• johansson79

Hej äp gick bra men har ganska ont nu :( vet inte hur många ägg det vart totalt de sa bara att 9st var av bra kvalitet :) På tisdag blir det et :)

• johansson79

Kliniken ringde nyss av 8 ägg vart 2 befruktade så idag får jag 2 tillbaka ett 2 cell och ett 4 cell :) hoppas detta får vägen nu eftersom det inte blev några till frysen!

• johansson79
    liamae skrev 2014-03-18 11:15:38 följande:
    Lycka till! Vilken klinik går du på? Vet du varför de ger dig båda tillbaka? Har hört att det mest är i undantagsfall de gör det så jag blir nyfiken. :)

jag går på en klinik i Danmark :) jag fick 2 tillbaka för att jag bad om det :) tänkte att oddsen för en graviditet skulle öka med 2 och om det blir tvillingar skulle det bara va ett stort + :) Kan knappt fatta att jag är en ruvare nu så som jag har längtat :) Et var i tisdags och när de ringde från kliniken så var det ett 2 celk och ett 4 cell men vid et va båda 4 cell :) Den 31/3 har jag TD men kommer nog tjuvtesta någon dag innan ;)
  • johansson79

Hej hur är det med er alla?😊 Efter ET mådde jag jätte illa o hade ont i brösten, för 3 dagar sedan försvann alla symptom men idag kom yrseln och illa måendet tillbaka samt att jag frossar till och från (har ingen feber) har även fått ont i livmodern fast tycker inte det känns som mensvärk, kan man redan nu känna graviditets symtom??? Jag hade ET 18/3 och är alltså på ruvardag 7 med 2st 2dagars embryon! Har TD 31/3 på ruvardag 13, men är sugen på att testa lite tidigare 😊 På vilken ruvardag testade ni? BIM 1/4

• johansson79
    Bell13 skrev 2014-03-26 10:34:56 följande:
    Jag testade på ruvardag 10 och fick positivt på stickan. Det är nog olika när man får symptom. När det bildas hcg som är mätbart via urinprov bör man ju kunna ha känningar att man är gravid

hur många dagar var dina embryon odlade? Mina var bara 2 dagars. Fick du ett svagt eller tydligt plus på dag 10? :)
  • johansson79
    Bell13 skrev 2014-03-26 12:56:33 följande:
    Vet inte om bilden blev bra från mobilen. Man ska ju egentligen testa tidigast dag 11

Jo det syns jätte bra 😊 inatt vaknade jag upp med hemsk kramp i livmodern och hela dagen idag har jag jätte ont över blygbenet och i livmodern 😯 har heller inte kunnat äta mer än knäcke mackor för mår fruktansvärt illa av värken 😯 börjar bli orolig att jag fått en infektion eller något! Är idag på ruvardag 8. Ska det kännas så här verkligen???
  • johansson79
    MissHelena skrev 2014-03-27 12:00:16 följande:
    Ge inte upp, än finns det chans. RD9 är ju ganska tidigt. Är det 2-dagars du har?

Hej! Jag fick 2st 4cell tillbaka den 18/3, har läst om så många som testat posetivt med 2dagars på RD 9 o 10 så därför tog jag ett test men som sagt tvär minus 😯 har TD 31/3
  • johansson79
    Bell13 skrev 2014-03-27 12:43:02 följande:
    Tror det är för tidigt att testa dag 9 jag fick ett svagt streck dag 10.

Jag ska testa igen på lördag men visar det minus då med ställer jag in mig på ett nytt försök i maj.
  • johansson79

Detta ivf försök blev det ingen bebis :( och tyvärr har jag inga i frysen heller :( Nytt planerat äp i slutet på maj, hoppas på att plutten vill stanna då

• johansson79
    Wilmis skrev 2014-03-29 20:43:28 följande:
    Treo ska inte vara någon fara för embryot om du tar en om dagen. Tråkigt för er Johansson79 att det inte blev någon bäbis, vet precis hur besviken och ledsen man blir. Ger dig all styrka att blicka framåt mot nästa behandling och håller tummarna för att det går vägen då. Tyvärr har jag aldrig plussat, inne på RD 5 nu 4:e IVF behandlingen.

Trodde att det skulle ta sig för att jag fick tillbaka 2 st 4 cell embryo men icke :( Denna gång ska jag göra mitt försök i Falun och förhoppningsvis få tillbaka en blasocyst och kanske även få någon till frysen :) Håller tummarna för dig :)
  • johansson79

Idag kom mensen med full fart :( bara att ta nya tag i början på maj och hoppas på att det tar sig då istället 😊 Kommer förmodligen gå på storkkliniken i Danmark, ska dit för samtal 10:e april 😊

Svar på tråden Ivf mars 2014