• Anneliiee

Ivf mars 2014

Då har man vart på kontroll på RMC för femtielfte gången. :/ Är jättesvullen och det spänner och värker massor, det hugger och sticker om vartannat.
    Läkaren jag hade idag är jag tyvärr inte speciellt förtjust i, då hon är lite okänslig eller hur man ska kallat. Hon sa dessutom att det var för tidigt att ta gravtest nu och att man inte kan lita på vad det blir. Och på VUL så kunde hon inte se några tecken på någon graviditet. Och sen så sitter ju ovitrell i, i ca 14 dagar enligt vad hon sa. Hade mer vätska i buken än sist då det bara var pytte lite. Och ena äggstocken var nu lite större.
    Detta kändes som ett rejält bakslag av någon anledning och vart väldigt nedstämd efter detta besök. Tog även lite prover som jag får svar på i morgon.

Vet ju egentligen att man kanske inte kan lita på vad ett test säger nu, men ändå så kändes det bra och jag hoppas, nu vet jag inte längre. Vågar inte hoppas på något. Vill bara att detta ska lägga sig nu och att man ska kunna få må någorlunda bra.

• Anneliiee

När vi hade gjort äggplocket skulle vi va kvar 1-2 timmar på kliniken. Innan vi fick gå hem fick vi en lapp där det stod hur många dom hade fått ut. Pratade även om det muntligt. Informationen vi fick var att om inget blir befruktad så skulle dom redan ringa på eftermiddagen. Gjorde äggplock vid 10.30 ungefär och fick åka hem 12,12.30. Om dom inte hade ringt skulle vi va på kliniken två dagar efter på eftermiddagen. Då jag hade tecken på överstimulering skulle vi va där en halvtimme innan ungefär för att vul så att jag inte samlat på mig vätska och det hade jag inte så vi kunde gå vidare med et. Innan så fick vi papper på hur många som hade befruktats och som hade klarat sig och hur många vi fick till frysen. Sen var det dags för återföring.

Men det är olika från klinik till klinik vilken dag dom återför verkar det som vissa har 2 dagar andra, 3,4,5 verkar det som.

• Anneliiee

Nu ringde läkaren från rmc. Och enligt proverna är jag gravid. :) Och om jag fattade henne rätt så kan man lita på blodprovet även att det är tidigt.:)

Sen hade jag lite högt östriol värde om jag hörde rätt. Vad innebär det egentligen? Så att jag mår som jag gör med ballongmage och värk är för vätskan och förstorad äggstock och som tilltar när man blir gravid.
    Inatt har det varit överjävligt, inte kunnat vända mig förrän det hugger till och värker och i morse började jag må jätte illa när jag gick upp. Mår fortfarande illa till och från.

Ska tillbaka för kontroll igen på torsdag får vi se vad som sägs.

• Anneliiee

Elinmariaregina: håller tummarna för dig att båda blir befruktade :)..

Stephanie1: hur många ägg fick dom ut? Jag var också inställd på att det inte skulle funka, just för att skydda mig själv mot besvikelsen som skulle uppstå om jag hoppades för mycket. Men det funka på första försöket. :) så är gravid, dock med en överstimulering på köpet..

Vad är det för tabletter du tar?

• Anneliiee

Stephanie1: Nej det är nog ganska normalt. :) så tror du kan vars lugn. Har inte riktigt smällt det och som läget är nu har jag lite svårt att glädjas ordentligt, dels för att jag inte mår bra men det känns overkligt också. :) med lutinus behöver du inte ligga ner efteråt, fick jag veta på kliniken.

• Anneliiee

Liamae: ja det fick jag. Första ska du ta på kvällen samma dag som äggplock sen tre gånger om dagen, morgon, middag och kväll, fram till testdag tror jag. Ja lutinus är nog bättre då man inte behöver ligga ner. :)

• Anneliiee

Vet inte vilka tider. Jag kör lite olika, allt mellan 7-9 på morgonen sen runt 14 och typ mellan 20 och 21. :) inte så farligt, men lite, kan kännas som att det rinner ut emellanåt, så trosskydd går åt i mängder. :)

• Anneliiee

Liamae: va skönt med fler ägg. :)hoppas vi att det blir några befruktade och att det går vägen denna gång. :)

Elinmariaregina: beklagar. :( hoppas att det blir bättre nästa gång.

Själv verkar dom inte kunna göra något åt min överstimulering. Då proverna är bra och inte så pass mkt vätska i buken. Äggstockarna är förstorade runt 7, 8 cm. Konstant värk, förutom när jag ligger i soffan då är det lite bättre. Illamående från morgon till kväll. Ska tillbaka i morgon för nya prover får vi se. Det är bara försöka att härda ut.

• Anneliiee

Efter kontroll idag så har jag mer vätska i buken och äggstockarna har blivit lite större. Väntar just nu på provsvar, blir eventuellt inlagd. Hoppas nästan på det nu då det har blivit mycket värre sen igår bara..

• Anneliiee

Ni som blivit överstimulerade med rejält uppsvälld mage och förstorade äggstockar när började det att lägga sig? Magen är så uppsvälld och hård nu så det ser ut som jag skulle va i 6 månaden eller liknande.

Svar på tråden Ivf mars 2014