Kan en feminist ha string?
Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.
Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.
Vem vill gå med string? Det sjukt fulaste och obekvämstade plagg som uppfunnits
Ja, varför skulle en feminist inte kunna ha string?
Har inte feministerna större arbeten att fokusera på? Kvinnors möjligheter till fällande dom i tex våldtäktsmål? Sen kan ni räkna hårstrån under armarna och benen och känna er radikala efter en dag på stan, när ni gjort nåt, på riktigt. Men för fan driv fram dom viktiga frågorna och sluta tönta er med det här.
Jag kan förstå varför frågan ställs för stringtrosor är ett mer sexuellt laddat plagg än "mormor's trosor" gennerellt. String är den dominerande modellen i t ex porfilmer och jag har sett påståenden att den har sitt ursprung där i ockxå.
Intrycket jag har fått av feminismen är det är fel av kvinnan att klä sig på ett sätt för att visuellt atrahera män för att då gör hon sig till ett objekt när hon är sexig. Där med skulle det kunna vara fel av en femenist att ha string.
Jag röstade på "Annat". Alla kan ha string. Även ickefeministiska män. Sedan kan man ju undra varför någon vill ha string men det är en helt annan diskussion.