• lillatrollet85

Ivf mars 2014

Elinmariaregina skrev 2014-03-27 16:41:33 följande:
    Tack alla ni är bäst!! Har varit en tung dag och jag vet de som har gått igenom mer eller värre saker men det blev ett rejält bakslag. Trodde iaf att vi skulle få en återföring, det är mycket som ska till innan det går hela vägen men nu hoppas vi på nästa försök... Har bara svårt att se hur jag ska orka ta mig igenom vardagen i en månad till nu...

ta en dag i taget! OCH tillåt dig att gråta skrika gapa, få ut känslorna, stäng inte in dom inom dig! låt de ta den tid de tar! påskynda inte bearbetningen..

kan jag kan du! jag håller på dig! vill du skriva av dig får du gärna mejla mig här.

• lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-28 09:53:15 följande:
    Nu mår jag lite bättre efter att ha pratat med Staffan på ivfkliniken. Han sa att han själv blev förvånad över att de hittade så få ägg, för tydligen har jag ett väldigt bra amh-värde så han var nästan beredd att sänka dosen först men när han såg att de var få äggblåsor vid ultraljudet så gjorde han inte det... Det var också därför jag fick börja med så låg dos till en början för att han var rädd att överstimulerad mig. Nu undrar jag om de kommer att köra icsi nästa gång, även om min mans spermaprov ser bra ut? Eftersom de inte lyckades befrukta själva denna gång, hur tror ni de gör?

har ni fått nåt svar på HUR många spermier han har? här gör dom inte isci om inte kvaliten är kass...

skönt å höra att de känns lite bättre! får se första gången nu som ett test för kroppen. fick du nåt besked om nästa start? kram 

• lillatrollet85

Ruvardag 8... vågar inte analysera och spekulera.. från stort hopp till att sedan brottas med att de kanske inte går vägen. vill bara vrida fram tiden tills nästa söndag. vill veta NU! De jag känt/känner intalar jag mig beror endast på lutinus.

har era bröst förändrats nåt? mina spänner å har sig o vårtorna står rakt ut. men i morse är de lixom fnasigt på vårtgårdarna?! vad är de? har nu smörjt med barnzink och hoppas de hjälper. gör inte ont eller så.

• lillatrollet85
    Mandelmumsa skrev 2014-03-30 13:17:21 följande:
    Jag har himla ont i brösten på natten och på morgonen när jag ska vända mig och när jag ska gå upp. På dagen känner jag mig bara lite öm. Är det någon som vet varför det gör så särskilt ont på natten när man ligger ner?

Jag bor i mina sportbh's... de underlättar lite...
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-04-02 11:32:02 följande:
    Hur många är vi i tråden som ruvar nu förresten? Svårt att hålla koll. Och vilken ruvardag?

Jag är på RD4.

RD 11 och de flesta biverkningar har trappats av.. man slits mellan hopp å förtvivlan hela tiden...
  • lillatrollet85
    Sookie85 skrev 2014-04-03 12:57:04 följande:
    Då var ÄP gjort, gjorde inte så ont, det var mest obehagligt men morfinet hjälpte :) 11 ägg plockade dom ut, de ringer imorgon med mer info om hur befruktningen gick och när jag ska komma tillbaka (håller tummarna att allt går bra). Nu ska jag vila och bli bortskämd av min sambo ;)

Härligt å höra! Bra skörd! Ja vila nu ordentligt!
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-04-11 16:48:59 följande:
    Går inte riktigt att fatta att det här är andra gången vi misslyckas. Förstår inte hur jag ska orka igen o igen o igen.

Vet precis hur du känner... vi måste nu fundera på hur vi ska gå vidare och vilken privat klinik vi ska vända oss till.. men just nu känner jag bara tomhet å är orkeslös.. kommer de nånsin ens å funka?! Ska man våga igen.. det tar så jävla styggt på både kropp å knopp..

Massa Styrke kramar
  • lillatrollet85

Kom igen tjejer!! Vi ska fixa detta!!! Denna veckan har vart lite svajig. Men har tillåtit det.. jag/vi har rätt att få ut våran besvikelse ilska gråt. Låt det komma... skriv av er här.. kramas med mannen... gråt ännu mer.. håll inget inne.. styrkekramar till oss alla!!

• lillatrollet85
    Bell13 skrev 2014-04-17 07:54:14 följande:
    En fråga till er som tar lutinus. Vad har ni för biverkningar om ni har biverkningar? Jag blir väldigt illamående ca 2 h efter jag tagit lutinus och det blev så här sedan i fredags förra veckan. Innan dess har jag inte känt av det förutom ömma bröst som kom på ruvardag 7. Hcg ger ju illamående och progesteron ger ett svajigt humör enligt FASS' och netdoktor där jag läst.

Jag hade ömma bröst, illamående, fick sprickor i underlivet, huvudvärk, trött, ökade flytningar mm... läste bipacksedeln först då jag upptäckte sprickorna.. och de va en jäkla massa symptom..
  • lillatrollet85

Mm.. kände som du.. ångrade att jag tog sista å tredje försöket så tätt inpå andra. Dumt.. men men.. gjort e gjort...

liamae skrev 2014-04-27 08:01:19 följande:
    Ni som gjort flera ivf:er, hur länge har ni väntat mellan? Efter mitt första misslyckande fick jag ju "ivf-mensen" o sen vanlig mens (efter 6 veckor, så sen) o sen spraystart dag 21 o "spraymens" innan sprutstart. Funderar på försök nummer tre nu. Om det ska hinnas innan sommaren så blir det en kort metod den här gången, dvs "ivf-mens", vanlig mens o så sprutstart dag 3. Uppehållet blir alltså kortare än mellan ivf1 och ivf2. Är det dumt? Behöver kroppen mer tid att återhämta sig? Vad har ni för erfarenheter? Svårt när man längtar så himla mycket.

• lillatrollet85
    pco skrev 2014-05-07 18:11:14 följande:
    Hej tjejer! Gjort äp idag. Hade 22 stora äggblåsor som punkterades varav 16st innehöll ägg. Så förhoppningsvis blir D ET påmåndag med blastis :)

Grattis till bra skörd! Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Ivf mars 2014