• lillatrollet85

Ivf mars 2014

Anneliiee skrev 2014-03-13 14:03:25 följande:
    Då har vi fått tillbaka ett litet pyre. :) av 15 ägg vart 14 befruktade och sen 8 som va bra kvalité. :) så ett till mig och 7 till frysen.:) va dock inte helt smärtfritt då hon inte fick upp katetern. Så fick smärtlindring i form av morfin i armen igen och de gjorde underverk. :) TD 1/4.

Underbar läsning! Härligt! Nu Håller vi tummarna!!
  • lillatrollet85
    johansson79 skrev 2014-03-18 09:07:46 följande:
    Kliniken ringde nyss av 8 ägg vart 2 befruktade så idag får jag 2 tillbaka ett 2 cell och ett 4 cell :) hoppas detta får vägen nu eftersom det inte blev några till frysen!

Håller tummarna!!!
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-03-18 11:15:38 följande:
    Lycka till! Vilken klinik går du på? Vet du varför de ger dig båda tillbaka? Har hört att det mest är i undantagsfall de gör det så jag blir nyfiken. :)

Ska med få två tillbaka.. Pga det är vårt sista landstingsbekostade försök.

Äl-sprutan ikväll... äntligen..
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-03-18 12:30:44 följande:
    Okej. Jag gör också mitt sista landstingsfinansierade men till mig har de inte sagt något om två. Vilken klinik går du på? Konstigt att det är så olika med information och rutiner. Lycka till med ÄP sen!

De frågade de nu på sista ul jag var på. Går på Sahlgrenska i Göteborg. Du?

Tack! När är de dags för dig? Visst följdes vi åt i en tråd i höstas?
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-18 20:48:47 följande:
    Nu har vi fått tid för ultraljud samt Blodprov för att se hur äggblåsorna ser ut och när det blir äggplock. Dock fick jag höja dosen med menopur eftersom mitt Blodprov visade för lågt värde... Ni som har gått igenom ivf förut, hur fick ni göra efter första kollen med sprutorna, fick ni höja, sänka eller fortsätta med samma dos?

Fick med höja dosen denna gången. Har Menopur med. Från 112, 5 till 150..

Med gonal-f fick jag första gången hög dos å sen sänkning. Och förra gången jämn dos hela vägen..

[quote=72795653][quote-nick]liamae skrev 2014-03-18 21:54:42 följande:[/quote-nick]

Jag tror att jag känner igen dig också. :) Jag gjorde ett misslyckat försök höstas iaf så det här är andra försöket. ÄP blir antagligen i nästa vecka, är på sprutdag 5 nu. Jag går i Linköping. Funderar på det där med att få två embryon tillbaka. Förra gången fick vi bara ett befruktat men av bra kvalitet så då var det ju inte så mycket att fundera på. Men just pga det dåliga resultatet kanske man skulle satsa på två om mannaår möjlighet den här gången. Hm. Får nog fråga på kliniken. Och hoppas innerligt att jag åtminstone får ett fint embryo tillbaka förstås!

Hade ett FET och ett ET misslyckande i höstas.

Fick bara ett ägg som tog sig hela vägen förra gången och tre första.. ett av dom tre fixade upptiningen. Blev överstimulerad så inget ET på första försöket..

Ja, att fråga är aldrig fel! Håller mina tummar för att ni får bra skörd och befruktning!
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-19 05:38:24 följande:
    Ok, skönt att höra! Jag höjer också från 112,5 till 150 enheter menopur! Hur många ägg fick du ut?

Plock imon... känner mig helt annorlunda denna gång inför det.. :/
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-03-19 07:56:43 följande:
    På vilket sätt? Fysiskt eller mentalt? Förstår jag dig rätt att det är ditt andra plock o att du gjort ett FET mellan? Jag har ju bara gjort ett (med ET) o känner mig också annorlunda mot förra gången. Tänker på det mindre o är mindre nervöst på ett sätt (pga att jag vet vad som ska hända o att jag klarat det en gång redan) men mer nervös på ett annat (pga smärtan jag kände förra gången o osäkerheten för hur det ska gå den här gången, ett misslyckande till kommer ta hårt på mig). Mår dessutom lite annorlunda nu. Det känns ungefär lika i äggstockarna men jag mår mycket mindre illa den här gången (kanske minskad nervositet?).

Detta blir mitt tredje plock.. första blev jag överstimulerad å fick inte sätta in. Så de fick bli FET.. sen ET senare i höstas..

Vet inte riktigt hur jag känner mig.. mycket blandade känslor.. första plocket va en mardröm. Andra gick mycket bättre.. ska få samma smärtlindring imon som förra.. men känner mig tom samtidigt som jag e lite rädd.. e ju sista landstings försöket.. hur blir de sen? Ska jag våga hoppas på "tredje gången gillt"?! Gaahhh...
  • lillatrollet85
    Sandi skrev 2014-03-19 08:32:57 följande:
    Jag hoppar in i den här tråden. Jag och min man är mitt uppe i vår första IVF och det vore skönt att bolla tankar och förväntningar med fler i samma situation. Jag är på det långa protokollet så just nu sprayar jag för fullt med synarela och ska börja med första sprutan Gonal-f imorgon. Är lite nervös för den. Ni som har tagit gonal-f, hur mådde ni?

en annan sak som jag inte riktigt har greppat är det här när man är nedreglerad. Min IVF klinik sa till mig att man är nedreglerad om man får sin mens under tiden man tar synarela. Men hur kan dom veta det om dom inte tar något blodprov? Jag borde väl ha fått min mens även om jag inte var nedreglerad. Eller har jag missat något?

Som ni märker så har jag många frågor :). Hur som helst så hoppas jag att det här kommer att fungera både för mig och för er andra i tråden :)

Välkommen hit!

Tagit gonal-f de två första behandlingarna. Vet att huvudvärken från nässprayen (suspensur hade jaf) blev mildare och brösten super ömma.. illamående ibland.. detta kommer du fixa! Och ni kan ju hjälpas åt..
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-21 13:21:12 följande:
    Har nu varit på ultraljud och de kunde se 6 äggblåsor, inte så många men som doktorn sa, det krävs bara ett! Så nu håller vi tummarna. Hur många såg de på era ultraljud inför äggplock? Sprutar menopur, har läst att det kan ge lite sämre utdelning då men förhoppningsvis bättre kvalité!

Jag hade 5-6 blåsor i fredags sen pånytt ul i måndags hade jag 18st.. igår va de plock och 10ägg ut.. har med haft Menopur denna gång..

Hoppas ditt guldägg ligger däe i nu!! När ska du på plock?
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-21 16:00:34 följande:
    Ok, men du gjorde alltså två ultraljud? Hur länge sprutade du sammanlagt då? Vi har ÄP på onsdag :)

Ja, de gjorde jag.. ska kolla hur många dagar lite senare..

Ligger här klarvaken å är nervös. Tänk om inget har befruktats? Vad gör vi? Tänk om..... åååhhh.... blir galen...
    zinnia skrev 2014-03-21 17:07:00 följande:
    Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..

Grattis! Håller tummarna!
    MissHelena skrev 2014-03-21 17:56:11 följande:
    STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ? Nu är det bara att vänta och hoppas.

Grattis! Hoppas hoppas!
Svar på tråden Ivf mars 2014