• Mandelmumsa

Ivf mars 2014

Hej alla! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har efter en lång historia med IVF-försök äntligen fått se ett hjärta slå för första gången igår i v. 6+6. Dock fanns det ett observandum. Embryot var väldigt litet. Det var 4 mm fast det borde varit 1 cm, vilket betydde att det storleksmässigt verkade vara en vecka yngre än det är. Är det någon som har fakta, egna erfarenheter eller har hört talas om eller läst om något sådant och kan berätta hur det gick i de fallen? Berätta gärna även om det inte slutade väl. Barnmorskan ville inte ge några som helst hintar om vartåt det oftast bär när det ser ut såhär, och väntan och ovissheten är ju så jobbig i denna process. Vi fick en ny tid 7/4 för att se hur det har utvecklats. Tacksam för allt ni kan dela med er av!

• Mandelmumsa

Johansson79: Jag har plussat på IVF 1 och nu 5, däremellan har jag även gjort tre frysåterföringar som inte heller blivit något. Första IVF ledde till missfall (ofostrig graviditet). Har alltså gjort åtta återföringar och plussat på två.

• Mandelmumsa

Jag har himla ont i brösten på natten och på morgonen när jag ska vända mig och när jag ska gå upp. På dagen känner jag mig bara lite öm. Är det någon som vet varför det gör så särskilt ont på natten när man ligger ner?

• Mandelmumsa

Tack Bell, det låter ju bra! Ska på vul på måndag och kommer då vara i v. 9 så då är det bara att hålla tummarna att hjärtat fortfarande slår! :) Och att embryot har växt till sig.

• Mandelmumsa

Bell: Ja jag gjorde ett vul i v 6+6 och det fanns hjärtaktivitet men embryot var litet för den tiden, en vecka för litet tydligen. Så jag är orolig för nästa vul på måndag. Det var därför jag fick ett nytt vul.

• Mandelmumsa

Bell, hur slutade det för dig? Eller är det din nuvarande graviditet? När har du nästa vul i så fall?

Svar på tråden Ivf mars 2014