• ingridfreja

Ivf mars 2014

Hej! Jag har gjort ivf i gbg, är på RD 14 och testade positivt idag!!! Nu väntar dessvärre några veckors ångest, ...

• ingridfreja
    Anneliiee skrev 2014-03-04 16:17:29 följande:
    Ok. Hur mycket sänkte dom din dos då? Börjar bli lite nojig att jag ska bli överstimulerad då jag nu redan hade så många blåsor. Var det waran du fick ta då kanske.? Jo den sprutan är inte att leka med, har inte tagit den själv men har jobbat inom vården. Så som sagt hoppas jag slipper överstimuleringen. Ja tack du beskrev det så som jag känner men jag kunde inte uttrycka i ord.:) Jo dom är säker kunniga och duktiga, men det där lilla extra skulle man behöva när man går igenom denna process, att dom kunde ta sig lite tid och lyssna på än. Ja de krävs inte mycket för att ändra miljön egentligen, men som sagt det finns för lite pengar säkert eller så är det ingen som kan engagera sig. När du gjorde ÄP senast fick du lugnande och morfin då? Jag börjar bli grymt nervös för detta känner jag nu och tankarna snurrar omkring hur det går till och vad som händer osv.

Du behöver inte vara orolig, man får både lmorfin och lugnande. Jag va livrädd innan, men det kändes knappt och gick jättefort!!
  • ingridfreja
    Bell13 skrev 2014-04-02 20:25:51 följande:
    Stort grattis. Är det första barnet?

Nej, det är mitt andra. Fick en dotter 2011, spontangravid, men den här gången gick det inte utan att det fick bli ivf, ! Själv då?
  • ingridfreja

BELL13: Så ledsen för din skull! Det är så tungt med missfall, tillåt dej själv att vara jätte ledsen o sörja i några dagar nu sen reser du på dig och så ger ni er på det igen!!♥

• ingridfreja

Vårt ultraljud igår gick bra, allt var som det skulle och läkaren sa att det var mycket liten risk för MA nu då de sett att allt är okej. Är i v8!

Svar på tråden Ivf mars 2014