• MissHelena

Ivf mars 2014

Är idag på RD12 med ett 2-dagars.

Testade i morse för första ggn och fick plus!! Vårt första försök i höstas fick jag också plus på dag 12 med ett tredagars men mycket svagare utslag på stickan dock, men det ledde dock till missfall i V6.

Jag vågar inte vara glad än och önskar nästan att jag hade väntat veckan ut med att testa så att risken för att min "riktiga" mens kommer ändå. I vanlig cykel ska jag få mens på onsdag eller torsdag denna vecka. Olidlig väntan nu, vill INTE bli av med den här guldklimpen också, det vet jag inte om jag klarar av.  

Varvat dagen med att vara livrädd till att vara hoppfull. Tittar på pappret varje gång jag går på toa och förväntar mig att se rosa/rött. Hoppas hoppas det går den här ggn.

• MissHelena
    zinnia skrev 2014-03-21 17:07:00 följande:
    Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..

STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ☺ Nu är det bara att vänta och hoppas.
  • MissHelena
    Wilmis skrev 2014-03-25 17:51:54 följande:
    Grattis alla som har fått positiva besked Skrattande
    Själv är jag nu på RD1 efter ET igår. Så nu är det till att ruva på och hålla alla tummar och tår fram tills TD 10/4 som dessutom är min födelsedag..... Gaaaaahhhh det skulle vara den bääästa födelsedagspresenten att få ett fett + på stickan men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket.

Jag hade testdag dagen efter min födelsedag men testade på födelsedagen och det blev ett fint starkt plus! Kunde inte bli bättre :)

Hoppas att din födelsedag blir lika bra!

• MissHelena
    johansson79 skrev 2014-03-27 11:11:27 följande:
    Tvär minus idag för mig på RD 9, inte så mycket som en skugga 😯
    Ge inte upp, än finns det chans. RD9 är ju ganska tidigt. Är det 2-dagars du har?
  • MissHelena
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 11:48:13 följande:
    Inget befruktat ägg så det blir att börja om på nytt igen :(

Neej! Förstår att det känns jättejobbigt =( Men nu känner ni till din kropp bättre så nästa gång blir det säkert bättre!
    Ska du göra det långa igen eller ska ni testa det korta nu? Jag gjorde det långa på vårt första försök och mådde skit. Sedan har jag gjort korta de två andra gångerna, men bättre resultat på både antal ägg och antal befruktade. Plus att jag inte mådde dåligt alls. 

Men det beror naturligtvis på om de hittat något fel som gör att det passar bättre med den ena eller andra behandlingen. På oss hittade de inget fel och därför spelade det egentligen ingen roll vilket protokoll vi valde.

Håller tummarna på att nästa gång blir er gång!!

• MissHelena

Nej inget fel som de sa, men jag fick väldigt låg dos på Gonal-F och fick höja två ggr vilket jag tror resulterade i sämre äggskörd. Eftersom jag mådde så dåligt av nedregleringen då ville jag göra korta och det gick de med på. Då började jag med dubbla dosen Gonal-F och kunde hålla samma dos hela vägen. Tror första försöket mest är en försöksomgång då de inte vet hur ens kropp ska reagera. Andra gången är det lättare att pricka rätt på dosen.

Elinmariaregina skrev 2014-03-27 13:09:49 följande:
    Förresten hitta de nå fel på dug när Du fick byta från det långa till det korta? Det enda jag kan komma på var att jag hade för låg dos menopur kanske? Hade bara 6-7 äggblåsor på ul och de fick endast ut 2 ägg och inget befruktades...

• MissHelena
    Wilmis skrev 2014-03-27 20:15:18 följande:
    Åh gud vad kul att du plussade på din födelsedag, grattis! Haha ganska kul för egentligen har jag faktiskt TD dagen efter min födelsedag men jag tänker testa på f-dagen för det känns mkt roligare om det skulle va ett plus. En händelse man aldrig kommer glömma i så fall :) Vilken vecka är du i nu?

Haha, precis samma för oss båda med testdagen dp :) Jag är i V 6 (5+3) så väldigt tidigt ännu. Första VUL för att bekräfta grav om två veckor. Två lååååånga veckor. Den 10 april =)
  • MissHelena
    Elinmariaregina skrev 2014-03-29 07:17:37 följande:
    Jag har en fråga... Kommer mitt misslyckade äggplock räknas som ett försök??

I Linköping där jag var räknades det bara om det blev återföring om jag minns rätt. Borde ju vara samma i alla landsting tycker jag.
  • MissHelena
    pco skrev 2014-03-29 11:20:30 följande:
    Jag undrar om någon av er har använt sig av trombyl? På CA tror de inte på detta medens på vissa kliniker använder de sig alltid av detta vid varje försök. Funderar på att stå på mig och prova. De skadar ju inte o testa iaf. Funderar även på akupunktur i samband med detta. Har hört om flera som gjort det och blivit gravid då blodflödet ökar till livmodern vilket får embryot att lättare fästa. Vad tror ni?

Jag testade med Albyl Minor några gånger innan vi började med IVF. Tyvärr utan framgång. Men vet att många kör med den, så slipper man vänta på recept på Trombyl. Jag tog 1/3 tablett från och med ÄL till mensen kom.
Svar på tråden Ivf mars 2014