• HonHarPlattMage

Kan en feminist ha string?

Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en feminist ha string?
  • taquine

Vem vill gå med string? Det sjukt fulaste och obekvämstade plagg som uppfunnitsKräks 

• The Hawk
    taquine skrev 2014-02-19 10:46:52 följande:
    Vem vill gå med string? Det sjukt fulaste och obekvämstade plagg som uppfunnitsKräks 
    Många vill gå i det men jag tycker att det kan se lite sluskigt ut faktiskt och ovårdat på något vis. 
    If you are a rodent, I would not like to be in your shoes.
  • taquine
    The Hawk skrev 2014-02-19 10:51:52 följande:
    Många vill gå i det men jag tycker att det kan se lite sluskigt ut faktiskt och ovårdat på något vis. 
    Så kallat WT på högsta nivå, inga jag känner eller umgås med har det
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Förväntanstid
    Fagerlund skrev 2014-02-19 09:47:32 följande:
    Kvinnor har inte rätt att välja själva, om dom väljer kollektivt fel. 

Hur kan de VÄLJA fel om de inte har rätt att välja? Du snurrar till det nästan lika bra som i din egen tråd om feminism.
  • Nenne666

Har inte feministerna större arbeten att fokusera på? Kvinnors möjligheter till fällande dom i tex våldtäktsmål? Sen kan ni räkna hårstrån under armarna och benen och känna er radikala efter en dag på stan, när ni gjort nåt, på riktigt. Men för fan driv fram dom viktiga frågorna och sluta tönta er med det här.

• OF

Jag kan förstå varför frågan ställs för stringtrosor är ett mer sexuellt laddat plagg än "mormor's trosor" gennerellt. String är den dominerande modellen i t ex porfilmer och jag har sett påståenden att den har sitt ursprung där i ockxå. 

Intrycket jag har fått av feminismen är det är fel av kvinnan att klä sig på ett sätt för att visuellt atrahera män för att då gör hon sig till ett objekt när hon är sexig. Där med skulle det kunna vara fel av en femenist att ha string.

• Rocket Mania

Jag röstade på "Annat". Alla kan ha string. Även ickefeministiska män. Sedan kan man ju undra varför någon vill ha string men det är en helt annan diskussion.

• The Hawk
    taquine skrev 2014-02-19 10:56:17 följande:
    Så kallat WT på högsta nivå, inga jag känner eller umgås med har det
    Hahahaha!Skrattande
    Synd bara att inte all tycker som du!
    If you are a rodent, I would not like to be in your shoes.
  • lykantrophona
    OF skrev 2014-02-19 11:13:42 följande:
    Jag kan förstå varför frågan ställs för stringtrosor är ett mer sexuellt laddat plagg än "mormor's trosor" gennerellt. String är den dominerande modellen i t ex porfilmer och jag har sett påståenden att den har sitt ursprung där i ockxå. 

Intrycket jag har fått av feminismen är det är fel av kvinnan att klä sig på ett sätt för att visuellt atrahera män för att då gör hon sig till ett objekt när hon är sexig. Där med skulle det kunna vara fel av en femenist att ha string.
    Det är inte fel av en feminist att klä sig sexigt. Det som är fel är att samhället förväntar sig att alla kvinnor ska klä sig för andras skull (istället för sin egen), att det finns en press i att vara sexig.

Men string är väl knappast ens inne numera?

Möjligtvis kan radikalfeminister tycka både det ena och det andra och lägga sig i andras liv, men radikalfeminister är inte alla feminister. För det finns särartsfeminister, queerfeminister, sexliberala feminister osv. Feminister som vill att sexköp ska vara lagligt, feminister som kollar på porr, feminister som GÖR porr, feminister som är butch, feminister som är femme...

Jag är vansinnigt trött på stereotypen att feminister inte kan vara snygga, ha kinky sex eller låta folk göra sina egna val.
Svar på tråden Kan en feminist ha string?