• Bayliner

    Oändliga tankar!

    Jag har ivrigt följt en del trådar i det här forumet där vetenskapen gafflar med religionen! Hela mitt liv har jag sökt frågan om existensen, Gud och meningen med allt. Ja asså jag är ingen dåre eller så.. äh fan må va hänt, men så här är det! Jag är uppväxt i en religiös familj men har aldrig trott på Gud eller något som står över oss mer än att här är vi, sen blir det andra när vi är klara.

    Efter att tagit del av vetenskapen, hur universum föddes, det började med ett knippe energi mindre än en atom som exploderade, fine... allt började med en stor jävla smäll, och vips finns där ett universum större än våran fantasi räcker till att föreställa oss. Vilken tillfällighet Not!!

    I alla jävla ekvationer och vetenskap, så kan någon då förklara för mig vad som ligger bakom big bang? Ingenting kan uppstå ur ingenting, behöver man knappast vara raketforskare för att lura ut. Något som jag hitintills aldrig stött på i alla dessa teorier är "betraktaren" ett universum och garanterat alla världar som finns därute hade ju inte varit ett skit om det inte fanns någon som betraktar och känner till dess existens. Jag tänker på siffran 2! Det måste vara den mest relevanta siffran i mattematiken, som bottnar i allt! Siffran ett kan ju inte bara svälla och bli oändligt stor, för det krävs något som fyller siffran och hur man än vrider å vänder på det så blir det alltid en 2, det krävs 2 ynka beståndsdelar för att bli fler (ettor å nollor = 2), liksom livet å allt det där flummet då. Existerar, existerar inte... ja två frågor. Sen har vi flödet och utvecklingen, det hade inte funnits någon utveckling om där inte fanns motsatser, enkel metafor: gott kontra ont. Fagerlund hajar nog hur jag tänker här!

    Jag har varit hos en kamrat å dratt ett par rom denna förträffliga natt, så jag orkar inte skriva allt jag vill just nu, men jag har kommit fram till att Gud finns visst! Och vi är en avbild av honom. Dem flesta av oss greppar ju hur jävla otroligt fantastiskt skapelsen är... skall försöka mig på en liten enkel beskrivning hur jag tänker, Gud är big bang, han är en konstnär och skapare. En konstnär vill uppleva sin konst, så han lever i oss / genom oss, vi är han! Nej jag har inte rökt på (det får bli en annan dag), själar föds, för att sen förenas i det stora hela (energin) genom att bidragit till den fantastiska utveckling som råder. Finns det en big bang så finns det fler, logiskt (siffran 2) Med andra ord så tror jag på Gud, inte som den tidiga människa definierar honom, med den där gamla boken som jag funderat på om det kan vara så att det var en manual för människan eller på nåt vis någon sorts inspiration för oss att komma på rätt spår i utvecklingen, allt har ett flöde.. tiden, fortplantning, utveckling osv.

    Kan bryta ner i oändlighet, orkar inte just nu... full å trött säger jag godnatt. Må big bang vara med er

    Kom igen nu så bollar vi! Men håll med om att vi har det bra fint på våran vackra lilla ö i universum!


    Alea iacta est
  • Svar på tråden Oändliga tankar!
  • Aniiee

    Du är full. Gå och lägg dig....

    Och I morgon tar du en grundkurs i kvantfysik.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Oändliga tankar!