• Sopcav

Pergotime

Hej, Känns bra att följa andra som är i samma sits. Jag kommer börja ta min första kur av Pergotime imorgon och har den 5 mars tid för VUL. Jag har hört att många fått bieffekter av tabletterna men det får man höra om alla tabletter så jag hoppas på det bästa gällande bieffekter och graviditet.

• Sopcav

Vi funderar också på att strunta i sexförbudet men är lite osäker kring det på grund av överstimulering. Om oturen är framme kan fler är två ägg bli befruktade vilket innebär att det skulle innebära en riskgraviditet. Jag vet inte om jag vågar riskera missfall eller att barnen inte blir friska. Men jag vill även tillägga att jag är fantastiskt glad, idag är det nämligen första dagen på kuren med pergotime!

• Sopcav

Det är även PCOS som spökar för oss och hoppas på att det ska fungera med lite hjälp. Jag känner själv att det inte hade varit några problem med tvillingar, kanske inte heller något problem med trillingar. Men är rädd för komplikationer som kan komma med flerbarnsfödsel. Jag har bara känt vissa bieffekter i att jag kan vara lite mer känslig i humöret och har haft lite ont i magen. Men det tar jag så gärna det fungerar, inga problem :)

D
  • Sopcav

Vi har försökt sen november-december 2012. Kanske inte är så lång tid men det känns med tanke på väntan. Väntar förhoppningsfullt till den 5 mars då vi ska se om det finns några ägg. Hur länge har ni andra försökt?

• Sopcav

Vad roligt att höra att det går framåt! Själv skulle jag på ultraljud imorgon men har fått förhinder och kan inte åka på ultraljudet. Känns fruktansvärt att ha väntat så länge och dagen innan "ramla på målsnöret". Men jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er andra. Känner att det skulle ge en lite hopp om att fet kanske går bra för oss i framtiden. När jag ringde och avbokade tiden sa sköterskan att man tar kuren varannan vecka. Vet ni vad det beror på?

• Sopcav

Oj, jag skulle ju ha skrivit varannan månad. Sköterskan sa att kuren endast kan tas varannan månad. Kan tycka att det verkar konstigt men är inte någon medicinskexpert. Jag hoppas att ni alla mår bra och inte har allt för svajigt humör. Jag är tydligen inte att leka med. Vet inte om det beror på hormoner eller på grund av otålighet och förväntan.

• Sopcav

Mytime: hoppas att det är tidiga tecken!! :) Jag har en liten fråga eftersom jag inte hade möjlighet att gå på ultraljudet. Efter att man tagit pergo och varit på UL, när är ägglossningen då.. Alltså på ett ungefär? Hur har det sett ut för er?

• Sopcav

Jaha... Och där kom min mens tyvärr.. Trodde inte att jag skulle få den så tidigt. Fick den förra månaden den 22a och nu är det bara den 13e.. Verkar inte riktigt som om mina hormoner är i balans än. Hur gå det för er?

• Sopcav

Mytime: ska du ta pergon varje månad? Funderade på att göra det jag med.. Att ta dom nu den 5e mensdagen men är lite osäker på om effekten från första kuren sitter i?

Svar på tråden Pergotime