• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan

Åh vad kul med ett svar och någon som är i näsan samma situation! Ja, de i Falun var verkligen fantastiska tyckte vi! Så skönt ty höra att det har gått va för er innan, hur ser det ut för er, är ni oförklarligt barnlösa? Eller är det något "fel" åå någon av er? Tog det sig på första försöket förra gången? En massa frågor men nu är det nära och det är skönt att prata med andra dom är i samma situation :) Vår utredning tog lång tid, nästan 11 månader pga sommarstängt, krångel med menscyklar och spolning men det hittades tillslut inget fel på någon av oss. På ett sätt känns det skrämmande då de inte hitta något fel, det kanske bara är så att vi inte kan få barn tillsammans?! Ja... Många tankar som du/ni hör! Jag är också lite fundersam, vi fick som sagt börja spraya redan samma kväll, jag var då på dag 25 i menscykel men de sa att det gick iaf. Vanligtvis börjar man väl spraya på dag 21 eller 1... I alla fall så visa det sig även på det vaginala ultraljudet som jag gjorde vid samma besök att ägglossningen inte hade ägt rum ännu, på dag 25?! Jag hade test med äl-test en vecka innan och det hade inte gett ngt utslag så det stämde ju, fick Dick ett positivt äl -test en dag efter besöket... Men nu går jag och funderar på detta, att jag började sprays på dag 25 + att min ägglossning inte hade ägt rum innan, kan detta påverka någonting... Då borde ju de i Falun ha sagt eller ändrat någonting tycker man?

• Fläderpärlan

Så spännande att det kommer till fler på tråden :) Vi har valt att delvis vara öppna med det. Våra föräldrar och syskon vet det och våra närmaste vänner. Jag har berättat för min chef och tre arbetskollegor som jag jobbar med (på en förskola) detta har jag valt att göra just för att jag kommer att behöva vara ledig och att de ska förstå varför jag kanske inte alltid är mig själv osv.... Du kanske förstår hur jag tänker? Jag har mått väldigt dåligt psykiskt, gått hos kurator så för min del underlättar det om del vet så att de kan stötta eller bara att de vet hur det ligger till i fall jag inte orkar ta mig ur sängen och komma på jobbet. Jag tyckte det var jobbigt att ljuga i början så därför bestämde jag mig för att berätta vilket är skönt nu i efterhand :) men alla är och gör olika, jag förstår dig med :) vi vill inte vara helt öppna med det. Det är bara familjen tex som vet ev. Datum och så :)

• Fläderpärlan

Hej och välkommen! Jag har en fråga, överstimulerad, hur blir man det? Av sprutorna eller vad hände?

• Fläderpärlan

Okej! Jag sprayar synarela nu morgon och kväll. Ibland är jag rädd att jag tar för lite nässpray eller att det inte kommer ut tillräckligt mycket vid ett sprut om du förstår var jag menar, det har hänt att jag sprayar in lite till lite försiktigt men nu blev jag rädd bär du snacka om överstimulering men detta kan alltså ske då man tar sprutorna. Jag ska iaf lämna Blodprov med expressbrev till Falun den 10 mars för att se om jag är nedreglerad, gjorde du också så? Sedan antar jag att jag börjar spruta om jag då är nedreglerad vill säga. Jag har menopur, vilka hade du? Och hur lång tid sprutar man ungefär? Glömde fråga men jag har för mig att hon kände 8-10 dagar, hmm kan det stämma?

• Fläderpärlan

Men va kul att vi verkligen är i fas med varandra och kan följas åt! Du har alltså gjort ett ivf tidigare men det tog sig inte eller fick du tidigt missfall? Nej usch jag är så nojjig när det gäller allt... Nu googlar jag på bär man bör eller brukar få en blödning under sprayningen.... Som du ser i tidigare inlägg så började jag ju inte att spruta på varken dag 1 eller 21 utan dag 25 och då hade inte ens ägglossningen ägt rum ännu... Blir så orolig att allt ska gå snett!! Åh, nästan lika gamla också :) jag är 26 år, idag, haha! Vi är i Falun eftersom det är den klinik som ligger närmast oss helt enkelt! Vart går ni?

• Fläderpärlan

Knodden14: vi fick ungefär samma råd, så jag har tänkt att vara hemma då :) allt för att det ska fungera! Jag ser inga problem med att vara hemma om det så skulle vara utan betalt!!

• Fläderpärlan

Liame: är det bara jag eller har du/ni funderat på bär BF blir om det skulle ta sig denna gång? Jag har så svårt för att inte drömma mig bort, prata namn, förlossning och hur det kommer att bli. Det är som att jag känner på mig att det kommer att gå eller så vill jag det bara så otroligt mycket men är självklart hemskt rädd för att bli besviken!!

• Fläderpärlan

Jag förstår dug, jag försöker också vara lite försiktig med det men det är svårt!! Javisst skulle det bli bebis i december om det tar sig denna gång? Om jAg har räknat rätt.... Nja ibland kan jag känna huvudvärk och lite smått mensvärk? Vet dock i te om det beror på sprayen? När fick du blödning sist du spraya? Visst ska man få en blödning?

Svar på tråden Ivf mars 2014