• zinnia

Ivf mars 2014

Tack Hemljuvahem, lillatrollet och Anneliee!!

• zinnia
    Anneliiee skrev 2014-03-23 12:11:05 följande:
    Ruvardag 10 idag och mår inte så bra. Senaste kontrollen i torsdags kändes det bättre och såg bra ut.inte lika svullen och äggstockarna att krympt och intensitet vätska i buken. Mådde rätt bra i torsdags också, men nu som senaste dagarna har blivit uppsvälld igen, det spänner och värker i nedre magen. Har som stickningar ibland och idag kan jag inte göra något innan jag blir anfådd. Och mår småilla till och från och mensvärk. Hoppas att det är tecken på graviditet. Men vågar inte hoppas.

Jag mår ganska liknande som du. Började runt RD7. Testade ju positivt på RD11 (RD13 idag). Mina besvär blir värre och värre. Inatt hade jag kraftiga kramper, som svidande och brännande. Som ökade i intensitet när jag låg stilla så jag var tvungen att vanka omkring i lägenheten för att ha mindre ont. Somnade kl 4 imorse... Men nu dagtid så har jag knappt ont. Spänner bara, mår lite lätt illa ibland..
  • zinnia

Jag är också mer hungrig. Och när det gått några timmar kan jag inte koncentrera mig på något annat än mat. Kan liksom inte lyssna på ett samtal ordentligt.. Nu ska jag ta en liten eftermiddagslur.. Så trött sen inatt..

• zinnia
    Anneliiee skrev 2014-03-23 17:00:17 följande:
    Tog ett test nu för jag var så nyfiken och fick sambons godkännande och fick ett svagt plus på stickan efter bara någon minut. :) Ohh vad jag hoppas att det håller sig nu. Eller kan det vara för tidigt att veta nu.? Tänkte har läst något om att ovitrell sprutan sitter i så det kan visa fel.

Säger grattis här också! :D Så härlig känsla eller hur? Blandat med lite oro.. Men så himla kul att det fungerat såhär långt eller hur?
  • zinnia
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 16:41:33 följande:
    Tack alla ni är bäst!! Har varit en tung dag och jag vet de som har gått igenom mer eller värre saker men det blev ett rejält bakslag. Trodde iaf att vi skulle få en återföring, det är mycket som ska till innan det går hela vägen men nu hoppas vi på nästa försök... Har bara svårt att se hur jag ska orka ta mig igenom vardagen i en månad till nu...
    Så himla tråkigt att höra... Sådan besvikelse. Hoppas du kan få en sjukskrivning så du får vila lite?
  • zinnia
    Sookie85 skrev 2014-04-01 15:35:39 följande:
    Gör ÄP jätte ont? Läst att det tar ca 15 min, stämmer det?
    Jag var livrädd inför ÄP men för mig gick det bra ändå. Klart det gjorde lite ont ibland men då jag tog stesolid, citodon och alvedon innan plus lugnande och morfin under själva ÄP så gick det bra. Jag blundade och andades och min man tittade vad som hände på skärmen så återberättade han för mig sen vad han hade sett. 

Och så hade de ordnat att jag fick den "snällaste" barnmorskan då jag sade att jag var rädd inför ÄP. :D Och hon var verkligen en ängel. Barnmorskan jag träffade vid ET var inte alls lika varm och stöttande så jag var jätteglad att jag fick en så varm person vid ÄP.

Jag hade mest ont efter ÄP (ca 2 dygn) men det mesta gick bort med lite alvedon och mycket vila.

Men som andra säger, det är så himla individuellt hur det går.
  • zinnia

Så ledsamt att höra om alla tråkiga besked. Jag förstår hur ni känner er. Själv kände jag i några månader att jag inte ville försöka få barn igen efter mitt MA, men på något sätt så går tiden och önskan om ett barn övervinner rädslan och får en att våga hoppas och försöka igen. 

Kram på er allihopa! 

• zinnia
    Bell13 skrev 2014-04-22 08:48:44 följande:
    Har fått tid för vul imorgon 11.15. Ovissheten är värst. Blöder bara på kvällen och natten. Trycker verkligen när jag kissar men inget blod alls.

