• Fläderpärlan

Liamae: fick rosa/bruna flytningar i tre dagar sedan inget mer? Detta var runt dag 8! Sitter nu och väntar på ett samtal från Falun, förmodligen får jag åka dit och ta blodprovet och göra ett vaginalt ultraljud för att se om jag är nedreglerad, skulle ju bara ha tagit ett Blodprov på hemorten var det tänkt. Symptom känner jag väl inga direkt... Trött känner jag mig ibland och sedan kan jag svettas mycket eller typ ena stunden frysa och sedan helt plötsligt blir jag jättevarm?! Ont i huvudet ibland men inte så mycket. Usch nu är jag orolig för att inte jag är nedreglerad till den 10 mars :/ visst ska man byta nässprayflaska efter ca: 14-15 dagar??

• Fläderpärlan

Annelieee: Välkommen och grattis för att du har tagit dig så långt redan :) önskar jag vore där jag med :) har det fungerat bra för dig med nässpray och så? Jag har ju inte blödit ordentligt ännu utan bara haft flytningar som du kanske har läst! Så spännande ser fram emot att följa dig, hoppas verkligen att det tar sig nu och att vi alla få bli mammor i slutet av detta år eller 2015, underbar tanke va?!

• Fläderpärlan

Ja, jag har pratat med dem och de säger att vissa får en lite mindre blödning och att det räcker och jag kan ju fortfarande få min blödning eftersom jag inte ska dit o kolla förrän på måndag, så ännu finns det ju tid... Jag sprayar ju synarela och där brukar de säga inom 14 dagar ungefär att blödningen ska äga rum men jag vet inte hur det där är... Vet inte heller om man kan göra så mycket fel med ett nässpray, hur menar du då? :) jag tycker också att det är skönt att kunna pratade andra om detta :)

• Fläderpärlan

Ooops jag läste fel, jag trodde du skrev om jag inte hade pratat med min klinik om jag hade gjort fel :) sorry! Lycka till nu, önskar att det får vägen för dig!! Uppdatera oss gärna! Förresten är detta ditt första ivf?

• Fläderpärlan

Nej samma här, det skulle liksom vara för bra för att vara sant! Ser att du inte sprayar och sprutar samma som jag, undrar vad skillnaden är och varför vi får olika ? Hmm!

• Fläderpärlan

Vid min klinik ska man spraya i tre veckor för att säkert vara nedreglerad + att de gör Blodprov så jag hoppas verkligen att jag är det :)

• Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-04 21:12:40 följande:
    Det är väl nån standard operationsgrej. Bakterier o sånt antar jag. Men man känner sig inte så fancy ändå i sjukhuskläder så jag tror inte smink hade gjort nån skillnad. :P Ja, i det rummet jag var var det fem sängar (killen får en stol inom ens "draperibås"). Man får ett eget skåp man kan låsa in grejer i också o det finns en gemensam toa bara till oss som ska plockas. Jag märkte inte av de andra så mycket, alla höll sig för sig själva, men det har ändå varit skönt att ha ett eget rum. Man kunde ju inte prata så mycket privat. De frågade mig om jag ville ha Stesoliden. Sen bad jag om o få veta när ungefär det var min tur o det var bra. Lite vetskap iaf. Håller tummarna för dig på torsdag! Hur gammal är du förresten? Vad är ert "problem"? Själv längtar jag till nedregleringskontrollen, börjar må skit av sprayen. :(

Börjar du också känna av sprayen mer nu än i början? Nu sover jag mer oroligt, får svettattacker på nätterna, huvudvärk och trötthet! De första två veckorna kände jag nästan ingenting utan det är nu det har kommit. Är nu nervös över att jag inte är nedreglerad, usch denna väntan blandad med oro hela tiden, det är det värsta!
  • Fläderpärlan

Jag vill också veta skillnaden på menopur och den andra sprutan. Jag kommer får spruta menopur på första försöket är just nu på sprayningen.

Svar på tråden Ivf mars 2014