Kan en feminist ha string?
Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.
Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.
Om en tjej väljer att klä sig sexigt för sin egen skull så blir ändå den feministiska anklagelsen mot henne att hon gör det för att hon stöpt i en form av det patriarkala förtycket och att hon kan inte gjort detta val själv.
Det är alla dessa avarter av feminism som gör att jag numera svarar nej på frågan om jag är feminist. Jag är för ett jämställt samhälle med samma möjligheter och rättigheter utifrån individens förutsättningar. Jag tycker att var och en ska ha rätt att leva sina liv på de sätt de själva väljer så länge man inte skadar andra fysiskt eller med förtryck.
Skit vad PK-folk tycker.
Frågan ovan är felaktigt ställd.
Nej. det kan hon inte och varför anpassa sig efter vad dessa PK-ister säger. Jag tycker att man bör göra det man känner för. Men personligen är jag inte mycket för dessa trosor.
Jag brukar använda ordet tokfeminist om de mest knasiga feministerna men en del påstår att det inte finns tokfeminister? Men jag tror att de flesta tycker som jag.
Det finns väldigt många tolkningar av vad PK står för. Att SD och högerextrema grupper är emot PK-folket är väl inte oväntat men men det är ju så många fler som inte är PK.
PK måste definieras utifrån vad de står för inte vad de inte står för. jag hoppas ni förstår skillnaden.
Min definition på PK är att det är en självutnämnd liten "elit" (Dvs, de ser sig som en elit) som anser att de vet bättre än vad vanligt folk vet och vill tala om för dem vad de ska tycka. Tyvärr dominerar de media.
Jag tror att många vet att de flesta människorna inte tycker som man ska tycka enligt PK-isterna.
Mitt svar på frågan var alltså NEJ!
Det går faktiskt inte att leva utan att bli trakasserad av dessa PK-ister.