Ivf mars 2014
Men wow vilket bra resultat! Måste kännas riktigt skönt med alla backuper! Och att det blev en återföring idag förstås. Hur mår du nu då?
Hur går det för er allihopa? Jag har börjat med sprutorna nu, har redan börjat kännas i äggstockarna efter bara två dagar.
Elin, hur känns det hos dig? Tina och johansson, hur har det gått med ÄP/FET?
lillatrollet, okej, jag förstår. Jo, jag känner lite samma sak. Man vågar inte riktigt hoppas när man har misslyckanden bakom sig men samtidigt är ju hoppet det enda som får en att orka igenom allt. Måtte det gå väl den här gången!
Johansson, vad kul! Håller tummarna! Första gången fick vi frågan om vi ville ha tillbaka två om inget av embryona hade bra kvalitet. Jag blev helt ställd o var tvungen att gå hem o tänka men nu är det helt självklart att vi vill det! Jag skulle för min egen del gärna ta en tvillinggraviditet om det skulle bli så, det enda man är orolig för är i så fall barnens hälsa. Fascinerande hur en sån här process ändrar ens tänk!
Sandi, jag tar också Gonal-F. Sprutan är lätt att ta, det gör bara lite ont ibland tycker jag men det är verkligen en jämförelsevis snäll spruta. Jag mår rätt okej, det spänner o drar o känns lite som mensvärk i äggstockarna o ibland mår jag lite illa. Det är lite obekvämt med de stora äggstockarna ibland.
Jag tycker också att det är konstigt att de bara går på blödningen som nedregleringskoll. Jag har blött utan att vara nedreglerad den här gången. Där vi går gör de en samlad bedömning av östrogennivå (blodprov), äggstockarnas utseende och slemhinnans tjockek (den ska vara tunn. Blödning = oftast tunn slemhinna)