• beli

Ivf mars 2014

Hej! Hittade precis den här tråden. Efter fertilitetsutredning under hösten och vintern är vi nu mitt i ivf-svängen. Jag började ta sprutor för två veckor sen, efter att ha väntat på mensen i nästan tre veckor! Och när den väl kom var den sig inte lik för fem öre - ingen mensvärk, sparsam blödning... Som om kroppen kände på sig att det var nåt speciellt med just den här mensen!

Det gick bra med sprutorna och jag kände inga biverkningar, skönt. Min man var med mig varje gång och skötte det tekniska ;D skruvade på nålarna och såg till att allt funkade.

Igår var det dags för äggplock. Jag var lite nervös när vi kom in i rummet, men det hade jag egentligen ingen orsak att vara. Jag fick en nål i armen med lugnande och bedövande, och snart kändes det som om jag tagit några glas vin, d.v.s. lite berusad och trött... Själva äggplocket gick bra, det var nåt ställe som det stack till på, men inget farligt. Sen körde de mig i rullstol till en säng, där jag fick vila medan min man satt på en stol bredvid. Jättetrött var jag. Efter nån timme fick vi världens godaste frukostmackor och kamomillte, ljuvligt!

Efter nån timmes ytterligare vila gick vi därifrån, och åt lunch på stan. Jag åkte hem - och sov i tre timmar till! Sen dess har jag liksom haft lite magknip och så, och kissandet har gått något trögare än normalt, men antar att det är i sin ordning. Imorgon eftermiddag är det dags för embryoinsättning.

Vi har redan betalat för tre behandlingar, så vi är inställda på att det kanske inte funkar den här gången. Men lite spännande är det allt ändå, särskilt den här första gången :)

Svar på tråden Ivf mars 2014