• Fagerlund

Är du tolerant?

Är du tolerant? Om du är det, är det inte jobbigt att tolerera allting jämt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tolerant?
  • lövet2

Ja, jag är tolerant, och ja, det kan vara jobbigt. En del människor är liksom väldigt svåra att vara tolerant mot ...

• Mandel

Kluven i frågan!

Jag jobbar hårt på att vara tolerant. Jag kan först reagera med intolerans, men sedan försöker jag att se de bakomliggande faktorerna och då blir jag oftast mer tolerant.

Och bara för att jag är tolerant så innebär det inte att jag tycker att saker är okej för den skull!
    Jag kan tycka att någon är komplett dum i huvudet - intolerant, samtidigt som jag ändå kan förstå orsakerna till varför personen beter sig totalt åt h-vete - tolerant.

Rörigt!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • The past is now
    Mandel skrev 2014-02-20 08:24:39 följande:
    Kluven i frågan!

Jag jobbar hårt på att vara tolerant. Jag kan först reagera med intolerans, men sedan försöker jag att se de bakomliggande faktorerna och då blir jag oftast mer tolerant.

Och bara för att jag är tolerant så innebär det inte att jag tycker att saker är okej för den skull!
    Jag kan tycka att någon är komplett dum i huvudet - intolerant, samtidigt som jag ändå kan förstå orsakerna till varför personen beter sig totalt åt h-vete - tolerant.

Rörigt!
  • Pentagram

Jag är tolerant mot sådant som går emot mina vanor, seder, preferenser o d. Jag är inte tolerant mot sådant som går emot mina värderingar.

• Fagerlund
    Pentagram skrev 2014-02-20 08:31:48 följande:
    Jag är tolerant mot sådant som går emot mina vanor, seder, preferenser o d. Jag är inte tolerant mot sådant som går emot mina värderingar.
    Aha - du är selektivt tolerant? Tolerant när det passar dig, annars intolerant.
  • The Fugly
    Pentagram skrev 2014-02-20 08:31:48 följande:

Detta skriver jag under på, så funkar jag!
  • Fagerlund
    The Fugly skrev 2014-02-20 09:07:10 följande:
    Detta skriver jag under på, så funkar jag!
    Du är också selektivt tolerant? Du är bara tolerant mot sånt du gillar?
  • Simon 681

Tolerans är inget absolut begrepp. Väldigt få personer är intoleranta mot allting. Jag skulle tycka det var jobbigt att bry mig om vad andra vuxna människor gör med sina kroppar, med varandra, vad de ärter, vad de tror på, hur de klär sig. Jag har andra saker att bry mig om.

Yttrandefrihet är yttrandefrihet för åsikter man inte gillar och jag gillar yttrandefrihet. Då får man stå ut med att höra en massa puckon vräka ur sig en massa goja.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • BlippBlopp

Jag är tolerant. Jobbar inom service och trivs bra med det.

• The Fugly
    Fagerlund skrev 2014-02-20 09:09:53 följande:
    Du är också selektivt tolerant? Du är bara tolerant mot sånt du gillar?
    Tja, man kan ju kalla det vad man vill. Jag är tolerant när det gäller väldigt mycket men när det kommer till vissa, för mig, grundläggande värderingar har jag svårt att förbli tolerant. Det gäller väl de flesta skulle jag tro, människor är väl inte så enspåriga att de tolererar allt eller inget?
  • Fagerlund
    The Fugly skrev 2014-02-20 09:15:33 följande:
    Tja, man kan ju kalla det vad man vill. Jag är tolerant när det gäller väldigt mycket men när det kommer till vissa, för mig, grundläggande värderingar har jag svårt att förbli tolerant. Det gäller väl de flesta skulle jag tro, människor är väl inte så enspåriga att de tolererar allt eller inget?
    Du är alltså vad man kallar intolerant.
  • Ensam hemma
    Fagerlund skrev 2014-02-20 07:56:08 följande:
    Är du tolerant? Om du är det, är det inte jobbigt att tolerera allting jämt?
    Det här var en klurig fråga.  Hoppas folk läser och förstår så de kan avge ett korrekt svar.
  • The Fugly
    Fagerlund skrev 2014-02-20 09:26:55 följande:
    Du är alltså vad man kallar intolerant.
    Du får kalla det vad du vill. Jag anser inte att det är fråga om att vara det ena eller andra utan en glidande skala. Du anser uppenbarligen att är man inte 100 % procent tolerant mot allt och alla så är man intolerant vilket skulle innebära att alla människor är intoleranta. Är det din poäng med tråden?
  • Fagerlund
    The Fugly skrev 2014-02-20 09:37:02 följande:
    Du får kalla det vad du vill. Jag anser inte att det är fråga om att vara det ena eller andra utan en glidande skala. Du anser uppenbarligen att är man inte 100 % procent tolerant mot allt och alla så är man intolerant vilket skulle innebära att alla människor är intoleranta. Är det din poäng med tråden?
    Min poäng är att folk ofta koketterar med hur toleranta dom är, men att det egentligen inte finns nån som är tolerant. Det är bara frågan om vad man väljer att vara tolerant mot.
  • The Fugly
    Fagerlund skrev 2014-02-20 10:14:14 följande:
    Min poäng är att folk ofta koketterar med hur toleranta dom är, men att det egentligen inte finns nån som är tolerant. Det är bara frågan om vad man väljer att vara tolerant mot.
    Då är vi väl egentligen ganska överens. Ingen är helt tolerant men folk kan vara det i mer eller mindre utsträckning.
  • Pentagram
    Fagerlund skrev 2014-02-20 10:14:14 följande:

Tja, det är nog aldrig något som koketterat med att de är toleranta mot, säg, orättvisor, misshandel, våldtäkter, svält osv utan det är nog tämligen klart för alla och envar att tolerans som begrepp vanligtvis åsyftar just sådant som gäller preferenser snarare än värderingar. Så, i det stora hela använder du helt enkelt bara en betydligt striktare betydelse av ordet än gemene man (eller försöker göra gällande att ordet SKALL tolkas strikt).
  • Robert 832

Nej, det är inte speciellt jobbigt. Jobbigare är att hänga upp sig på allt som man inte tolererar. Som tolerant kan jag oftare rycka på axlarna.

• NoOx

jämn blandning av båda.

I might go fully retard and derp ur azz, just for Ze LULZ
Svar på tråden Är du tolerant?