• Anneliiee

Ivf mars 2014

Tack pco för att du delade med dig. Vart väldigt uppsvälld redan två dagar efter et, sen la det sig lite efter 4-5 dagar för att ta fart igen. Men det är för att jag vart gravid. Är inlagd nu så dom håller koll på det mesta nu. Har jobbigt med illamående, värk och svårt att äta, då jag direkt får både ont och mår illa och magen svullnar ännu mer.

• Anneliiee

Elinmariaregina: tänker på dig, förstår strider är tungt och jobbigt för dig. Klart det är ok att va hemma om man inte mår bra psykiskt. Viktigt att du får tid att smälta detta för att hitta nya krafter och tag. Ger dig en extra omtanke och en kram.

• Anneliiee

Äntligen får jag åka hem idag från sjukan. :) proverna är dock inte helt ok. Hormonvärdet lite högt fortfarande och lite lite protein. Sen va äggstockarna lite förstorade och lite mer vätska. Men behövde inte va kvar iaf. Nu måste jag bara äta mer protein och salt och sen tillbaka på fredag för nya prover.

• Anneliiee

Äntligen får jag åka hem idag från sjukan. :) proverna är dock inte helt ok. Hormonvärdet lite högt fortfarande och lite lite protein. Sen va äggstockarna lite förstorade och lite mer vätska. Men behövde inte va kvar iaf. Nu måste jag bara äta mer protein och salt och sen tillbaka på fredag för nya prover.

• Anneliiee

Ja verkligen nu ska jag äta massa ägg med en massa salt på och dricka mycket. :) ska bli så skönt nu faktiskt.

• Anneliiee

Ja verkligen nu ska jag äta massa ägg med en massa salt på och dricka mycket. :) ska bli så skönt nu faktiskt.

• Anneliiee

Jag har börjat med innohep sprutor mot blodproppar. Läste bipacksedeln igår och de står då att dessa innehåller bensylalkohol och detta koncenveringsmedel ska inte användas under graviditet. Och att man då ska ta sprutor som inte innehåller de. Vart lite fundersam då vad detta kan innebära?

• Anneliiee

Liamae: ja jag reagerade på det när jag läste, har märkt av att jag är extra noga med att kolla nu med. Likadant reagerade jag på att jag fick diklofenak mot illamående på sjukhuset och när jag läste om de så står det att man inte ska ta de det under dom första 6 månaderna. Om inte läkare säger de. Men ändå. Känns lite märkligt. Men fråga dom gärna, vore intressant att veta vad svarar. Usch då hoppas du slipper ifrån det detta gång.

• Anneliiee

Nu börjar senig väldigt sakta men säkert vända åt det bättre. :) idag var värdena bättre, levervärdet var bättre, östradiol värdet hade gått ner från 25000 till 21000 sen i onsdags och proteinvärdet och allt de låg på normalt igen. :) fortfarande förstorade äggstockar men det kommer nog att va så fram till minst v.12. Och fortfarande vätska i buken. Men som som sagt skönt nu att proverna var bättre. :)

• Anneliiee

Liamae: skönt att det såg bra ut och att hormonvärdet inte va lika högt som sist. Jo av den anledningen vill man att de ska dra igång konstigt nog. :) har idag konstaterar att jag inte ha några kläder som passar mig längre så nu får jag låna min sambos tröjor. :)

• Anneliiee

En liten fundering kring innohep, någon som vet om det är vanligt att det blir som knölar vid injektionsstället och väldigt ömt? Tar i låret och det gör sjukt ont och det blöder lite efter sticket och idag sippra det ut en liten droppe av vätskan med men det är väl ingen fara?

• Anneliiee

Anledningen till att jag inte tar i magen är för att jag är så svullen och har svårt att få tag i något där pga. min överstimulering. Och till mig sa dom att det går lika bra att ta i låret.

• Anneliiee

Sookie85: nej vad tråkigt. :( det blir ju tyvärr värre om man blir gravid och särskilt om man redan har en massa vätska. Kramar om

• Anneliiee

Liamae: nej men fy vad tråkigt.. :( ledsen för er skull.. Skickar dig en stor kram.

• Anneliiee

Elinmariaregina: kände typ likadant att det sved eller brände till lite ibland tror de beror på lutinus för upphörde när jag sluta me dom.

Svar på tråden Ivf mars 2014