Ivf mars 2014
Hej tjejer!
Får man hoppa in?
Nu kör vi igång med 5 försöket. Vissa av er känner jag igen sedan tidigare som lillatrollet och limalie.. Hur går det för er? Har har inte läst igenom tråden än.
Hej tjejer!
Får man hoppa in?
Nu kör vi igång med 5 försöket. Vissa av er känner jag igen sedan tidigare som lillatrollet och limalie.. Hur går det för er? Har har inte läst igenom tråden än.
Såg förresten attni pratade om progestronet.. Jag tar crinone och det tar man 1 gång om dagen på morgonen och då behöver man inte ligga still heller, eller rättaresagt man ska inte det, utan då ska man röra sig o vara igång efter intag då ämnerna i progestronet ska utsöndras så man slipper ta flera gånger om dag o den åker inte ut o det kladdas inte heller o det är smidigt ihop med jobb. .,första gången tig jag vaggisarna men det va skit o sen börja jag med lutinus som var likadant oxå skit så sen ändra jag till crinonen o varje gång efter det har jag fått plus på Stickan, för det stannar kvar så bra där inne.
Ursäkta att det blev så långt. Ville bara komma med tips.
Limalie: detta är nu mitt 5:e försök. Kör på korta varianten nu för andra gången, fick inte heller något till frysen vid förra försöket så det blir att börja om :/ 12 ägg är jätte bra :) har fått mellan 11-13 alla gånger förutom förra då vi fick 18 varav 10 befruktades men endast 1 gick vidare och blev en fin blastis så ingen till frysen. (De odlar alltid vidare om fler än 5 befruktas, har de sagt till både på SU och CA) och för 3gången i rad fick jag plus på Stickan men blött ut det runt slutet av v 5 . En avgångarna va rena rama förlossningen, hade fruktansvärt ont i nästan precis 3h kunde inte röra, skulle in på sjukhuset när jag kände nåt påväg ut och då kom hinnesäcken ut :( ..
Vart går du någonstans? Kör du långa elr korta? Håller alla mina tummar för att du går många och fina ägg i morgon :)
Limalie: de säger att mellan 9-15 är perfekt så du har goda chanser :)
Då jagfick 18 är inte så bra för är det för många så kan ha bl öv + att kvslitén sägs inte vara lika bra. Och under 9 kanske ärlige lite .. Men att få ut något är alltid bra och man har alltid en chans.. Det örtrostad allt bara 1 guldägg som behövs :)
Oj såg att inlägget blev suddigt då min mobil inte är den bästa för tillfället :/
Jag undrar om någon av er har använt sig av trombyl? På CA tror de inte på detta medens på vissa kliniker använder de sig alltid av detta vid varje försök. Funderar på att stå på mig och prova. De skadar ju inte o testa iaf.
Funderar även på akupunktur i samband med detta. Har hört om flera som gjort det och blivit gravid då blodflödet ökar till livmodern vilket får embryot att lättare fästa. Vad tror ni?
Ja jag har oxå hört att man sätter in den då man konstaterat en grav men har även hört att man kan sätta in den i samband med ET för att förhindra mf.. O som i mitt fall då jag fått ett par mf så vill jag gärna prova men sen om man får det, D e en annan sak.
Treo? Vad kan man ta den för? Det låter intressant :)
Limalie: härligt :) grattis till ruvarstatus. Synd att det va fragment på den andra men som sagt, det räcker med ett guldägg för att lyckas :) du får hålla oss uppdaterade. Lycka till :)
MissHelena: okej :) tack för tipset, ska prova det :)