• HonHarPlattMage

Kan en feminist ha string?

Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en feminist ha string?
  • The Hawk
    lykantrophona skrev 2014-02-19 12:05:51 följande:
    Det är inte fel av en feminist att klä sig sexigt. Det som är fel är att samhället förväntar sig att alla kvinnor ska klä sig för andras skull (istället för sin egen), att det finns en press i att vara sexig.

Men string är väl knappast ens inne numera?

Möjligtvis kan radikalfeminister tycka både det ena och det andra och lägga sig i andras liv, men radikalfeminister är inte alla feminister. För det finns särartsfeminister, queerfeminister, sexliberala feminister osv. Feminister som vill att sexköp ska vara lagligt, feminister som kollar på porr, feminister som GÖR porr, feminister som är butch, feminister som är femme...

Jag är vansinnigt trött på stereotypen att feminister inte kan vara snygga, ha kinky sex eller låta folk göra sina egna val.
    Haha, som jag skrev tidigare bara man har feminist i meningen så är allt frid och fröjd att göra precis vad man vill!Skrattande
    If you are a rodent, I would not like to be in your shoes.
  • OF
    Det är inte fel av en feminist att klä sig sexigt. Det som är fel är att samhället förväntar sig att alla kvinnor ska klä sig för andras skull (istället för sin egen), att det finns en press i att vara sexig.

Möjligtvis kan radikalfeminister tycka både det ena och det andra och lägga sig i andras liv, men radikalfeminister är inte alla feminister. För det finns särartsfeminister, queerfeminister, sexliberala feminister osv. Feminister som vill att sexköp ska vara lagligt, feminister som kollar på porr, feminister som GÖR porr, feminister som är butch, feminister som är femme...

Jag är vansinnigt trött på stereotypen att feminister inte kan vara snygga, ha kinky sex eller låta folk göra sina egna val.

Om en tjej väljer att klä sig sexigt för sin egen skull så blir ändå den feministiska anklagelsen mot henne att hon gör det för att hon stöpt i en form av det patriarkala förtycket och att hon kan inte gjort detta val själv.

Det är alla dessa avarter av feminism som gör att jag numera svarar nej på frågan om jag är feminist. Jag är för ett jämställt samhälle med samma möjligheter och rättigheter utifrån individens förutsättningar. Jag tycker att var och en ska ha rätt att leva sina liv på de sätt de själva väljer så länge man inte skadar andra fysiskt eller med förtryck.

• mr me

Är det verkligen en stereotyp och är det inte snarare du som har en naiv uppfattning om vad feminism i praktiken är? Det du skriver är att feminister i princip kan vara vad som helst och att en feminist kan tycka vad som helst.

Vad definierar då en feminist? Det verkar som att jag också skulle kunna kalla mig feminist, trots att jag regelbundet brukar överösas med glåpord från trångsynta feminister här på forumet.
  • Andrers

Skit  vad PK-folk tycker.  

Frågan ovan är felaktigt ställd.

Nej. det kan hon inte och varför anpassa sig efter vad dessa PK-ister säger. Jag tycker att man bör göra det man känner för. Men personligen är jag inte mycket för dessa trosor. 

Jag brukar använda ordet tokfeminist om de mest knasiga feministerna men en del påstår att det inte finns tokfeminister? Men jag tror att de flesta tycker som jag.

• Fiona M
    Nenne666 skrev 2014-02-19 11:12:41 följande:
    Har inte feministerna större arbeten att fokusera på? Kvinnors möjligheter till fällande dom i tex våldtäktsmål? Sen kan ni räkna hårstrån under armarna och benen och känna er radikala efter en dag på stan, när ni gjort nåt, på riktigt. Men för fan driv fram dom viktiga frågorna och sluta tönta er med det här.

Är det bara feministerna som bör driva dessa frågor? Dessutom, de som upprörs över hår är ju icke-feministerna, har de inget annat att bli upprörda över eller viktiga fråga att driva istället för att tönta sig?
  • Voluptuous Shalimar
    taquine skrev 2014-02-19 10:56:17 följande:
    Så kallat WT på högsta nivå, inga jag känner eller umgås med har det
    Oj, vet du, jag har faktiskt ingen aning om vad mina bekanta har för underkläder. Jag skulle nog tycka att det såg bättre ut om mina väninnor bar string under tex en snäv tunn kjol, än att de hade trendiga hipsters så att man såg kant hela vägen längst ben och höft. Även jag använder string om det krävs för att underkläderna inte ska synas igenom - för DET tycker jag ser skabbigt ut om något. 

Hade ingen aning om att folk numer har koll på sina vänners underkläder och definierar vännernas sociala status utifrån detta. Lite chockad blir jag faktiskt. 
  • Andrers

Det finns väldigt många tolkningar av vad PK står för.  Att SD och högerextrema grupper är emot PK-folket är väl inte oväntat men men det är ju så många fler som inte är PK.

PK måste definieras utifrån vad de står för  inte vad de inte står för. jag hoppas ni förstår skillnaden.

Min definition på PK är att det är en självutnämnd liten "elit" (Dvs, de ser sig som en elit) som anser att de vet bättre än vad vanligt folk vet och  vill tala om för dem vad de ska tycka. Tyvärr dominerar de media. 

Jag tror att många vet att de flesta människorna inte tycker som man ska tycka enligt PK-isterna.

• Andrers

Mitt svar på frågan var alltså NEJ!

Det går faktiskt inte att leva utan att bli trakasserad av dessa PK-ister.

• taquine
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-19 13:18:15 följande:
    Oj, vet du, jag har faktiskt ingen aning om vad mina bekanta har för underkläder. Jag skulle nog tycka att det såg bättre ut om mina väninnor bar string under tex en snäv tunn kjol, än att de hade trendiga hipsters så att man såg kant hela vägen längst ben och höft. Även jag använder string om det krävs för att underkläderna inte ska synas igenom - för DET tycker jag ser skabbigt ut om något. 

Hade ingen aning om att folk numer har koll på sina vänners underkläder och definierar vännernas sociala status utifrån detta. Lite chockad blir jag faktiskt. 
    Nej ett snöre inkört i röven är inte snyggt på någon , hur snygg kropp du än har, nu har vi olika åsikt annars tycker jag du är en av få med sunda åsikter här på FL.Mormorstrosa och hipsters gör din kropp snyggareGlad
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Elit
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-02-19 13:18:15 följande:

Du har helt rätt, det ser för jävligt ut om underkläderna syns igenom tyget. Oftast ser man bara det på feta wt personer som jag gissar Taquine är. Sen är det fullkomligt barockt uttalande att män inte skulle tycka det är snyggt. Då måste man vara efterbliven om man tror det.
Svar på tråden Kan en feminist ha string?