Elinmariaregina skrev 2014-03-18 20:48:47 följande:
Nu har vi fått tid för ultraljud samt Blodprov för att se hur äggblåsorna ser ut och när det blir äggplock. Dock fick jag höja dosen med menopur eftersom mitt Blodprov visade för lågt värde... Ni som har gått igenom ivf förut, hur fick ni göra efter första kollen med sprutorna, fick ni höja, sänka eller fortsätta med samma dos?
Fick med höja dosen denna gången. Har Menopur med. Från 112, 5 till 150..
Med gonal-f fick jag första gången hög dos å sen sänkning. Och förra gången jämn dos hela vägen..
[quote=72795653][quote-nick]liamae skrev 2014-03-18 21:54:42 följande:[/quote-nick]
Jag tror att jag känner igen dig också. :) Jag gjorde ett misslyckat försök höstas iaf så det här är andra försöket. ÄP blir antagligen i nästa vecka, är på sprutdag 5 nu. Jag går i Linköping. Funderar på det där med att få två embryon tillbaka. Förra gången fick vi bara ett befruktat men av bra kvalitet så då var det ju inte så mycket att fundera på. Men just pga det dåliga resultatet kanske man skulle satsa på två om mannaår möjlighet den här gången. Hm. Får nog fråga på kliniken. Och hoppas innerligt att jag åtminstone får ett fint embryo tillbaka förstås!
Hade ett FET och ett ET misslyckande i höstas.
Fick bara ett ägg som tog sig hela vägen förra gången och tre första.. ett av dom tre fixade upptiningen. Blev överstimulerad så inget ET på första försöket..
Ja, att fråga är aldrig fel! Håller mina tummar för att ni får bra skörd och befruktning!