• randigarutan

Ivf mars 2014

Hejsan! Va kul att ni är igång med ivf! Väntan är ju så himla lång! Från att ringa samtalet "hej, vi blir inte gravida" till att spraya första sprayet i näsan.. Vi har gjort vårt första barn i Falun. De är fantastiska! Vi är på g att göra syskonförsök och kommer göra det i Falun och troligtvis äggplock antingen slutet av mars eller mitten av april beroende på hur vi lägger det.. vi kör nog korta metoden och hoppas att det kommer gå bra. Hoppas vi hörs. Kram

• randigarutan

hej på er!  usch jag är ju usel trådföljare och att läsa ovanstående skribenters inlägg.. Nu sitter jag i alla fall vid en dator och då är det lättare!
    va kul att ni är i fas med varandra.. 
    själv så skall jag ringa till ssk Maria på ivf falun snart och göra en plan. Det känns som om vi i förväg dock har bestämt att köra korta metoden, alltså utan sprayningar, som ni gör. jag funderar mycket på vad som är bäst eller sämst men läkarna säger att det verkar inte spela någon roll.
    Det är skönt att slippa nedreglering och att blodprov då jag ju göra distansförsök. Jag bor i Hallands län men skall åka till Falun och betala för vårt försök. Vi bor egentligen närmast Götebort men det kostar ofantligt mycket mer där än Falun!! 
    Få se, ingen av  tre  här  här har barn sedan innan?
    Fråga mig allt! Jag har gjort äggplock två gånger, varit gravid två, fått ett missfall, blivit överstimulerad en gång, fått vänta pga blodcysta och slutligen fått min älskade son år 2010.

• randigarutan

Förresten, kan svara på att jag har PCO och min man har lite dåliga spermier som vi fick reda på när han lämnade prover.. Inför syskonförsöket så visade det sig när han skulle lämna prov att det inte fanns några alls... vi bestämde oss ändå i samråd med Staffan, läkaren på ivf falun att komma upp ändå på chansning typ att det fanns spermier att hämta via nål...

Svar på tråden Ivf mars 2014