• zinnia

Ivf mars 2014

Hej! Jag kör korta protokollet. Inga "fel" på oss, har bara inte blivit något ändå. Jag tog första sprutan med gonal f ikväll! Min största skräck är att jag ska bli överstimulerad och få förvridna äggstockar... Jag har en god äggreserv så därför är jag "riskpatient" som läkaren sade... :( Jag är 30 och min man 34 år gammal. Vi genomgår behandlingen på Karolinska Huddinge. På måndag 3/3 skall jag på första VUL:et.

• zinnia

Lilamae: Tack! Det gick bra på VUL:et. Har ett tiotal blåsor, hon trodde inte att alla skulle hinna mogna men hoppas det blir några de kan få ut som sen kan bli befruktade! :)

ÄP sker antingen nu på fredag eller nästa måndag. Skall på extra UL på onsdag för att få datum bestämt. Läkaren trodde förmodligen på fredag. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning! Obestämd

• zinnia
    beli: Haha, kul när du berättade om sprutorna. Min man var precis likadan, han satt även med mobilen och tog tid att jag höll inne knappen i 10 sekunder också. hehe. Så vi har verkligen gjort det tillsammans. :D :D

Jag har inte heller känt några större biverkningar av sprutorna. Hade du menopur eller gonal-f? Vilken dos? Så skönt att höra att ditt äggplock gick bra. Jag tänker ta allt jag kan få. Jag skall tom ta en stesolid innan. Har aldrig tagit lugnande tidigare så är lite osäker på det, men jobbar på sjukhus och har ju märkt att de patienter som tagit stesolid bara blir lite lugnare och "medgörligare" inför operationen, och det är väl bra vara avslappnad, både för en själv och för den som utför ingreppet. :) Hur har det gått idag vid insättningen??

hemljuvahem: Tufft att du skall behöva sluta röka samtidigt. Jag hade exakt samma rädslor som du för nålarna och rädd för att göra fel. Jag gjorde tom lite fel vid första sprutan! Jag är lite svag i händerna så jag lyckades inte trycka in den till botten helt, så när jag drog ut den så var det 25 kvar, så jag panikade lite och visste inte om det bara var att trycka in den igen, men gjorde det till slut och då gick den ner till 0 igen så jag tror att det fungerade. Sen har det gått bra! :)

Anneliee: Vi är också oförklarligt barnlösa. Jag hade samma dos som du med gonal-F, 112,5. Jag har dock inte så många blåsor. Hoppas du får många fina bra ägg! Lycka till imorgon.
  • zinnia

Ovitrelle? Den skall jag ta nu om 15 min! Ih!Jag får köra tvåhandsfattning haha.

Men så skönt att du känner att det kommer gå bra med att sluta röka. Jag har smårökt lite tidigare, men senast jag feströkte var ca 8 månader sedan. :D

• zinnia

hemljuvahem: Det gick bra med den, var typ likadan som gonal-fsprutan, kändes alltså knappt ingenting när jag sprutade in. Men sov typ inget inatt. Kanske en kombination av hormonpåslag och spänd förväntan! Nu spänner det i äggstockarna, och nu har det börjat gå upp högre upp i magen, det spänner ända upp till naveln. Men inte ont, mer utspänt och molande och obehagligt.

Anelliiee: Jag förstår att det har gjort ont på dig. Tänk vad det har växt därinne... Hoppas på att det blir många ägg som de får ut. Bra att de vill kolla dig så tätt, att de tar det på allvar.

Emmaaa1984: Då ligger jag en vecka före dig. Hoppas att allt går bra! 

• zinnia
    Anneliiee skrev 2014-03-10 16:37:45 följande:
    Tack! Börjar bli sådär lagom nervös nu när jag tänker på det. Idag är nog första gången sen behandlingen börja som jag mår rätt ok. Lite svullen i magen men inte så farligt och tröttheten har inte varit så påtaglig som innan. :) hur mår du själv nu?
    Vad skönt att du börjar må lite bättre. Fysiskt iaf! :) Lycka till imorgon.
  • zinnia
    MissHelena skrev 2014-03-17 13:46:56 följande:
    Är idag på RD12 med ett 2-dagars. Testade i morse för första ggn och fick plus!! Vårt första försök i höstas fick jag också plus på dag 12 med ett tredagars men mycket svagare utslag på stickan dock, men det ledde dock till missfall i V6. Jag vågar inte vara glad än och önskar nästan att jag hade väntat veckan ut med att testa så att risken för att min "riktiga" mens kommer ändå. I vanlig cykel ska jag få mens på onsdag eller torsdag denna vecka. Olidlig väntan nu, vill INTE bli av med den här guldklimpen också, det vet jag inte om jag klarar av.   Varvat dagen med att vara livrädd till att vara hoppfull. Tittar på pappret varje gång jag går på toa och förväntar mig att se rosa/rött. Hoppas hoppas det går den här ggn.

Åh!! Hoppas det går vägen! Lycka till!
  • zinnia

Uppdaterar här berättar att jag testade positivt idag på RD11! Hoppas att lilla embryot vill stanna kvar nu..

• zinnia
    MissHelena skrev 2014-03-21 17:56:11 följande:
    STORT grattis Zinnia! Jag plussade i måndags på rd12 ☺ Nu är det bara att vänta och hoppas.

Åh grattis själv!!! :D
  • zinnia
    Hezz skrev 2014-03-21 21:10:05 följande:
    Hej! Jag hoppar med! Gör en IVF m PGD just nu och är på sprutdag 4 idag. På måndag ska jag in och kolla läget. Vi har mist våran lilla dotter, Freja 9mån och 2dagar, i en obotlig sjukdom. Därför får vi PGD vid IVF:n. Jag har även PCO

Men så fruktansvärt Hezz.. Beklagar sorgen.. Fint att ni försöker på nytt.
Svar på tråden Ivf mars 2014