Inlägg från: MidnightDare |Visa alla inlägg
  • MidnightDare

Jahopp, det va detta jag blev.. en WT-morsa!

Tycker inte du ska känna dig misslyckad ett dugg. Det är tufft på arbetsmarknaden. Och tänk på allt ditt slit hur hårt du jobbar. Cred för det. Var stolt över dig själv och dina prestationer.

Ang att du känner dig misslyckad för att du har barn med olika pappor tycker jag också du kan lägga ner.
    Du är inte misslyckad för det. Man vet aldrig hur livet blir. Du har 3 friska barn du kan glädjas åt och som du gör. Jag tycker du verkar vara en fantastisk mamma till dina barn.
    Oroa dig inte :)

Ang någon som skrev att medelklass eller överklass ser ner på arbetarklass, jag skulle inte vilja påstå att det alltid stämmer men håller med att det förekommer tyvärr.

Jag är uppvuxen i villa bor i ett väldigt fint område i en storstad, välutbildade föräldrar och har aldrig behövt oroa mig över pengar etc.

Men inte tusan ser jag ner på arbetarklassen för det! Vi är alla människor. Det är för mycket fokus på att alltid ha det senaste. Jag är relativt ung, 20 år och studerar på universitet så har inga barn men den dagen jag har barn vill jag att dom ska bli rejält bortskämda med en sak; kärlek !
    Det är tusen gånger viltigare än allt annat.
    Jag vill att mina barn ska växa upp med en sund inställning till människor oavsett social status.

Kan tillägga att en hel del av mina vänner tillhör familjer till arbetarklassen/medelklass och det spelar inte mig någon roll. Det viktigaste är ju att det är vettiga människor jag umgås med, som är trevliga och som jag känner att jag har något gemensamt med.
    De vänner jag har som tillhör medelklass dom flesta av dom har samma tankar som jag kring det här.

Nej, ts oroa dig inte och njut av det positiva i livet.

Må gott ! :)

Svar på tråden Jahopp, det va detta jag blev.. en WT-morsa!