Men åh nej!! Kan det inte bara vara urinvägsinfektion?! Hoppas hoppas att det blir bättre!
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-04-23 08:26:52 följande:
    Det är nog missfall det forsar blod nu

Men nej, stackars stackars rara du... Så himla hemskt. Tänker på dig. Kram
  • zinnia
    Elinmariaregina skrev 2014-05-07 11:14:03 följande:
    Idag 11:03#607 Hej tjejer... Ruvar som sagt på en blastocyst och är nu inne på ruvardag 3. Borde man har känt något vid det här laget, har läst lite i gamla forum om hur de tycker att det spänner, drar eller värker i livmodern men jag tycker inte att jag känner så himla mycket? Någon med erfarenhet? Vad tror ni?
    Jag kände att det spände en del, men allt det där kan ju bero på progesteronet också.. Jag tror inte att du behöver vara orolig om du inte känner något ännu. 
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-07 18:11:14 följande:
    Hej tjejer! Gjort äp idag. Hade 22 stora äggblåsor som punkterades varav 16st innehöll ägg. Så förhoppningsvis blir D ET påmåndag med blastis :)
    Wihoo!! Vilken himla bra skörd! :D
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-09 08:28:32 följande:
    Zinnia: ja det kändes bra, dock pratade jag med de nu på morgonen och endast 7st är kvar änsålänge så aa vad som helst kan ju hända över helgen nu innan ET, är super nervös och ändå har man vart med om det 4 gånger tidigare :/ gaaah! Jag blir galen.

Hur går det för dig? Och för er andra?
    Nu tänker du att glaset är halvtomt! ;) Nej jag retas bara, men 7 kvar är ju några att ta av ändå! Jag förstår att du blir galen, borde nästan bli mer nervöst för varje gång?

Jag gick in i v. 12 idag. Hoppas att det kommer gå fortsatt bra... 
  • zinnia
    Elinmariaregina skrev 2014-05-16 11:35:23 följande:
    Testade negativt idag... Ringde till kliniken och de trodde nog att så är fallet, satäng jag har testdag i morgon. Så nu slutar jag med lutinus och hoppas på att mensen kommer igång. I juli blir det att ta ägglossningsstickor för att ge sig på ett frysförsök i höst, vi har ju en blastocyst i frysen!

Usch så tråkigt... :( Fint att du orkar se framåt.
  • zinnia
    ingridfreja skrev 2014-05-12 16:40:19 följande:
    Hur många är det här som är gravida nu?

Jag är gravid i v.13. Var på KUB-undersökning igår. Allt såg bra ut.
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-05-16 11:20:20 följande:
    Så blev det för mig också och det blev missfall i påskas. Har dock ett embryo i frysen som vi ska sätta in i början på juni.  Har du ringt kliniken och bett att få komma in på vul? Att inte veta kan ibland vara värre :( 

Jag har tänkt på dig. Kul att höra att det blir ett nytt försök snart. Kram
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-12 14:04:59 följande:
    Nu är ET gjort. Fick tillbaka en fin liten blastis och fick även blastis till frysen. 4st ska odlas ännu mer. :)

Så kul att höra. Blev det några fler till frysen? :)
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-20 22:57:44 följande:
    Tyvärr inte, endast 1 till frysen men bättre än inget iaf :) har TD på fredag, åh är så nervös nu att mensen ska dyka upp! Härligt att kubtestet såg bra ut :)

Hur har det gått?
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-02 15:07:06 följande:
    Det blir ett nytt försök med ett fryst embryo och jag hoppas verkligen att det går hela vägen den här gången

Ja, jag hoppas det med. Verkligen.
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-15 14:49:52 följande:
    I fredags var det dags för oss att göra fet. Embryot var lika fint som vid nedfrysning och hade alla celler i behåll. Nu väntar jag på gravtest den 27 juni. Hoppas så att det är vårt blivande barn jag ruvar på nu.

Lycka till!!! ❤
  • zinnia
    Bell13 skrev 2014-06-15 21:15:16 följande:
    Tack snälla. Jag har bestämt att försöka leva som vanligt och att sätta upp delmål. Första delmålet var återföringen och att embryot skulle överleva. Andra delmålet blir gravtest nästa fredag. Hoppas så att det är positivt, om så är fallet blir nästa delmål vul och att varje dag utan blödning är en seger. Knäppt kanske men det känns lite lättare så.

Jag tror att du tänker helt rätt. Så tänkte/tänker jag också. Det är så många steg som skall fungera! Jag är i v. 17 nu, RUL om knappt 2 veckor. Är fortfarande orolig liksom att det inte ska gå hela vägen. Men jag försöker tänka positivt och prata med den lilla där inne och be hen stanna.. :)
Svar på tråden Ivf mars 2014