• pco

Ivf mars 2014

Annelie: jag har blivit det engång men slapp faktiskt vätska i buken iaf.
    Jagblevuppsvälld så jag inte ens kunde sitta rakt upp för det gjorde så ont i äggstockarna o va så svullen, det kom ett par dagar innan äp och efter äp va jag så svullen att jag hade svårt att andas och blödde tre dagar efter äp men på fjärde dagen började allt lägga sig sakta men säkert så i ca 8 dagar och sen på dag 5 hade jag ET och blev gravid och då blir det värre igen om man redan är svullen så då va jag det till ca två dagar efter TD då mf kom.
    ..tänk på att hålla koll på hur mkt du kissar ifall det läcker till buken o inte kommer ut vanlig väg, det är jätte viktigt!

• pco

Ursch då! Fasiken det är inte kul. Ja det blir ju tyvärr värre vid grav. Men grattis till plusset :) och hoppas att det lägger sig snart.

• pco

Sarahberg: självklart, välkomnen :)

Anneliee: skönt att du mår bättre iaf :)

För mig gör äp ont! Som alla säger så är det väldigt individuellt. Trots morfin o allt så måste jag ta lustgas oxå o ven då emellan gör det otroligt ont,men alla är så gulliga :) o sen får ma lite frukost :) brukar va lite öm sen bara efteråt förutom nu det senaste då jag låg i sängen i 3 dagar. ...
    Det kommer gå kanon på äp på torsdag o va inte rädd för att säga till om du behöver mer smärtlindring :)

• pco

Sooki: jag har själv haft så, ca 4 dagar så svullen att jag haft svårt att andas, blödigt mkt och knappt tagit mig ur sängen. Så länge man ej får vätska I buken är det ingenfara. .. Håll koll på hur mkt du kissar och blur det värre, åk in! O dricker du mkt ointe kissar som du brukar ska du oxå åka in då vätskan hamnar i buken... Men om man vilar o ute anstränger sig så brukar det inte vara någon fara :)

• pco

Neej va tråkigt lillatrollet :( .. Gråt ut, o ta sedan nya tag och kon igen :) jag vet att det inte är lätt!

Vill bara säga oxå tjejer att jag skulle ha börjat i fredags men kände mig inte redo så på tisdag kör jag igång med provera o sen sprutorna.. Förresten brukar ni ha orgalutranen i kylen eller ej?
    Känner mig mindre o minde peppad inför Ivf faktiskt o är mer nyfiken o peppad på adoption faktiskt. Känner mig typ snart färdig med detta men har ju två försök kvar som är betalt så det är väl bara o köra. Hur känner ni andra?

• pco

Nej då, jag får oxå en liten bulle ibland efteråt., men jag undrar, tar du inte sprutornas magen? Till mig har de alltid sagt att jag måste det?! Att man tar runt naveln.. Varannan höger o varannan vänster och går som klockan iprincip?

• pco

Jahaa okej :) tänkte bara kolla så det inte blir fel,men dåså :) har de sagt det så!

• pco

Sookie: jag har haft såååå jätte jobbigt under mina äp men ET känns inte ens, man behöver inget morfin elr så, kanske en bedövnings spruta i underlivet men i övrigt inget alls, det är lätt o fort över o känns inte ens :D

• pco

Neej ursch limalie jag vet hur det är :/ ta dig tid att vara ledsen för att sen orka kämpa vidare.massa kramar

• pco

Tjejer ge inte upp!! Gråt ut o kom tillbaka. Jag kämpar vidare nu för 5gången så jag vet hur det är att misslyckas gång på gång på gång!

Svar på tråden Ivf mars 2014