Inlägg från: Anonym (tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tess)

skillnad på astma o långdragen förkyldning

har hostat i 9 veckor. var på vc fick blåsa i ett rör sen ta prover. fick ventoline inhaltor som jag provar. ska göra spiri...test och allergitest om två veckor. Jag tycker inte att ventolinet gör jätte skillnad. kan man utesluta astma då? tar fyra ggr per dag tredje dagen idag. hostar när jag anstränger mig samt natt och morgon. Ni med astma vad är skillnad på långdragen förkylning och astma. När jag blåste i röret så kom jag till hälften av hälften ca....säger det något?

• Svar på tråden skillnad på astma o långdragen förkyldning
  • Anonym (tess)

Tack för ditt svar.
    Jag tycker att det kan hjälpa ett litet tag kanske??? men sen hostar jag och hostar och hostar. Det är varierande slemhosta och torrhosta.
    Det piper och låter nästan som att det knastrar i mellanåt. Ljudet kommer ifrån halsen och inte lungorna låter det som. Doktorn lyssnade på lungorna också men sa inget speciellt.
    Spiro..undersökning är det att andas genom ett rör det också? att man gör samma sak fast fler gånger och att man jämnför?
    Jag andades tre ggr genom det där röret. Men doktorn sa inte om det var bra eller dåligt. Han sa bara att jag skulle försöka få mer fart på utandningen.
    Ta i lite mer. Men så fort som jag tog i så började jag hosta.
    Det känns som att jag har en tung ryggsäck framme vid bröstet ibland.
    Ja vi får väll se vad undersökningen visar.

• Anonym (tess)

Vad bra du förklarar. Tack

Jag känner inte mig trång i halsen men ibland andas jag kort och känner mig andfådd. Inte jämt men det kommer då o då.

Jobbigast är hostan.

Det är bra att kolla upp det här även om det visar sig att inte vara astma.

Svar på tråden skillnad på astma o långdragen förkyldning