• hemljuvahem

Ivf mars 2014

Hejsan, hoppar med här om jag får? Är även med i en samlingstråd för 2014 men nu har vi fått klartecken på att starta i Mars här så denna tråd är ju passande :)

Får mens om en vecka (förhoppningsvis) och då kör vi igång det korta protokollet.
    Vi har betalat själva på Nordic IVF i GBG eftersom vi redan har ett gemensamt barn; Dock blev sambon steril efter en tuff cellgiftsbehandling -12

Nu är det mycket känslor i omlopp. Mest rädsla för att göra fel med sprutor alt. bli överstimulerad men också för känslomässiga reaktioner. Är rökare så måste lägga av omedelbums med det också såklart vilket kan medföra div. reaktioner på humörsbiten

• hemljuvahem
    Anneliiee skrev 2014-03-04 21:05:19 följande:
    Nu vart jag lite nojig, tog en ny spruta idag med 450e. Ställde in dosen på100e och när jag ska spruta in svider det som satan. Vad kan detta bero på?

Kan det vara så att lösningen är kallare än dig alt att du sprutade in i ett kärl?

Bara gissningar från min sida men jag tror inte du behöver oroa dig men kontakta din klinik om du är orolig.

• hemljuvahem
    Anneliiee skrev 2014-03-05 17:11:33 följande:
    Hmm. Kan så vara, men tog fram den på dagen och sen tog jag den vid 9. Idag härjat haft väldigt ont i nedre delen av magen, molvärk blandat med stick/hugg och öm där jag stack igår. Kontroll imorgon igen så hoppas på positivt besked.
    (: Ja positiva besked självklart! Vi håller tummarna

• hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-05 19:56:18 följande:
    beli: Haha, kul när du berättade om sprutorna. Min man var precis likadan, han satt även med mobilen och tog tid att jag höll inne knappen i 10 sekunder också. hehe. Så vi har verkligen gjort det tillsammans. :D :D

Jag har inte heller känt några större biverkningar av sprutorna. Hade du menopur eller gonal-f? Vilken dos? Så skönt att höra att ditt äggplock gick bra. Jag tänker ta allt jag kan få. Jag skall tom ta en stesolid innan. Har aldrig tagit lugnande tidigare så är lite osäker på det, men jobbar på sjukhus och har ju märkt att de patienter som tagit stesolid bara blir lite lugnare och "medgörligare" inför operationen, och det är väl bra vara avslappnad, både för en själv och för den som utför ingreppet. :) Hur har det gått idag vid insättningen??

hemljuvahem: Tufft att du skall behöva sluta röka samtidigt. Jag hade exakt samma rädslor som du för nålarna och rädd för att göra fel. Jag gjorde tom lite fel vid första sprutan! Jag är lite svag i händerna så jag lyckades inte trycka in den till botten helt, så när jag drog ut den så var det 25 kvar, så jag panikade lite och visste inte om det bara var att trycka in den igen, men gjorde det till slut och då gick den ner till 0 igen så jag tror att det fungerade. Sen har det gått bra! :)

Anneliee: Vi är också oförklarligt barnlösa. Jag hade samma dos som du med gonal-F, 112,5. Jag har dock inte så många blåsor. Hoppas du får många fina bra ägg! Lycka till imorgon.
    Den sista och enda sprutan som ska framkalla ÄL (har inte namnet) fick jag testa och då är jag stark men jisses så seg den var alltså + att man skulle hålla den inne en stund!

Rökningen kommer gå fint, nu har jag verkligen en anledning att sluta!! :D
  • hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-05 22:30:45 följande:
    Ovitrelle? Den skall jag ta nu om 15 min! Ih!Jag får köra tvåhandsfattning haha.

