• Sookie85

Ivf mars 2014

Hej på er! Har suttit och sträckläst hela tråden! Jag gör min ivf behandling i Falun och jag är inne på sprutdag 4, har klarat de två senaste injektionerna utan att stortjuta! Jag ska till Falun imorgon för UL och blodprov, hur många dagar brukar man få ta sprutor? Någon som lyckats bli gravid på första försöket? Stort lycka till önskar jag er alla, känns skönt att veta att man inte är ensam!

• Sookie85

Okej, tack för svaret :) ska ta femte idag sen på koll imorgon få se vad de säger...

• Sookie85

Tack lilltrollet85 :) känns skönt att jag hitta hit, bra råd från andra som vart med om lika sak är guld värt :)

• Sookie85

Om det inte går vägen, hur lång tid måste man vänta till att prova igen? Eller det kanske inte behöver gå en viss tid mellan gångerna?

• Sookie85

Hej på er igen! Har nu tagit spruta i magen i 7 dgr, ska sänka dosen imorgon och på UL på måndag. Jag har idag fått magsmärtor, nästan som kramp! Ngn mer som fått det? Det är säkert helt normalt men det gör ont så fort jag rör mig :( Förresten så tycker jag vi alla är värsta superwomans som klarar av det här ;)

• Sookie85

Åt dom när jag åt pergotime, sen vart det en paus inför Ivf, bara att börja äta igen då :)

• Sookie85

Elinmariaregina: man måste få vara ledsen, extra styrkekram till dig!

Har ni berättat vad ni går igenom på jobbet? Jag berättade nyss för chefen, allt kändes bättre nu när hon vet varför jag krånglar med schemat pga alla prover som ska tas... Men är livrädd för att berätta för kollegorna, dumt nog så skäms jag :(

• Sookie85

Beklagar Johansson79, önskar dig lycka till för nästa gång.

Håller tummarna för dig Bell13 att allt ska gå bra :)

Själv var jag nyss på koll, sputdag 10 och jag har troligtvis blivit överstimulerad, läkaren sa att de kanske måste avbryta behandlingen, men att jag inte ska vara ledsen för att min kropp fungerar som den ska och att de nu vet vilken dos jag behöver... Självklart blev jag ledsen, kom ju bara halvvägs :( väntar på att de ska ringa i em med ett svar på hur vi ska göra. Någon som vart med om detta? Fått avbryta och börja om behandlingen?

Svar på tråden Ivf mars 2014