Jahopp, det va detta jag blev.. en WT-morsa!
Jag själv är både uppvuxen, och bor även nu i vuxen ålder, i ett s.k "bättre" område. Dyra villor, bra skolor och en homogen befolkning bestående av "vit övre medelklass".. (för att använda den otrevliga benämningen). Att folk som har det gott ställt ser sig som förmer än andra, och gör sig lustiga och raljerar över folk i tex ts situation är definitivt verklighet, och inget som är isolerat till Flashback och omyndiga snorungar... Långt ifrån alla, men det förekommer definitivt. Det ÄR ett stort fokus på att ha mycket materiella ting idag. Det är status att ha pengar, största villan, senaste bilen..
Tycker det är att förminska ts lite att bara avfärda det som ett internetfenomen..
Jag vill inte längre umgås med mina gamla vänner för att de nu "tillhör" medelklassen och har blivit så fruktansvärt äckliga rent ut sagt med sin människosyn.
Det är så uppenbart att de bara vill umgås med andra som har samma status. Jag försöker umgås med alla, kommer från en klasslös familj som jag upplever det, mamma kommer från överklassen och pappa från övre medelklass men sen har de själva valt båda två att inte satsa på yrken som har status eller hög lön fast de kunnat... Och jag själv är precis som TS en USK!
Det här föraktet för "white trash" har jag stött på genom hela livet, kanske dock inte när jag gick i grundskolan eftersom mina klasskompisar var rätt "wt" men sen när jag gått tex konstnärliga utbildningar, hängt med massa andra 20plussare som själva varit medelklass, det började redan där.
Det finns en tydlig skiljelinje mellan vad som anses som arbetarklass och medelklass och även mellan arbetarklass och underklass.
Helt ärligt så skiter jag totalt i folks status och ekonomi, jag vill bara kunna skratta med folk och prata med dom, att de behandlar mig med respekt.
Och faktiskt får jag det oftast av andra undersköterskor, medans mina gamla vänner snobbat till sig och JAG tappat respekten för DOM när de så tydligt bryr sig om att uppgradera och bibehålla sin medelklass-status och hela tiden vill skilja sig från dom som de anser mindre värda.
Fy fan!
DET tycker jag är mindre värt och är ett beteende som jag inte respekterar eller står ut med.
TS:
Det här med "white trash" handlar bara om mobbning och människor som myntar det uttrycket är mobbare.
De som inte ser dig för den du är, en värdefull, klok, intressant människa, skit i dom.
Dom kan sitta och bry sig om vilket bröd man ska köpa och var man ska åka på semester för att vara "rätt", de är som ängsliga fjortisar och det är dom som är ointressanta.
Jag skulle gärna umgås med någon som dig, alla ggr framför tex min fd kompis som gift sig med en läkare och aldrig kan slappna av nuförtiden och inte vet hur hon ska förhålla sig till mig som "bara är en USK"
Jag gör ett viktigare jobb med människor än vad hon gör på sitt kontor, fast hon har högre lön än mig.
Vi ska inte bry oss om det här vidriga fenomenet, människor som är så materialistiska och bara vill klättra i hierarkin är inget att ha i sitt liv.