• majsa88

44 dagar kvar till BF =)

42 dagar kvar. Det går riktigt sakta nu..

• majsa88

Som vadå? Problemet är att jag är så tröötttt o så seg att jag inte orkar göra något. Ligger bara i sängen. Vad gör du för skojsigt på dagarna haha

• majsa88

Men oj, stackars dig. Tålamod får vara vår bästa vän tyvärr. Joo samma här, soffa eller sängeb. Vart hemm sen 17 jan. Jag har fått upp nästan allt förutom skötbordet som ska upp snart. Kläder är tvättade o b väskan packad. Tönkte packa om den. Tänkte rensa vår medicinlåda här hemma. Brist på att göra saker haha. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 33+6 m

Mamma2014 skrev 2014-02-19 15:58:54 följande:
    jag har stora problem med illamående och kräkningar så har i stort sett varit levande död sen v 6 :P gör i stort sett ingenting! isolerat mig hemma i lägenheten och tillbringar mycket tid i sängen och soffan. Är van vid att ha det så här nu så tycker dagarna flyter på rätt snabbt nu ändå. Jag tvättar upp bebiskläder och packar bb väskan å sånt just nu. Men vi  har fortfarande inte köpt spjällsängen men skötbyrån är på plats iaf =) Mycket som ska tvättas å så.   Jag är också typ ständigt trött speciellt eftersom jag är uppe å kissar många gånger varje natt men känner mig ändå lite piggare än tidigare. 

• majsa88

Oj vad aktiv du är. .vad bra :) har rensat medicinlådan o känner mig duktig haha

ljh89 skrev 2014-02-19 13:19:55 följande:
    Ja man längtar ju enormt mycket:). Haha ja jag är också väldigt trött och seg. Jag försöker ändå gå ut varje dag en liten stund och promenera fast det gör ont och det är tungt. Håller på att fixa i barnrummet. Brukar baka lite städa tvätta laga mat. Sen ibland ligger jag också och slöar mycket laddar ner film . det får dagarna att gå iaf:)

• majsa88

Jag är i 34+0 . Jaa en liten pojke. Du då ? :)

Mamma2014 skrev 2014-02-20 08:52:43 följande:
    Jag är på 33+6 idag =) så det går framåt.. sakta men säkert =) vet du vad du väntar? (pojke, flicka)

• majsa88

Jag orkar heller inte. Eller två veckor till. Sen vill jag att han kommer.

Ska köpa hallonbladste då jag hört att det ska vara bra till förlossningen o efter. Någon som hat börjat?

• majsa88

Haha jag hatar oxo te. Dricker aldrig det. Men ska göra det för fl skull haha

Evelina021 skrev 2014-02-21 00:22:45 följande:
    Har också hört det, meb jag har aldrig i hela mitt liv vart förtjust i te så jag hoppar nog det haha. Tänker inte plåga mig själv i slutet mer än de krämpor jag redan har ;D

• majsa88

Hmm då väntar jag en vecka till eller? Kommer det ens ge någon effekt av att börja så sent?

• majsa88

Säg för förlossningen o efter..att man återhämtar sig bättre o blöder mindreäb

elyse skrev 2014-02-23 00:16:23 följande:
    Vad ska téet vara bra för? 

Jag har 40 dagar kvar nu och det känns både nära och långt bort. Allt är inhandlat och färdigt, dock, så Lilla får komma när hon vill! 

• majsa88

Okej 35 + eller 35. För jag är i vecka 35 men 34+i

Hmv89 skrev 2014-02-24 08:52:20 följande:
    Det rekommenderas att man inte börjar förrän v 35. Det verksamma ämnet i teet är samma som gör så att livmodern drar ihop sig om jag förstått det rätt, så vissa verkar få jobbiga sammandragningar av det.. Jag har dock inte känt någon skillnad.

Svar på tråden 44 dagar kvar till BF =)