• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Dock har jag läst lite på nätet och där står det att menopur kan ge färre ägg men med bättre kvalité?! Kan detta stämma? Någon som vet?

• Fläderpärlan

Jag är jätteroligt att jag inte är nedreglerad, se symptom som värmevallningar, vag huvudvärk ibland, torra slämhinnor, ökad vikt (?) och nedstämdhet. Men min mens var inte som en vanlig mens, den varade endast i tre dagar och jag behövde bara använda trosskydd alltså inte så riklig som min vanliga mens. Hur har er spraymens varit? Usch är jätterolig och kan inte tänka på annat, jag vill ju sätta igång och spruta nästa vecka!!!

• Fläderpärlan
    Elinmariaregina skrev 2014-03-05 02:32:55 följande:
    Börjar du också känna av sprayen mer nu än i början? Nu sover jag mer oroligt, får svettattacker på nätterna, huvudvärk och trötthet! De första två veckorna kände jag nästan ingenting utan det är nu det har kommit. Är nu nervös över att jag inte är nedreglerad, usch denna väntan blandad med oro hela tiden, det är det värsta!

Vad tråkigt men vi håller tummarna för att det ska gå vägen ändå!! Jag ska ju spruta menopur det gör inte du va? Jag tror jag ska börja ganska lågt typ med 112,5 enheter hur mycket det är säger mig inte så mycket men jag vet att de först tänkte ge mig 150 men efter Gynultraljudet där de mätte mina äggstockarna sänkte de dosen... Men det beror alltså också på hur bra man svara på sprutorna, jag tänkte varför man inte hellre börjar lågt för att sedan öka för att slippa överstimulering, men och andra sidan de vet ju vad de gör på ivf-kliniken så man ska väl försöka att inte tänka på det så mycket själv...
  • Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-06 11:21:56 följande:
    Åh, jobbigt med så många blåsor! Jag hade ju ca 30 så I know the feeling. Bara att stå ut. Med så många blåsor borde du ju få många ägg också så det får vi hålla tummarna för. :) Hoppas på bra besked o att du får tillbaka ett embryo sen när det är dags. Kanske får du också surfa en dag för att få ner östradiolvärdet innan ÄP. Elin, min spraymens var också kortare o mindre än vanligt, tror inte det spelar så stor roll bara man blöder. Lycka till på måndag! Min tid blev flyttad till imorrn för jag orkar inte med att hålla på att spraya längre än nödvändigt (om jag nu är nedreglerad, det får vi se imorrn).

Åh så sjukt skönt för dig!! Lycka till imorgon!! Jag hoppas att vi är nedreglerad tros sparsam/kortare mens, läser om alla som har normal mens men något längre dock så jag blir så himla orolig bara :/
  • Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-07 13:30:38 följande:
    Fan också. Högt östradiol så måste fortsätta spraya (med höjd dos) till onsdag. Intressant att se hur dåligt jag kommer att må då, är ju redan helt sänkt. Mycket värre den här gången än förra ivfen.

Nej så tråkigt :( men du, hur länge har du sprayat? Jag sprayar i tre veckor, har du också gjort det?
  • Fläderpärlan
    liamae skrev 2014-03-10 16:28:24 följande:
    Elin, hur har det gått idag? Lycka till imorrn Anneliiee! Hur känner du dig?

Jo det gick bra, allt såg bra ut och jag börjar spruta i övermorgon :) fortsätter dock med halvdos synarela morgon och kväll. Ska lämna Blodprov på måndag nästa vecka och sedan blir det ett ultraljud några dagar senare. Hur går det för dig?
  • Fläderpärlan
    Anneliiee skrev 2014-03-11 12:44:24 följande:
    Ni är äp klart. Aldrig varit så nervös, men fick lugnande innan, dock tyckte jag inte den hjälpte så mkt förutom att jag vart lite små yr. Väl inne i rummet fick jag morfin så vart lagom yrslig. Det som var värst var lokalbedövningen då rann tårarna. Sen gick de hyfsat bra, gjorde lite ont och spände när hon sög ut.:) men hade en toppen sköterska vid min sida som gjorde det lite bättre och överläkaren var snabb och bra också. 15 ägg fick dom här också. :) hoppas nu de blir några befruktade och att jag inte blir allt för dålig så jag får något tillbaka på torsdag. :)

Åh så härligt grattis! Jag börjar också bli nervös inför ÄP, vissa har ju superont! Nu har inte riktigt hängt med på din resa men vad har du sprayat och hur länge? :) Limae jag håller tummarna för dig och va skönt att det börja avta, själv börjar jag må riktigt dåligt av nässprayet hoppas det minskar då jag halverar dosen!
  • Fläderpärlan

Shiit nu har jag tagit första sprutan och gissa om jag var nervös och jag är inte ett dugg spruträdd annars?! Mest rädd för att blanda och ifall jag inte skulle få i mig rätt antal enheter... Hur gör ni med luftbubblorna, mannen var bättre på att dra upp dosen än vad jag var, lyckades få dit en luftbubbla hur jag än bar mig åt :/ jag sprutar menopur 1200 iu, någon mer? Limae har du fått några nya positiva besked ännu?

Svar på tråden Ivf mars 2014