Ivf mars 2014
Limae: tack, du är oxå stark :) menjag vet att man inte känner så när man precis misslyckat men man återhämtar sig och finner extra kraft tillslut :) 
Tjejer, vi fixar detta! Detta är vårt år, även om det inte känns så just nu.
Limae: tack, du är oxå stark :) menjag vet att man inte känner så när man precis misslyckat men man återhämtar sig och finner extra kraft tillslut :) 
Tjejer, vi fixar detta! Detta är vårt år, även om det inte känns så just nu.
Hej tjejer! Nu är jag tillbaka, har väntat in mensen o laddat om lite. Har dragit ut lite på denna karusell då jag känt att även fast man är van så är man så nervös för man vet vad som komma skall, och rädslan och känslan för att misslyckas det hoppar jag gärna över men det går inte tyvärr. Börjar med sprutorna ikväll nu med menopur igen o sen på tisdag lägger jag även till orgalutran oxå o kör pararellt. Vul på ons o eventuellt äp nästa helg. 
Hur går det för er tjejer? Såg att nån fått plus på Stickan :) grattis .. Och att någon fått minus :/ ursch, jag vet hur det känns och på nåt sätt så klarar vi av att fortsätta, vi är starka!
Det är ingenfara, tog precis oxå menopuren, första spruta. Men jag jobbar med det varje dag oxå., det blir vacum i sprutan. Stick ner nålen helt genom den gråa plasten.
Vänd sedan allt upp och ner ( ingenting åker ut) dra upp nästan allt i sprutan ( pga vaccumet då det blir trögt och det åker tillbaka av sig själv kan det bli för lite. Efter du har dragit upp nästan allt ( håll fortfarande upp och ned) spruta sakta tillbaka i flaskan till önskad mängd. Vänd sedan allt tillbaka INNAN du drar ut sprutan, allt låt den sitta kvar tills du vänt den ( inget åker tillbaka) dra sedan ut den för andvändning :) .. Detgör inte så mkt om det inte är så stora bubblor men helst inga alls och det blir det inte heller om du gör som jag skrev :) ett litet tips bara :)
Jag undrar oxå, efter du blandat detta nu, har du blandningen i kylen elr utanför? Det ska ju vara svalt men ej så det fryser men heller inte varmare än 28 grader o jag funderar på om det blir D på dagen då solen ligger på? Jag har alltid haft i kylen de andra 3 gångerna men blev lite osäker då det är så varmt på dagen.
Masskamp blir det alltid men man ska undvika de men oftast så räknas lite bort pga att det kan sitta i nålen elr i vätskan pga bubblor men som sagt vänd på allt o dra upp tills det tröga försvunnit så kan du dra ner dit du vill sen utan nån alls för vänder man på den går allt direkt i sprutan annars gör sprutan bubblorna typ hur jag nu ska förklara hehe... 
Okej ja du har säkert rätt min man tyckte oxå det men jag har alltid haft i kylen o tar it. En stund innan användning tror inte det spelar så stor roll bara det inte fryser elr överhett är det nog lugnt :) du gör inget fel :) 
Wiii vi börjar nu då på samma dag :) när har du vul o äp? På tisdag ska jag även lägga till orgalutranen oxå. Hur mkt meno tar du?
Elin: nej detta är mitt 5:te hehe.. Jag tar 187,5 nu o kommer antagligen få sänka sen nästa v. .. Okej men dåså :) det gör inget om det blir lite så ibland :) gött, snart dax för äp :) härligt!
På SU skulle först det blöda ut o sen få en vanlig mens emellan men nu på ca så vi kört på och det har funkat liks bra (eller dåligt haha) nä men inte om faktiskt lite bättre då jag fått plus på Stickan de 3 senaste försöken men ja sen har det gått som det gjort. Men aa fysiskt tror jag inte det gör nåt men kanske psykiskt, att verkligen samla kraft o energi, sist hade vi uppehåll i ca 6mån men annars om ni orkar då kör på, det är inget o vänta på. Känn efter hur ni mår.
Jappjaghar fått det två gånger :)
Nej aldrig fått avboka. Att få blastis tillbakaörder bästa man kan få faktiskt för då. Har den överlevt det mest kritiska Lixom och är redan uppe i en celldelning på 100 celler :) vart gravidbåda gångerna då men tyvärr slutat i mf men det talar för en graviditet :) lycka till
Nej, ET går på 15min o känns inte ens. ( jag är jätte känslig annars)
Okej både på SU och CA har de sagt, lev som vanligt och dessutom innan tar crinone måste man föra på sig för att innehållet ska utsöndras. O det är ju som 'vanliga' människor som blir gravida lixom. Men man gör som man känner för själv :)
Hej tjejer! Gjort äp idag. Hade 22 stora äggblåsor som punkterades varav 16st innehöll ägg. Så förhoppningsvis blir D ET påmåndag med blastis :)
Zinnia: ja det kändes bra, dock pratade jag med de nu på morgonen och endast 7st är kvar änsålänge så aa vad som helst kan ju hända över helgen nu innan ET, är super nervös och ändå har man vart med om det 4 gånger tidigare :/ gaaah! Jag blir galen. 
Hur går det för dig? Och för er andra?
Jag har aldrig vart öm om brösten. Jag har som sagt vart gravid 3 gånger o aa som sluta i mf men innan det har jag haft olika grejer men aldrig ont i brösten o aldrig illamående .. 
Första gången : mensvärk, tjocka flytningar
Andra gången: mensvärk, molande värk i tjejmagen, tjocka flytningar
Tredjegången: mensvärk, tjocka flytningar, yrselattacker
Jag håller alla tummar o tår för dig. Mensvärk är en bra grej förhoppningsvis :) men det är ett av symptomen :)
Nu är ET gjort. Fick tillbaka en fin liten blastis och fick även blastis till frysen. 4st ska odlas ännu mer. :)
Ursch såå tråkigt :( vet hur det känns. 
Jag känner mig inte så glad här heller. Är bara på rd 4 ju, dock med blastis och därmed håller nog den på att komma ut då jag va på toa förut och det kom ut en genomskinlig klump med crinonet :(  (ursäkta beskrivningen)
Hur går det tjejer?
Tyvärr inte, endast 1 till frysen men bättre än inget iaf :) har TD på fredag, åh är så nervös nu att mensen ska dyka upp! 
Härligt att kubtestet såg bra ut :)