Ivf mars 2014
Hej,
Vi kommer också att göra vår första ivf i mars, kommer köra det korta protokollet då de tyckte att det passade mig bäst. Carlanderska i GBG är vår klinik och vi var där första gången i förra veckan.
Nu väntar jag på att nästa mens ska komma för att påbörja resan mot vad som förhoppningsvis blir en egen knodd
Försöker att tänka som dig, att nu ska vi lyckas men vissa dagar tvivlar man. Varför ska just det här gå vägen, inget vi har provat tidigare har ju gett resultat.
Precis som hos er har de inte hittat ngt fel på oss, jag hade lite dålig ägglossning men inget annat. Tänker precis som du att det nästan hade varit skönare att ngt hade varit fel, hade varit lättare att förstå då tror jag.
Tkr egentligen inte att själva behandlingen är så jobbig utan mer allt runt omkring. Att vara tvungen och berätta för familj, vänner och chef vad som kommer ske.
Då vi har en bra bit att köra till GBG så måste vi ta ledigt när det är dags för ÄP och ET. Vi har egen gård med djur så vi måste få hjälp med dem när vi är iväg vilket gör att det är omöjligt att hålla det för oss själv. Vet att många tkr att det är bra att berätta det för de närmsta men jag har verkligen ingen lust att prata om det, känner att det räcker för mig att prata om det med min man.
Hur har ni gjort, pratat öppet om det eller bara med några få?
Håller verkligen alla tummar för att det är vår tur att lyckas nu