Men så skönt att du känner att det kommer gå bra med att sluta röka. Jag har smårökt lite tidigare, men senast jag feströkte var ca 8 månader sedan. :D
    Ja det är nog den! Vit och grön typ liknande diabetesspruta, ganska stor "plastspruta"? Hur gick det med den nu?
    Mars skrev 2014-03-05 22:46:20 följande:
    Hej jag hoppar gärna om i denna tråd om det är ok? Vi är nu inne på vårt fjärde syskonförsök. Väntar bara på mensen så kommer vi köra den kort metoden. (Första gången jag blev gravid hade jag Purgegon. Nu tycker kliniken att jag ska prova Menopur. Någon som har erfarenhet av Menopur?
    Självklart ska du hoppa på här :)

Ingen erfarenhet men eftersom jag själv ska köra Menopur så är intresserad av vad folk har att säga :)

• hemljuvahem

Har varit på VUL nu och det hade inte ökat på så värst. I ena äggstocken fanns bara 1 på 11mm och i andra en på 10 och en på 11.

Dem fick höja mig ytterligare på Menopuren till 225 MEN eftersom jag har högt AMH så var dem lite osäkra på ifall jag skulle bli överstimulerad. Borde jag inte redan visa många större äggblåsor då?

Är så orolig att behöva avbryta det hela :(

• hemljuvahem
    zinnia skrev 2014-03-21 17:07:00 följande:
    Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..
    MissHelena skrev 2014-03-21 17:56:11 följande:

STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ☺ Nu är det bara att vänta och hoppas.
    Dubbla grattis!!! :)))

• hemljuvahem
    Hezz skrev 2014-03-21 21:10:05 följande:
    Hej! Jag hoppar med! Gör en IVF m PGD just nu och är på sprutdag 4 idag. På måndag ska jag in och kolla läget. Vi har mist våran lilla dotter, Freja 9mån och 2dagar, i en obotlig sjukdom. Därför får vi PGD vid IVF:n. Jag har även PCO

Nej vad tragiskt!! Beklagar verkligen, måste vara mkt känsloladdat nu kan jag tänka mig?

Får man fråga vad en PGD är?

Kram

• hemljuvahem

När ni snackar äggblåsor efter ultraljud, menar ni dem som är OK i storlek eller dem totala då?

Jag hade somsagt bara 3 nu sist som då var 10-11mm men det fanns massa andra småblåsor.

• hemljuvahem
    Elinmariaregina skrev 2014-03-22 21:49:02 följande:

Åh tack! Jag försöker att tänka så, det behöva ju bara ett enda ägg och det är ju bättre med bra kvalité som du säger! Jag har Dick väldigt lätt för att oroa mig och jämföra med alla andra, det liksom bara blir så :/ jag har ÄP på onsdag, är så nervös för hur det kommer att gå, tur man har en man som är mer positiv än vad jag själv är!
    Jag oroar mig också, jättemycket! Har varit avslappnad hittills och nästan räknat med att allt kommer att flyta på men då jag hade dem 3 äggen på sprutdag 8 och vi var tvungna att ta ett tredje VUL nu på måndag så känner jag mig orolig. Samtidigt läser man historier om 3 ägg och även 2 som är av bra kvalité och leder till graviditet.

Hoppet är det sista som överger en..
  • hemljuvahem
    Tina80 skrev 2014-03-24 08:05:49 följande:
    Ruvardag 9 idag med blastocyst.. Fick promt lov att tjuvtesta imorse och fick gravid 1-2 Egentlig testdag lördag.. En riktigt bra måndag idag 😄
    Blasto och grejjer! Men vad härligt! Många har ju måndagsågren men detta är ju typ det bästa som kan hända en måndag =)

• hemljuvahem

Fick beskedet idag att mina äggblåsor inte växt som de borde och det stod mellan att avbryta beh. eller öka dosen. Dem trodde inte på någon ökning så jag får avbryta och börja om med högre dos om 2 blödningar.

Fan

Så nu går jag vidare ur Marstråden och hoppas på en Majtråd :)

KRAM ALLA och LYCKA TILL

Svar på tråden Ivf mars 2014