resor som statsråd och riksdagsledamöter gör ingår i regel inte.
    Känns faktiskt rätt udda att miljöpartiet pratar om miljö.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 10:47:11 följande:
    Det jag och andra kommer att minnas dem främst för när de åker ur i höst är att de naivt lät sig infilteras av islamißter

Den konstaterade jag för väldigt längesedan, men blev solklart när man tyckte det var okey att islamsk man i partiet inte behöver skaka hand med kvinnor.
    Ut med MP och KD, deras tid är över och förlegad.

Även MILJLÖpartiet har helt frångått sin huvudsyssla och värna om miljö, till inte ens ha frågan.
    Sen skulle vi behöva ett miljöparti, men inte den skiten som vi har nu.

hur många meter var det?
  • klyban
    Abegayle70 skrev 2018-05-27 16:01:43 följande:
    Nja, KD tycker jag behövs i svensk politik. Men det är ju jag det. 

Till vad?
    Ut med MP och KD, så är balansen kvar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2018-07-12 23:42:20 följande:
    MP-topparna som väljer de miljöfarliga bilarna Publicerad 12 jul 2018 kl 17.24

38 procent av Miljöpartiets ministrar och riksdagsledamöter har bilar som bara går på diesel eller bensin.

Bara två av de 29 partitopparna kör elbil.

Jag skulle kunna ha 100 bilar, det har ingenting med miljöpåverkan att göra, säger Jonas Eriksson, MP:s gruppledare i riksdagen, som själv äger en dieseldriven husbil och två personbilar.
    ...

www.expressen.se/nyheter/mp-topparna-som-valj...

HahaHa, det tar jag som ett bevis att MP inte längre bryr sig om miljön som dom kan inbilla sig.
    hur många meter var det?
  • klyban
    FDFMGA skrev 2018-07-16 00:01:02 följande:
    Visst, där har du en poäng.

Och ska man vara ärlig så ligger centern relativt väl till om man ser till hur smutsiga bilar ledamöterna kör( bara V, KD och MP som kör renare bilar), däremot tycks centerledamöterna köra bil mycket med än andra ledamöter i riksdagen.

En L-körd bil släpper alltså ut dubbelt så mycket skit som en MP-körd bil, om man ska jämföra de bägge extremerna.

Diesel var dock vi lurade ett tag var miljövänligt och med dessa filter.
    Men sen när vi kom ur den så var det ingen längre som tänkte på diesel verkar det som.

Men nu har de definitivt vaknat igen och när man ställde henne i MP mot väggen.
    Var rätt roligt faktiskt.

Dock anser jag MP ska läggas på högen av skitpartier vi kan skippa, då jag alltid tror man komemr tillbaka till sina rötter igenom.
    Och vad som hänt historiskt är rätt ointressant idag om MP.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-16 14:48:09 följande:

Jag tycker det är märkligt om politiker ska tvingas ta politiskt ansvar för sina partners. Innebär det att politiker bara har rätt att bli ihop med/ gifta sig med likasinnade?

När vi pratar om dieselbilar så kan jag däremot tycka att ett större ansvar borde utkrävas av Centerpartiets Annie Lööf som fick information om att bilindustrin manipulerade dieselbilar flera år innan detta blev känt för allmänheten utan att hon agerade.

www.svt.se/nyheter/inrikes/loof-forblev-tyst-...

Kan man tycka, men en partner måste få ha en egen politiks inriktning utan detta ska färga av sig.

Dock pratar jag om den tid där man trodde diesel var miljövänligt, även jag trodde partikelfiltret tog de farliga molekylerna som uppstår vid förbränning av diesel.
    Sen kan man skylla på mycket att man inte hängt med i svängarna och/eller gjort kopplingen efter detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-16 15:42:55 följande:
    Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Menar du att en partner till en politiker måste få ha en egen politisk uppfattning?   

Varför måste en partner ha samma politiska tro som dig själv?

Och är den samma så går det ha samma måttstock, men är det olika så kan man inte döma ens partner för ens egna politisk inriktning.
    Det vore faktiskt helt sjukt om någon inbillar sig detta ens.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-16 18:33:22 följande:

Ok, där tycker vi lika. Då antar jag att du ser det orimliga med att Isabella Lövin får ta ansvar för en bil som är registrerad på hennes make och som tydligen fungerar som makens tjänstefordon? Lövins make kanske inte alls är överens med Isabella när det gäller fordonspolitiken.

Nej, det är han säkert inte.
    Men använder hon bilen mer än väldigt enstaka ggr, så dyker ett ansvar upp.
    Annars hade ju det räckt och säga, det är inte min bil och min man delar inte min syn på miljö, The End.

Men detta har ju varit på tapeten med "miljövänner" rätt länge, och hur de ska värna om miljön och har en gammal sopatipp till bil som bara spyr ut dåliga saker.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-17 01:12:39 följande:
    Det finns ingen som har påstår att bilen har framförts av Isabella Lövin men ändå blir hon kritiserad. Enligt SVT så körs bilen ca 300 mil per år. Det är mindre än 1 mil per dag. Det låter inte som en bil som används särskilt ofta.
    Det beror väl på, kör man bara korta stadsresor, så kan den vara rätt flitigt använd.
    Det var dock roligt se henne när hon blev ställd emot väggen.
    hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-07-17 06:37:10 följande:
    Det låter på dig som att om att du tycker stt det är ok att utkräva ansvar från politiker för deras partners förehavanden. Men det kanske bara gäller för politiska motståndare eller när det gäller kvinor?

Nä, det är du som säger.
    Dock sa jag det såg roligt ut, du förstår väl det är fundamentala skillnader mellan dessa två?

Och än mer lustigt när du redan konstaterat att jag anser inte att två personer med skilda politiska inriktningar ska stå för den andras partnerns val.

Jag bara antar att maken inte är MP, men är han, då börjar det bli mer intressant och skoj Katt

hur många meter var det?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2018-07-20 19:35:16 följande:
    Nej, jag gillar inte mp. Men uppenbarligen är jag mer mp i mina åsikter än mp's representanter är i sitt privatliv, vilket är ytterst märkligt och borde inte vara möjligt, men säger mer om mp's representanter än det säger om mig.

Så lustigt ett parti kan ta denna tur, att den som inte ens är MP är mer MP än MP själva.
    Jag anser partiet fyllt sin funktion, och nu är det dax och göra sig av med dom.

hur många meter var det?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?