• lillatrollet85

Ivf mars 2014

Elinmariaregina skrev 2014-03-21 16:00:34 följande:
    Ok, men du gjorde alltså två ultraljud? Hur länge sprutade du sammanlagt då? Vi har ÄP på onsdag :)

Jag sprutade 13 dagar. Har lång cykel..
  • lillatrollet85
    santa86 skrev 2014-03-22 15:29:29 följande:
    Nu har jag följt med här ett tag och hoppas att jag kan vara med här.. :) Hagbohm min sambo har varit i IVF karusellen ett tag. Vi har haft ett mf, ett frys utan resultat, en avbruten behandling pga att vi inte lyckades med befruktning av ägg.. Så nu igår så var vi och satte in ett jätte fint tre dagars ägg :) så nu håller vi tummarna att de ska hända bra saker :)

Lycka till!! Håller tummarna!!

Satte in idag! Så nu börjar den eviga väntan.. när hae du testdag?
  • lillatrollet85
    santa86 skrev 2014-03-22 23:43:12 följande:
    Tack lillatrollet.. Vad spännande då är vi väldigt nära varandra :) jag har testdag 8april :/ lång väntan.. När har du testdag?

Har den 6april.. känns som en evighet dit.. känner hur de spänner i magen.. nåt jag inte känt de två tidigare gångerna.. jaja.. hoppas nu dessa två veckor går fort.. och att ett av äggen fäster!
  • lillatrollet85
    Bell13 skrev 2014-03-25 12:31:33 följande:
    Jag hoppar med här. Vårt tredje ivfförsök nu. Första blev inget, andra gravid men missfall v 11 och nu har jag fått plus idag på ruvardag 10

Grattis!!Håller tummarna att de håller sig nu!!

Är med på tredje ivf. Å ruvardag 3.. tiden går såå sakta.
  • lillatrollet85
    santa86 skrev 2014-03-26 08:26:12 följande:
    Grattis till er som har plusat :)) sååå kul:)

Här sitter man på RD 5 :) än så länge känner jag ingenting, ibland känner jag att de spänner till lite... Men försöker verkligen att inte känna efter förmycke..

Lillatrollet: hur känner du dig?

De känns som att man inte rikligt kan bete sig normalt när man ruvar.. Jag vet att den ligger där och tar de så lugnt som möjligt, men vill ju inte att den ska fara ut :P igår när jag gick till jobbet så gick jag så försiktigt precis som om jag bar på ett porslins ägg, hihi.. Är de bara jag som är så?! :P

Känner som du.. man är såå försiktig i minsta rörelse.. dagarna går sååå segt.. hur ska jag födriva dem???!!

Vilar mycket.. men känner mig rastlös då..

Vågar inte känna efter förmycket.. men såå svårt å låta bli. Hoppas ju såå att detta vill ta sig nu.. 2 små inne då borde ju chansen vara större att ett av de fastnar?! Visst?!
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-26 10:35:20 följande:
    Hej! Är nu påväg hem från äggplock. Själva ingreppet gick bra, gjorde inte så ont som jag trodde. Dock fick vi "bara" två ägg så jag är lite besviken och nervös just nu :/

Skönt att de gick bra!! Hur mår du nu?

Håller tummarna att båda blir befruktade och att de är era guldägg!!
  • lillatrollet85
    Sookie85 skrev 2014-03-26 20:21:32 följande:
    Hur många dagar fick ni ta sprutor innan det är dags för den sista sprutan?

13 dagar hade jag.. men har lååång cykel med..

Håller tummar för att de ser bra ut imon!
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 12:09:19 följande:
    Jag hade ju helst velat gjort det korta men det verkar inte ens komma upp på förslag utan sköterskan sa att jag skulle börja ta lutinus ändå tre gånger per dag och spraya synarela som jag gjorde innan och sen ta ett Blodprov efter påsk, men då får jag ju spraya jättelänge har jag sett nu... Va liksom inte rikigt med då hon förklarade heller, var så himla ledsen och besviken... Har någon av er varit sjukskriven pga detta, jag känner mig helt slut psykiskt plus att jag är förskollärare, det känns inte så lockande att jobba mitt i allt...

Jobbar med inom barnomsorgen.. jag har fått vart hemma å vilat upp mig en vecka efter varje omgång. Hade inte fixat jobba...

Min första gång spraya jag med huuur länge som helst innan de blev dags för blodprov.

Massa kramar!!
  • lillatrollet85

Liamae... vet hur de känns. Mitt tredje plock va inte såå hemskt som första men inte heller så smärtfritt som andra.. men hoppas de betyder tur.

Skönt med bättre skörd!! Hoppas vi dom myser till de ordentligt nu innan insättning!

Sookie85

En cykel har jag fått haft mellan, så man har en "riktig" mens mellan. Sen beror de på hur de har de med tider på sjukhuset..

Svar på tråden Ivf mars 2014