Inlägg från: familjelover |Visa alla inlägg
  • familjelover

Var på äventyrsbad igår, slutade i katastrof! Hjälp

Okej så här ligger det till. Var på äventyrsbad igår med familjen, en liten tradition vi haft i flera år nu. Vi gillar att åka till husby-badet då och då och svalka av oss lite och ha kul på köpet. Det var jag, min fru L**a, min ena dotter och hennes etiopiske pojkvän Murad. 

Allt gick bra, vi badade och stojade och jag gillar att skämta till det lite grann och stänka lite vatten på Murad, vilket han tycker är jättekul. Efter några timmars plaskande skulle vi ta den obligatoriska dubbla korvbrickan med mos, något vi alla alltid brukar köpa och vi tycker väldigt mycket om. 

Allt hade gått som smort tills nu, när min fru bestämmde sig för att ställa till med en scen. Nu ska hon tydligen ha några sånahär pommes frittas och börjar krångla och ha sig. Jag försöker lugnt och sansat berätta för Lena att i vår familj håller vi hårt på traditioner, och ändrar hennes beställning till en mosbricka. Lena börjar gapa och skrika och Murad börjar bli ängslig.

Det slutar med att jag tar med mig familjen ut och låser in dom i bilen medans jag badar klart. Hade trots allt betalat för en heldag och det tänker jag inte slösa bort pga något girigt fruntimmer. 

Det var ett jävla liv hela kvällen så jag gick till den lokala puben och samlade mina tankar. Personligen tycker jag att jag agerade helt rätt, och jag är säker på att de flesta står på min sida. Vad tycker ni, överdrev jag?

• Svar på tråden Var på äventyrsbad igår, slutade i katastrof! Hjälp
  • familjelover
    M i l l a n skrev 2014-02-19 00:12:10 följande:
    Låsa in frun i bilen för att hon ville ha pommes frites istället för mos. Bara för att du ska hålla på dina "traditioner". Det låter helt sjukt! Tror om en sån liten sak blir så stor, så har ni nog allvarliga problem.
    Tack för att du tycker till men det verkar inte som att du läste ordentligt. Vi är väldigt måna om att bevara traditioner i vårt hem, och så kommer det alltid att vara. Sen kommer hon med okristna påfund och då brister det för mig. Vi har inga problem alls, det är bara när hon inte lyssnar jag blir irriterad!
  • familjelover
    Nitor skrev 2014-02-18 23:59:41 följande:
    Vad var katastrofen?
    Givetvis att kvinnan ställde till en scen och skämde ut mig framför halva badhuset och Murad.
  • familjelover
    Nitor skrev 2014-02-19 00:58:22 följande:
    Att du låser in familjen i bilen och lämnar dem är inte att ställa till en scen tycker du?
    Nej det är att handlingskraftigt lösa ett problem på ett så effektivt sätt som möjligt enligt mig.
  • familjelover
    Themis skrev 2014-02-19 01:08:54 följande:
    En familj som förblir i bilen då låter ganska oteknisk och efterbliven så det var nog helt riktigt agerat. Är dom från Blekinge?

Lösningsförslag: Ni kanske borde sluta med partnerbyte på släktträffarna? Lite Murad-gener är nog precis vad din dotter behöver, det är så svårt att hitta sexfingrade stickmönster till barnbarnens vantar.
    Vi har en minibuss med barnlås som endast öppnas med nyckel. 

Jag har ett led av rena kristna förfäder där aldrig några "partnerbyten in släkten" förekommit. Försöker du vara lustig? Ang Murad och min dotter så är inte Murad mannen hon kommer gifta sig med när hennes far fått sista ordet, men jag försöker vara modern och tror att det är nyttigt att få lite erfarenhet av andra raser. 
  • familjelover
    annanasglass skrev 2014-02-19 01:24:39 följande:
    Låste du in Murad också?
    Ja Murad fick även han sitta av tid i bilen.
  • familjelover
    Nitor skrev 2014-02-19 01:21:14 följande:
    Vilka i gänget äter kokta alternativt grillade korvar?
    Vi tar alltid kokta. Grillen är djävulens påfund
  • familjelover
    cheese skrev 2014-02-19 09:23:33 följande:
    Du låter som en trevlig och förståndig kille du. Låser in familjen och lever för traditioner vad mer kan man önska sig. Påminner lite om en annan kille 

Jämför aldrig mig med den där satansdyrkaren igen. Vi är i vanliga fall jättelyckliga i vår familj och min familj uppskattar att jag "styr" familjen med en fast hand.
  • familjelover
    Rainbow gg skrev 2014-02-19 09:23:46 följande:

För att man grillar.. med eld? Med.. el?
    För att grillen är ett nykristet amerikanskt påfund precis som nätdroger och kannibas och allt vad det heter
  • familjelover
    Natulcien skrev 2014-02-19 09:26:31 följande:
    Jag undrar mest över varför du först skrev L**a och sen Lena...? Obestämd
    Även guds bästa barn begår sina misstag. Sen är det ingen hemlighet för Lena att jag gärna ventilerar mig lite här på FL
  • familjelover
    Rainbow gg skrev 2014-02-19 09:30:46 följande:

Och kannabis är ju en växt som gud skapat så..
    Gud har skappat blomman för att stimulera oss visuellt, men att man ska använda denna som berusningsmedel är inte guds mening. Allt går att vrida och vända på, men den dagen tron kommer till dig kommer du förstå precis vad jag menar.
  • familjelover
    Rainbow gg skrev 2014-02-19 09:34:58 följande:

Bästa barn? Är inte alla guds barn av lika värde och lika älskade? Nä vad ledsen jag blir nu :(
    Uh såna som du får mig att tappa hoppet Skrikandes
  • familjelover
    Benbrott skrev 2014-02-20 01:40:17 följande:
    Förstår dig, nån måtta får det ändå vara, finns det traditioner ska man hålla hårt i de.
    Tack, skönt med någon vettig människa på detta forum. Vi män måste hålla ihop!
Svar på tråden Var på äventyrsbad igår, slutade i katastrof! Hjälp