• merjama

Ivf mars 2014

Hej,tänkte hoppa in här då Era historier är väldigt likt min. Detta är min andra icsi behandling, fick ett misslyckat Ivf i höstas, dem förklarade inte så mycket. Dock var jag väldigt nära ÖS, hade det väldigt jobbigt faltiskt. Och nu läste jag nånstans att om man säker/höjer dosen ofta så får äggen sämre kvalite så jag hoppas att det var problemet för mig, gick nämligen ner från 112,5E gonal F till 100E,75E och till sist 50E . Denna gången har jag legat på 100E och testet visade att jag låg bra till. Imorgon har jag VUL så hoppas på fina äggblåsor. Denna gången känns det annorlunda som ni damer också påpekade,både psykiskt och fysiskt. Man är inte lika nervös och analyserande som första gången,men innerst inne så fasar man inför ÄNNU ett minus. Hoppas på ett plus för oss tjejer❤️☺️

• merjama
    Elinmariaregina skrev 2014-03-19 18:28:53 följande:
    Vart har du läst detta?

Nån sida på engelska (kommer ej ihåg). Och även idag så fick man det bekräftat då läkaren inte vill vara aggressiv och sänka dosen även om det är lite för högt. Han ville helst låta äggblåsorna mogna ifred utan störningar sa Han.
  • merjama
    liamae skrev 2014-03-19 15:58:37 följande:
    Hej! Jag känner igen dig från i höstas också. Hoppas att vi lyckas bättre den här gången båda två! :) Jag fick också sänkt förra gången, från 125 ner till 100, 75, 37,5 o sist en surfdag utan något alls. Hoppas att det kan vara det som strulade till det sist o att den här gången blir en jämnare dos med bättre resultat. Är det första vulet för dig imorrn? Efter 6 dagar? I så fall är vi helt i fas för jag ska också på kontroll imorrn.

Nu känner jag också ditt namn 😄, oki du fick också sänka dosen drastiskt. Idag var jag på min första VUL och det var sisådär, många äggblåsor men den största låg på "bara" 15mm, de flesta ligger på 9-13mm. Påminner mig om min senaste ivfen, hade kvantitet istället för kvalite. Men fick svar att jag ska behålla min 100E till lördag då Ska det sänkas till75E 😔. Har VUL på söndag igen. Frågade sjuksköterskan och hon sa att jag ligger på 6300 på det östrogenvärdet. Vet någon om det är för högt?? Hur går det för dig,va sa Vul besöket idag?
  • merjama
    liamae skrev 2014-03-20 18:33:42 följande:
    merjama skrev 2014-03-20 15:24:44 följande:
    Nu känner jag också ditt namn ?, oki du fick också sänka dosen drastiskt. Idag var jag på min första VUL och det var sisådär, många äggblåsor men den största låg på "bara" 15mm, de flesta ligger på 9-13mm. Påminner mig om min senaste ivfen, hade kvantitet istället för kvalite. Men fick svar att jag ska behålla min 100E till lördag då Ska det sänkas till75E ?. Har VUL på söndag igen. Frågade sjuksköterskan och hon sa att jag ligger på 6300 på det östrogenvärdet. Vet någon om det är för högt?? Hur går det för dig,va sa Vul besöket idag?
    Det gick bra för mig! Hade 7 äggblåsor över 10 mm, varav den största på 13 mm nånting. Hon såg flera andra runtom som också kanske är på g sen. Östradiol var på 1600 (jag jämför med förra gången då det var ca 4000 vid den här tiden då jag sen blev överstimulerad) o jag fick behålla samma dos gonal-f till måndagens kontroll. Till mig har de sagt att man ska ha nånstans över 4000 i östradiol när det närmar sig äggplock men det beror väl på många faktorer. Jag är iaf glad över att blåsorna verkar växa till långsamt o stabilt den här gången, inte så hetsigt som sist. Vet du när det verkar bli ÄP för dig? Jag hoppas på onsdag för min del.

