• Sookie85

Ivf mars 2014

Dom ringde igår och välkomnade mig på torsdag för ÄP, blev jätte glad att det blir av :) ska ta ovitrellesprutan ikväll. Hur många dagar för man vänta efter ÄP till nästa steg?

• Sookie85

Tack för svaren, får hoppas det går bra på torsdag, återkommer om hur det gick :)

• Sookie85

Elinmariaregina: har du pratat med ngn i Falun på kliniken? Kan vara skönt att få prata av sig kanske? Jag förstår verkligen att du är nere och ledsen, men passa på att göra nått kul nu med din man innan nästa försök. Åk på en weekend och bara koppla av :) Stor styrkekram till dig!

• Sookie85

Då var ÄP gjort, gjorde inte så ont, det var mest obehagligt men morfinet hjälpte :) 11 ägg plockade dom ut, de ringer imorgon med mer info om hur befruktningen gick och när jag ska komma tillbaka (håller tummarna att allt går bra). Nu ska jag vila och bli bortskämd av min sambo ;)

• Sookie85

Behöver tips/råd, hade ju ÄP igår och det blev 7 beftuktade ägg. Var öm i magen igår men idag är det värre. Min läkare sa att jag skulle höra av mig imorgon igen om det ej gått över. Hur länge hade ni ont efter? Jag är helt uppsvullen :( Jag har idag börjat äta pravidel, ngn som ätit det? ET på tisdag (om jag mår bättre sa de) har tokont nu och är så orolig...

• Sookie85

Sorry om jag tjatar men har fortfarande ont efter ÄP i torsdags, ringde jouren till min läkare idag men inget svar :( är uppblåst och magen är öm och stenhård, får som små kramper ibland, rädd att det inte blir ngt ET på tisdag :( tror ni mitt magont är normalt? Vill också börja ruva...

• Sookie85

Tack gör svaret merjama, jag var också på gränsen till överstimulerad, kunde du köra ditt ET som planerat eller fick dom liv att frysa och vänta?

Tror inte det ska vara ngn fara med att du jogga till bussen, man ska undvika hård träning som aerobics och långlöpning.

Lycka till imorgon lillatrollet85 :)

• Sookie85

Hur vet man hur många landstingsförsök man har? Har försökt letat på nätet men hittar inget, bor i Dalarna.

• Sookie85

Ni som gjort ET, gör detta ont? Är det morfin som gäller även då? Har fått för mig att det värsta är över? (ÄP) Idag mår magen bättre, men fortfarande svullen och öm, men Falun ringde idag och sa att det var normalt... Får se vad dom säger på tisdag när jag ska dit igen :)

• Sookie85

Bell13: okej, vad skönt. Idag mår magen bra så jag ser fram emot morgondagen :) det blev 7 befruktade så om det inte går vägen så har vi några till frysen :)

• Sookie85

Får veta imorgon hur många de kan frysa, de tog ut 11 ägg så det är inte så konstigt att man haft ont... Håller tummarna att det går vägen för dig denna gång Bell13 :)

• Sookie85

Då är man sjukskriven i 3 veckor, blev ingen ET då jag hade för mkt vätska i äggblåsorna, får ta sprutor mot blodpropp i 2 v istället... Allt känns skit, får vänta 1 mens innan vi kör igen :(

Svar på tråden Ivf mars 2014