• Tina80

Ivf mars 2014

Hej allesammans ,hoppar in i tråden jag med då det kan kännas skönt att få prata med folk som går igenom sammalika som en själv.

Har tagit puregonsprutor inför en FET..ska in till Falun på lördag den 15.e mars för återförande om nu något av våra 3 frysta ägg överlever upptiningen dvs..

Den positiva den här gången är att jag har haft egen mens (och har så haft sen det sena missfallet i v 21 efter Fet i början på förra året )och hade 2 fina egna äggblåsor vid senaste koll en på 16 och en på 17 mm..annars brukar mensen komma 2-3 ggr / ÅR...
    Är lika rädd för att det ska gå vägen som för att det inte kommer göra det men försöker vara positiv.

Hoppas på en fin julklapp i år =) 

• Tina80

Första upptinade ägget hade dåliga poäng och slutade dela sig men de tinade ett till så vi fick ta en promenad i ett kallt Falun under en timme.
    Ägg nr 2 såg bättre ut så det fick vi tillbaka...är idag på ruvardag 1 då....känns låååångt till dag 14 då man får testa..blir säkerligen ett tjuvtest före :)

känns riktigt bra den här gången då läkaren gick igenom lite vad som kommer hända om blastocysten fäster vilket gör att man känner sig lite tryggare efter vad som hände förra året.
    Så just nu äter jag vitaminer och levaxin ( högt TSH, sköldkörtelprov) , tar progesterontabletter och Blodförtunnande sprutor..
    Tänk vad man står ut med att gå igenom för att få sina drömmar uppfyllda <3

• Tina80

Ovitrellen sitter i max 10 dager efter man tagit den och ett svagt plus är ändå ett plus =) 

testa om nån dag igen så borde det vara starkare.

jag har testdag på lördag så jag är på ruvardag 8 idag.

• Tina80

Ruvardag 9 idag med blastocyst.. Fick promt lov att tjuvtesta imorse och fick gravid 1-2 Egentlig testdag lördag.. En riktigt bra måndag idag 😄

Svar på tråden Ivf mars 2014