Åh vad bra, 😄👍. Nja nu låter min 6300 lite väääl högt. Men det konstiga är att sjuksköterskN sa att det är en bra stegring hmm. Ska åter på kontroll söndag men läkaren sa att en ev ÄP blir på tisdag eller onsdag. Får se denna gången!
  • merjama

Kom precis hem från äggplock,denna gången fick man en bra skörd- 16 Ägg. Förra g

• merjama

Är på ruvardag 2 och en finne har poppat upp på pannan. Brukar alltid få finnar 5dar exakt efter ägglossning men denna gången kom den redan efter 3 dagar. 👎😕. Inga speciella symtom då Jag mår redan dåligt,är överstimulerad. Men troooots allt så hoppas man .

• merjama
    Elinmariaregina skrev 2014-04-02 21:24:02 följande:
    Hej igen! Jag vet att jag tjatar om hur dåligt jag mår hela tiden men jag vet inte vem/vilka jag ska vända mig till? Är det någon mer än jag som tror att de har hamnat i någon form av depression? Har liksom svårt att gå upp, att vara glad, är trött JÄMT känns det som... Jag vet inte om detta är typiska symptom men jag känner mig bara matt!

Hej, under min första ivf behandling så kände jag mig också likt dig. Sista veckan av proceduren ville jag inte göra något,var bara hemma och hade ingen ork och lust att träffa någon. Men så fort allt var Över (fick minus) och all känslor om hopp o förtvivlan + hormoner var över så mådde jag bra igen. Det är väldigt att snurra in sig med allt som pågår och man blir lätt överväldigad. Denna gången kände jag lite ångest utav Gonal -f. Vilken del av proceduren är du på?
  • merjama
    Sookie85 skrev 2014-04-05 19:47:14 följande:
    Sorry om jag tjatar men har fortfarande ont efter ÄP i torsdags, ringde jouren till min läkare idag men inget svar :( är uppblåst och magen är öm och stenhård, får som små kramper ibland, rädd att det inte blir ngt ET på tisdag :( tror ni mitt magont är normalt? Vill också börja ruva...

Ät saltade saker ex saltlakrits 😊,och 2-4l vatten om dagen. Ifall du har en lätt överstimulering så är detta något läkarne Råder en att göra. Min första ivf hade jag symptom likt dina, Var inte överstimulerad men på gränsen. Extra salt+vatten+vila va det jag fick göra. Denna gången blev jag ÖS och blev rekommenderad samma sak. Men om du får problem med att andas,kissar ytterst lite och går upp i vilt för varje dag så åk in . Hoppas du mår bättre 💐💐😘
  • merjama

Måste få svar på en fråga. När man ruvar men springer\joggar till bussen är det OK?. Har nu råkat spring\joggat till bussen ett par ggr,senaste ikväll Och denna gången fick jag en intensiv värk i nedre magen när jag väl hann med. Är det på något sätt farligt????? Dvs kan det lilla joggande till bussen påverka embryot negativt??? Är orolig då jag är i Rd8 😔

• merjama

Liame och lillatrollet85; fick också minus idag och är faktiskt helt krossad,trodde inte det skulle ta på mig så hårt. Får påbörja FET under maj eller juni. Det är mitt andra misslyckade ICSI

• merjama
    liamae skrev 2014-04-11 16:48:59 följande:
    Går inte riktigt att fatta att det här är andra gången vi misslyckas. Förstår inte hur jag ska orka igen o igen o igen.

Förstår dig, denna fredag är jag med krossad o sänkt. Har gråtit hela dagen och även gubben min är deppig.
  • merjama

Vilka härliga människor ni är, den lilla biten i mig som har energi just nu blir väldig glad och Omgiven av kärlek just nu p.g.a era ord. När jag läser det får jag lite hopp om att man kanske kommer klara detta trots allt. Är jättekänslig just nu så allt känna bara fy fan. På toppen av isberget så har jag varit omgiven av dem sötaste barnen idag, fick läsa sagor för en underbar söt liten tvååring. Fick verkligen hejda mig där från att bli tårögd,undrade om jag nånsin skulle få uppleva det med ett eget barn. Detta är förvisso "bara" mitt andra ICSI men vi har försökt i fem år. Massor av kramar till er vackra kvinnor,ni förgyller min dag ☺️❤️❤️

• merjama

Santa och wilmis, sänder styrkekramar härifrån. Vi får må dåligt dessa dagar och med tidens gå så finner vi modet för attbörja om. Blöder rejält idag och värk i magen Ingen trevlig söndag här nej...

Svar på tråden Ivf mars 2014