Anneliiee skrev 2014-03-03 20:31:50 följande:
Hej! Ja, jag är med i ivf februari och även januari, men är väl mest aktiv i februari tråden, men så hitta jag denna också. :) Japp det gör jag eftersom att vi utnyttjar de två gratisförsöken via landstinget först. Påbörjade undersökningen på karolinakliniken, och om man ska jämföra, så var det mer personligt och dom var mer engagerade där eller hur man ska förklara, på rmc känns de inte så personligt, vet inte hur jag ska förklara.
Vad tycker du själv? :)
Ja, det är gonal-f, 112,5 men nu sänkte dom som sagt till först 100 i två dagar och sen till 75. Vet inte om det är bra eller dåligt att ha så många. Får hoppas att de e bra. :)
Förstår att det var skärrande. Men går det bättre nu?
Ja nu fungerar det, dock så tycker jag det är obehagligt och rädd att sticka fel så att det gör ont, gjorde det i lördags, stack i ett större blodkärl och det kändes och då blödde det efteråt litegrann. Är så fokuserad på nu att hålla kvar injektionsknappen och hålla kvar så allt stannar. :)
Har inte riktigt hängt med i tråden här ännu. Vart i behandlingen befinner du dig nu?
Jag har inte börjat med sprutorna än, är på spraydag 9 idag. Men förra gången, alltså i december, så gick sprutorna bra sen, ja. :) Jag blev tyvärr överstimulerad då så efter alltihop, några dagar efter ET, så fick jag börja ta andra sprutor med blodförtunnande eftersom det var risk för blodpropp annars. Den sprutan var så mycket värsta än gonal-f, tjockare, längre, sved mer, var svårare att trycka igenom och dessutom krävde den tvåhandsgrepp så då blev jag ganska luttrad. Tog dem i ca en månad. Så nu är jag alltså inte särskilt spruträdd längre, verkligen inte för gonalen iaf. Skönt att den här plågan fört nåt gott med sig iaf. :)
Jag tycker som du, det märks att det är vanliga vården på rmc. Verkligen inget utöver det absolut nödvändiga. Jag tycker de ofta känna stressade, man hinner inte få så mycket svar o jag känner mig ibland lite "runtskuffad". Tråkigt. Men de är ju snälla och känns duktiga iaf o det är ju trots allt viktigast. Men lite mer tid, omtänksamhet och "mysfaktor" hade jag gärna önskat faktiskt. Gillar verkligen inte sjukhusmiljön i korridoren o väntrummen, tänk vad mycket det hade gjort med lite färg/konst/växter/vågskvalp/kaffemaskin/mysbelysning på det där stället! Jag blev faktiskt förvånad första gången jag var där. Trodde att det åtminstone skulle vara lite mer "trevligt" med tanke på att det är en kvinnoklinik (har varit på några andra ställen innan som varit mer så). Men, men, skattepengar...