Hej alla nya :)
I morgon är det dags för ultraljud för mig med.. hoppas de ser en eller ett par mogna äggblåsor (och inte för många) Jag har iofs för mig att läkaren sa att det är svårt att bli överstimulerad på enkel dos (jag har ju egen ägglossning också) - hoppas bara jag stimuleras :P Men jag ska bara på ultraljud första gången, för att se om dosen är ok för mig. Tror nämligen också att man gör VUL så att man inte går omkring och tar en massa medicin som inte ens funkar för den är för lågt doserad för att man ska få ägglossning. Vissa ska ju reagera bra på en enkeldos, andra behöver dubbel eller trippel.
Vi har inga barn sen tidigare, och har försökt sen april/maj 2012 (oförklarligt barnlösa).
Mytime: PCO/PCOS är polycystiskt ovariesyndrom, dvs cystor på äggstockarna. Det är ofta kvinnor med PCOS som äter Pergotime, för det leder ofta (alltid?) till utebliven ägglossning.
Johannaav: Eftersom spermier kan leva upp till 5 dagar i rätt ”omgivning” så är det nog inte kört, även om chansen kanske minskar med varje dag... men sen kanske ägglossningen inte blir av förrän efter han kommit hem!