Inlägg från: pocahontaz89 |Visa alla inlägg
  • pocahontaz89

Tibetansk spaniel

Vi hade en liten tibetansk spaniel i vår familj, vi fick honom när han va ca 2 år, han va världens snällaste lugnaste lilla hund. Ville alltid ligga kring fötterna. Vi va 2 barn i familjen och den va alltid jätte snäll mot oss, jag har bara positiva minnen från honom. Rekommenderar absolut en sån hund :)

• pocahontaz89

Så söt :) eftersom själva hunden är ganska liten korta ben, så nöjde sig våran lilla hund me promenad på ca 20-30 min per gång. Sen va han helt slut. Så de va smidigt på de sättet då min pappa kunde gå ut me han en liten runda på lunchen men de där utan koppel kan ja inte riktigt svara på då han hade bott hos en gammal tant som gick bort. När vi fick honom av en ren slump hade han aldrig gått utan koppel och vi hade alltid honom i koppel, svår att lära vet inte om d va pga av att han va runt 2-3 år men vi hade honom mkt lös i trädgården, stor trädgård då lyssnade han jätte bra när man kalla :)

• pocahontaz89

vi fick vår hund faktiskt för att hunden alltid va me på min pappas jobb, men hon som hade den efter tanten kunde inte behålla honom, och hunden förföljde pappa överallt så då tog vi hem honom. Han va inte ensam hela dagar de va ca 3-4 han va ensam. De va aldrig att vi såg att han kissat lr bajsat inomhus och bet aldrig i något. Så de va inga problem alls för oss :)

Svar på tråden Tibetansk spaniel