• Anneliiee

Ivf mars 2014

Oj, vet inte hur jag ska tolka dagens besök med ul och blodprov. Dom såg nu att jag hade runt ett 40-tal äggblåsor, ca 20 på vardera sida. Inte konstigt att jag har ont. Svarade lite för mkt på behandlingen så vill det sig illa kanske jag inte får tillbaka något ägg pga överstimulering men de vet dom inte förrän efter äp. Känns inte alls bra nu. Bara vänta svar hur de blir under em.

• Anneliiee

Jag kör med gonal-f och började med 112,5 e i 6 dagar sen ul då hade jag ca 24 ä blåsor så då sänkte dom till 100 i två dagar sen 75 och idag var det alltså 40 tal. Får veta mer hur det är under eftermiddagen.

• Anneliiee

Då fick man beskedet att hormonvärdet var väldigt högt. Så inge spruta ikväll och sen tillbaka i morgon för ytterligare blodprov och ultraljud så får vi se hur det är. Kan tillochmed få åka in på lördag så dom har lite koll på mig tydligen.

• Anneliiee

Då var läkarbesöket gjort och har fått tid för äp på tisdag.:) dock så är det inte så säkert att jag får tillbaka något,då mitt prov legat på 21000 igår som högst och idag 19000. De känns lite sådär. Men har väl tur egentligen hade värdet stigit mer att jag fått avbryta helt. Men blir sprutfri idag med och i morgon ska jag ta ovitrell sprutan.

• Anneliiee

Liamae: ja det hoppas jag med. Men bästa är att va helt inställd på att det inte blir något så jag inte blir så besviken, men klart lite hoppas jag ju. Glad att jag slapp avbryta iaf.

• Anneliiee
    liamae skrev 2014-03-10 16:28:24 följande:

Elin, hur har det gått idag?

Lycka till imorrn Anneliiee! Hur känner du dig?

Tack! Börjar bli sådär lagom nervös nu när jag tänker på det. Idag är nog första gången sen behandlingen börja som jag mår rätt ok. Lite svullen i magen men inte så farligt och tröttheten har inte varit så påtaglig som innan. :) hur mår du själv nu?
  • Anneliiee

Ni är äp klart. Aldrig varit så nervös, men fick lugnande innan, dock tyckte jag inte den hjälpte så mkt förutom att jag vart lite små yr. Väl inne i rummet fick jag morfin så vart lagom yrslig. Det som var värst var lokalbedövningen då rann tårarna. Sen gick de hyfsat bra, gjorde lite ont och spände när hon sög ut.:) men hade en toppen sköterska vid min sida som gjorde det lite bättre och överläkaren var snabb och bra också. 15 ägg fick dom här också. :) hoppas nu de blir några befruktade och att jag inte blir allt för dålig så jag får något tillbaka på torsdag. :)

• Anneliiee

Elinmariaregina: det är normalt att va nervös men det kommer att gå bra, och det är inte alls så farligt som man tror. :) sen känns det när dom bedövar och suger ut men det är under en kort stund. Nu efter jag har som mensvärk och svullen i magen, så de blir vila resten av dagen. Jag sprayade med suprecur i ca 2 veckor sedan körde James gonal-f i 9 dagar och fick va sprutfri i 5 dagar då jag hade höga värden och många äggblåsor, så har symptom på överstimulering. Så inte helt säkert att dom kan göra tillbaka något om äggen blir befruktade.

• Anneliiee

Då har vi fått tillbaka ett litet pyre. :) av 15 ägg vart 14 befruktade och sen 8 som va bra kvalité. :) så ett till mig och 7 till frysen.:) va dock inte helt smärtfritt då hon inte fick upp katetern. Så fick smärtlindring i form av morfin i armen igen och de gjorde underverk. :) TD 1/4.

• Anneliiee
    liamae skrev 2014-03-13 15:18:00 följande:

Men wow vilket bra resultat! Måste kännas riktigt skönt med alla backuper! Och att det blev en återföring idag förstås. Hur mår du nu då?
    Ja de var riktigt skönt, var lite inställd på att jag inget skulle få tillbaka, och sen trodde jag inte att de skulle bli så många med bra kvalité. Och att vi fick så pass många till fysen så det var skönt också. :) Och även att vi fick tillbaka ett litet pyre som jag nu hoppas utvecklar sig. :)

Är trött, svullen och lite öm i magen, men det är nog mycket från morfinet sen att hon fick greja lite innan hon fick in katetern, men hon sa att efter att morfinet börjat värka gick det mycket bättre, var inte lika spänd då. Så vart en billig fylla idag med.:)
Svar på tråden Ivf mars 2014