Varför hatar folk MP?
3.bp.blogspot.com/-Y5wIim3tTkY/V1cmqvhx76I/AAAAAAAAGf4/P3IDV2rBbKQ5Y QJK-3Pzc--RxyA5LV74gCLcB/s1600/mpfake2.jpg
schlaug.blogspot.se/2016/06/utrensning-av-grona-i-mp-ledningen.html
Fridolins macchiavelliska ledarstil skördar ännu ett offer:
www.svd.se/annu-ett-toppnamn-i-mp-hoppar-av/om/turbulensen-i-mp
Adam Bergsveen, miljöpartist och biträdande presschef för regeringen, hoppar av sitt uppdrag, kan SvD berätta. I stället tar Åsa Romsons pressekreterare Helena Hellström Gefwert över posten.
- Jag har gett MP sju år nu, säger han.
En del avhopp:
www.svd.se/mp-politiker-lamnar-partiet-i-protest-skams/om/vattenfall-saljer-tyska-brunkolen
"Att skiljas är att dö en smula… Har just skickat in begäran om utträde från Miljöpartiet", skriver Sibylla Jämting, som sitter i kommunfullmäktige i Aneby, på Facebook.
Även Anna Stenson, som tidigare satt i kommunfullmäktige på Lidingö, lämnar partiet, skriver tidningen.
"Jag har nu begärt utträde ur MP helt, så nu är jag varken politiker eller miljöpartist. Jag skäms över partiet och önskar er alla som inte gett upp än lycka till i kampen", skriver hon.
Kommentar från tidigare språkröret Birger Schlaug:
schlaug.blogspot.se/2016/07/kolet-sveket-och-kraven-pa-avgang.html
Mycket, och jag menar mycket, av sådant som partiet bildades för att ändra på har man svikit, man har utnyttjats som nyttiga idioter, fungerat som alibin för politik som går på tvärs mot så mycket av vad partiet stått för.
Det hela är så ynkligt och ideologiskt lealöst att det nästan saknar motstycke i svensk politik. Vilket också K.G Bergström konstaterar.
Skämmes, ta mig fan! Skämmes!
Vad jag kan se blev islamisten som skrev den ett år gamla debattartikeln omvald till mp:s partistyrelse vid kongressen som hölls efter Kaplan-affären.
En feminist som var motkandidat till islamisten blev istället portad från kongressen:
www.di.se/artiklar/2016/5/11/aktivist-portad-fran-mp-kongress/
Det är rasistiskt att bygga en ny väg i Stockholm anser diverse miljöpartister och annat löst folk:
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/aktivister-vill-stoppa-forbifarten
Rasistiskt?
Jo, "Motståndarna menar att politikerna prioriterar motorvägar framför kollektivtrafiken och att de framtida ökade luftföroreningarna om vägen byggs kommer att skörda flera dödsoffer lokalt i Järvaområdet (där det bor många invandrare)."
Mer:
Enligt väljaropinionen är Gustav Fridolin (MP) återigen den minst populära partiledaren, medan Anna Kinberg Batra (M) fortsatt är mest omtyckt.
- Det tidigare populära språkröret Fridolin ligger nu i botten. Tappet för Miljöpartiet syns tydligast bland män. Valet 2018 kan bli en rysare för Miljöpariet med beroende av stödröster, säger Sören Holmberg...