Jahopp, det va detta jag blev.. en WT-morsa!
Vad det är sorgligt att människor skall behöva känna som du gör, och att folk ständigt skall etikettera människor med lite tuffare levnadsförhållanden som white trash..
Du HAR en utbildning, en som sannolikt också hör till de bättre när det gäller att inte behöva gå sysslolös.. Fast eller inte, i den branschen brukar det finnas mycket jobb. Att du är beroende av bidrag för att klara din och dina tre barns vardag är väl inte heller något unikt, hur många klarar sig helt utan hjälp som ensamstående i dagens samhälle? Det ÄR tufft.
Samtidigt förstår jag verkligen att sådant här kan skapa ångest, det är ett galet fokus på prylar och konsumtion idag. Ekonomisk status ska vara så sabla viktigt.. Barnen vill ha det senaste, det jämförs i skolan, vem har varit på vilka resor, vem fick dyraste julklapparna etc.. De börjar ju redan ha koll på det på dagis! Jag känner själv en viss hets där, och då har jag det ändå rätt stabilt (gift med mina barns far, bor i villa i huvudstaden, har råd att resa varje år osv..) Det är en osmaklig utveckling. Vad är det för samhälle som ser ner på de som har det svårare? Man blir less..
Och folk verkar inte tänka på att det är lättare än man tror att hamna där själv! Skilsmässa, långvarig sjukdom eller annat liknande kan ändra livet snabbt..